beantwoord

GTBV-forumulier en firefox

• 29 juni 2019
  • 4 reacties
  • 292 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 3 reacties
In Firefox werkt het GTBV-formulier niet. Ik kan alles gewoon invullen, alleen de knop "Ik heb alles naar waarheid ingevuld" staat niet onderaan het formulier.

Links Chrome, rechts firefox.

Dit komt omdat op de div met class disclaimerContainer een aantal css-properties staan die hem onzichtbaar maken. Als ik deze uit zet in de Firefox Inspector werkt het wel:

Ik heb dit via Facebook al 2x eerder aan NS gemeld, in februari 2018, en januari 2019.

Edit: Privégegevens weggelakt.
icon

Beste antwoord door marv87 29 juni 2019, 13:15

Ik heb het even getest, maar zie het probleem niet. Ik zie ook niet de code die jij toont terug.
Uit de schermprint haal ik dat je bepaalde addons hebt draaien. Mogelijk dat die de site aanpassen waardoor het niet meer werkt, probeer het eens zonder addons.

Verder heb je in de schermprints privacy gevoelige informatie staat, dit is een openbaar forum en daarop kan je beter niet je bankrekening + naam posten. In het eerste uur na je post kan je deze nog wijzigen.
Bekijk origineel

4 reacties

Ik heb het even getest, maar zie het probleem niet. Ik zie ook niet de code die jij toont terug.
Uit de schermprint haal ik dat je bepaalde addons hebt draaien. Mogelijk dat die de site aanpassen waardoor het niet meer werkt, probeer het eens zonder addons.

Verder heb je in de schermprints privacy gevoelige informatie staat, dit is een openbaar forum en daarop kan je beter niet je bankrekening + naam posten. In het eerste uur na je post kan je deze nog wijzigen.
Hoi Marv87,

Ha, goedzo! Ik heb de "I don't care about cookies"-plugin aan staan, erg handig, maar die haalt idd die knop weg.
Badge +3
Heb het ook even bij de ontwikkelaar van www.i-dont-care-about-cookies.eu gemeld.

En een €5 PayPal donatie gedaan. Gewoon omdat ik al die (EU verplichte) cookie meldingen zo vreselijk niet interessant vind...Oké, bij de Telegraaf of zo krijg je er een stuk of 30 trackers bij cadeau.

Zolang ze niet kunnen/mogen bepalen "Hey, daar is Robert weer!" vind ik het prima. Kruidvat biijvoorbeeld denkt dat ik nu 15 dagkaartjes in mijn winkelwagentje heb (door een sessie-cookie) maar een volgende keer is dat mandje echt wel leeg....😂

En volgens die site

Starting with version 3.0.2, this extension notifies websites about which cookies the visitor allows them to install. By knowing this, websites can skip displaying the cookie warning and act according to the given permission.

Ik vind dat geweldig (de NS waarschijnlijk minder leuk)... Maar als een site dan nog niet werkt trekken we aan de bel dus, zoals @IIVQ dus, ook al is het 'probleem' nu bekend, en is er een prima 'workaround'.

"Ja maar ho eens even!" (zeggen ze bij de NS dan) "Wij wllen alles van je tracken en daar heb je gewoon maar mee akkoord te gaan eerst" (de bekende cookie popup).

Want anders kom je niet ver op onze website hoor! Ja of nee?.. Of voorwaarden lezen die leiden naar een pagina die niet bestaat of 15 pagina's met volkomen achterhaalde onzin toont?

Behalve wij (NS) willen andere partijen ook 'gewoon' weten wie je bent en wat je doet hier... (3rd party cookies). Dus helaas, zonder (stilzwijgende of ergens op moeten klikken) toestemming... moet je daar linksom of rechtsom toch ergens toestemming voor moeten geven.
Badge +3
En zet dat dan dus erbij als melding op die pagina, en ook pas zodra die info/vraag van toepassing (dus echt noodzakelijk) is bij het invullen van een formulier!

"Mogen we contact met u opnemen? Vul dan uw telefoonnummer in"

En anders houden we gewoon contact via het e-mail adres dat u opgegeven hebt.

Reageer