beantwoord

Geldigheid NS Jaartraject abonnement niet te zien in mijn NS

• 20 oktober 2016
  • 8 reacties
  • 314 Bekeken

Is het mogelijk om de geldigheid van een abonnement zichtbaar te maken in de Mijn NS omgeving?

Ik kan alleen de ingangsdatum van het initiële Traject abonnement zien. Dit Traject abonnement is later eens aangepast naar een ander traject met als gevolg dat de begindatum van de Traject Vrij kaart is veranderd (dit omdat de kosten voor het aangepaste traject anders waren). Graag zou ik de datum waarop de nieuwe betaling gedaan moet worden (cq het abonnement verloopt) willen kunnen zien van mijn huidige Traject Vrij abonnement in de Mijn NS omgeving.

Is dat mogelijk?
icon

Beste antwoord door Miriam NS 20 oktober 2016, 18:48

Hallo Treingebruiker,
Het klopt inderdaad dat deze einddatum niet in te zien is in je Mijn NS account. Ik ga je feedback over dit onderwerp doorzetten naar de afdeling die hierover gaat en zal daarbij vragen om een terugkoppeling. Ik kan geen garantie bieden dat ik daadwerkelijk een terugkoppeling zal ontvangen.

Ik snap dat je graag wilt weten wanneer de betaling gaat plaatsvinden. Je krijgt hier ook tijdig wel bericht van, maar kunt natuurlijk altijd even contract opnemen met onze klantenservice. Dat kan telefonisch via 030 - 751 51 55, via Facebook, Twitter of via onze Live chat.
Bekijk origineel

8 reacties

Hallo Treingebruiker,
Het klopt inderdaad dat deze einddatum niet in te zien is in je Mijn NS account. Ik ga je feedback over dit onderwerp doorzetten naar de afdeling die hierover gaat en zal daarbij vragen om een terugkoppeling. Ik kan geen garantie bieden dat ik daadwerkelijk een terugkoppeling zal ontvangen.

Ik snap dat je graag wilt weten wanneer de betaling gaat plaatsvinden. Je krijgt hier ook tijdig wel bericht van, maar kunt natuurlijk altijd even contract opnemen met onze klantenservice. Dat kan telefonisch via 030 - 751 51 55, via Facebook, Twitter of via onze Live chat.
Hallo Treingebruiker,

Spaar je de moeite. Het is al meerdere keren door jullie doorgegeven, blijkbaar is de keuze al gemaakt dat het niet gaat gebeuren alleen vinden jullie dat geen leuke boodschap om aan de klant te melden dus blijven jullie het signaal doorzetten....
Reputatie 7
Badge +3
Ik ga je feedback over dit onderwerp doorzetten naar de afdeling die hierover gaat en zal daarbij vragen om een terugkoppeling. Ik kan geen garantie bieden dat ik daadwerkelijk een terugkoppeling zal ontvangen.
Dit is toch eigenlijk werkelijk om te huilen? Ik snap best dat NS een groot bedrijf is, en dat lijntjes niet zo kort zijn als je soms zou willen, maar als je een collega om een terugkoppeling vraagt, krijg je die toch??!! Jullie mogen echt blij zijn met jullie (soort van) monopolie, want er is vrijwel geen enkel bedrijf dat met dit soort reacties wegkomt.
Nou nou, huilen lijkt me nogal overdreven.

Juist omdat we zo'n groot bedrijf zijn is het niet altijd haalbaar (op korte termijn) een terugkoppeling te krijgen, temeer omdat we heel veel feedback krijgen van reizigers, niet alleen via dit forum. We kunnen niet van elke afdeling verwachten dat er een terugkoppeling wordt gegeven over een verbetersuggestie, tenzij er meteen dat duidelijk is dat iets absoluut niet haalbaar of wenselijk is, of dat iets al in onderzoek is.

Je vergelijkt ons nu met andere bedrijven, maar ik denk dat NS absoluut uniek is wat betreft haar dienstverlening en hoeveelheid klanten, en daarmee dus ook hoeveel suggesties van klanten/reizigers.
@Treingebruiker Ik heb een terugkoppeling ontvangen van onze technische afdeling. Het verzoek is (nogmaals) gecommuniceerd en er wordt gekeken naar de mogelijkheden om dit op te pakken. Voor nu kun je deze gegevens dus gewoon via onze klantenservice opvragen.
Reputatie 4
Badge
Wat is het nut van de wijzingsdatum? Als je ooit een traject vrij hebt die op 1-5-2016 is ingegaan, wordt zover ik weet de prijs aangepast per 1-5-2017, ook al heb je een keer het traject gewijzigd.

Zie mijn vraag in:
https://forum.ns.nl/abonnementen-2/wijzingen-traject-traject-vrij-jaar-abonnement-nieuwe-tarief-16736
Is niet heel duidelijk beantwoord, maar ik vermoed dat optie 2 de juiste is.
Dat klopt inderdaad. In het andere topic is optie 2 dan ook correct. Je betaalt eerst het tarief van het abonnementsjaar wanneer dit is ingegaan. Wanneer bij de verlenging of wijziging dit plaatsvindt in een nieuw jaar, wordt hier het tarief van aangehouden
Nou nou, huilen lijkt me nogal overdreven.

Juist omdat we zo'n groot bedrijf zijn is het niet altijd haalbaar (op korte termijn) een terugkoppeling te krijgen, temeer omdat we heel veel feedback krijgen van reizigers, niet alleen via dit forum. We kunnen niet van elke afdeling verwachten dat er een terugkoppeling wordt gegeven over een verbetersuggestie, tenzij er meteen dat duidelijk is dat iets absoluut niet haalbaar of wenselijk is, of dat iets al in onderzoek is.

Je vergelijkt ons nu met andere bedrijven, maar ik denk dat NS absoluut uniek is wat betreft haar dienstverlening en hoeveelheid klanten, en daarmee dus ook hoeveel suggesties van klanten/reizigers.

Maar dit is iets database-technisch...

Een sql-query met als resultaat de einddatum van het reisproduct lijkt me niet zo moeilijk te verwezenlijken (er gaat nl. ook altijd een mailtje van tevoren de deur uit naar mij over het verlengen en ik kan me niet voorstellen dat als ik NS bel dit gegeven niet in een of ander scherm zichtbaar is...

Reageer