GEZOCHT!! Reizigers die declareren

• 10 november 2020
  • 5 reacties
  • 452 Bekeken

Hallo!

Declareer jij de reizen die je voor werk maakt of ken je iemand die dat doet? Top! Dan zijn wij op zoek naar jou.

Samen met mijn projectgroep werk ik aan een casus voor de NS, wij zijn tweedejaars Interaction Design studenten aan de HAN in Arnhem. Daarbij onderzoeken wij hoe het declareren via Mijn NS makkelijker kan. Voor dit project zijn wij op zoek naar mensen die hun reizen declareren en ons inzicht kunnen geven in hoe dat momenteel voor hen verloopt. 

Wanneer je contact met ons opneemt betrekken wij jou bij ons ontwerpproces. Zo willen we bijvoorbeeld vragen aan je stellen om ons product met jou te evalueren. Wij willen van jou leren en samen werken aan een makkelijkere manier om reizen te declareren.

Alvast bedankt!

Tessa Lammers, Simon Overbeek, Merijn de Bont, Thijs Kraan en Arjan Veldhorst

E-Mail: A.Veldhorst@student.han.nl

LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/arjanveldhorst/

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik maak mijn declaratieoverzichten via ov-chipkaart.nl omdat het uitzendbureau alleen declaraties van ov-chipkaart.nl accepteert. Met als bijkomend voordeel dat je ook reizen met een andere vervoerder dan NS kunt declareren.

Een declaratiemethode via Mijn NS heeft volgens mij geen enkele toegevoegde waarde. Het heeft eigenlijk alleen maar nadelen. Via Mijn NS declareren kan ertoe leiden dat je sommige reizen vergeet te declareren omdat ze niet met NS geweest zijn.

He @iMark,

Dat is handige informatie! Jouw informatie kan zeer waardevol zijn voor ons project, zou jij er voor open staan om te helpen door het geven van jouw mening over de huidige declareer processen (van ov-chipkaart & mijn NS en eventuele andere systemen)? Zo ja, zou je een e-mail kunnen sturen naar het e-mailadres in het bericht (a.veldhorst@student.han.nl)? Zo niet, bedankt voor je inbreng!

Met vriendelijke groet,

Thijs Kraan (deelnemer van de projectgroep)

Reputatie 7
Badge +3

iMark, dat via OV-chipkaart heeft alleen zin wanneer je een saldo abonement hebt. Bij NS Flex zie bij OV-chipkaart geen ritprijzen, alleen dat er een reis was, bij NS zie je dan wel alle ritprijzen, ook van andere vervoerder .

En reizigers die geen Flex hebben en alleen met NS reizen kunnen ook geen reizen met andere vervoerders vergeten.

Zelf reis ik al meer dan een jaar niet en ook toen ik wel dagelijks reisde hoefde ik niet te declareren aangezien ik een vast bedrag aan reiskostenvergoeding kreeg. Wat ik wel vaker lees ik dat sommigen moet declareren adv de factuur en juist met het downloaden van de factuur is de laatste tijd bij bepaalde mensen een probleem wat niet opgelost wordt of erg lang duurt waardoor men niet kan declareren.

Dat is nou net het hele eiereneten. De interface an sich is niet direct de frustratie, juist het feit dat het via verschillende loketten moet is omslachtig. Maar dat is bedrijfspolitiek een gevoelig onderwerp.

Reputatie 7
Badge +3

@Momo Voor het declareren van reizen op saldo heeft Mijn NS geen enkele toegevoegde waarde ten opzichte van ov-chipkaart.nl.

Voor NS Flex ligt dat anders maar dat gebruik ik niet.

Ik ben het helemaal eens met @Henk_NL dat het werken met verschillende loketten omslachtig is en het OV nodeloos ingewikkeld maakt.

Reageer