Hoe komt het dat ik het klantnummer en gegevens van mijn broer zie als ik inlog op mijn NS?

Als ik inlog met mijn ns account (met mijn eigen e-mail en wachtwoord), dan zie ik vreemdgenoeg het klantnummer en bijbehorende gegevens (inclusief aangeschafde producten en dergelijke) van mijn broer. Hoe kan ik mijn eigen ns account weer koppelen aan mijn eigen klantnummer, gegevens en producten?

Ik, en mij twee broers, hebbem dezelfde voorletters en achternaam. Wellicht dat hierdoor iets misgegaan is in de database?

6 reacties

Welkom bij onze NS Community, DBorn86 :)

Goed dat je dit aangeeft. Excuses hiervoor natuurlijk! Wanneer veel gegevens overeenkomen zou het inderdaad misschien kunnen dat het systeem jullie gegevens samengevoegd heeft. Ook zou het kunnen dat jij contracthouder bent van zijn abonnement. Wanneer je dit kenbaar maakt bij onze klantenservice dan wordt dit meteen rechtgezet. Telefonisch en via Facebook en Twitter zijn we 24/7 bereikbaar.
Bedankt voor je reactie 🙂. Ik heb een bericht gestuurd via facebook. Hopelijk kunnen jullie dit snel verhelpen.
Reputatie 6
Badge +1
Iris NS schreef:

Wanneer veel gegevens overeenkomen zou het inderdaad misschien kunnen dat het systeem jullie gegevens samengevoegd heeft.

Sorry hoor, maar dit mag gewoon absoluut niet voorkomen, onder geen enkele omstandigheid. Ik schrik ervan dat er nog steeds meldingen hierover binnen blijven komen, het systeem is overduidelijk niet waterdicht.
Ik weet niet of @RailRunner15 zich hier ook mee bezig houdt, maar ik ben heel benieuwd naar de technische achtergrond hoe dit toch steeds weer kan gebeuren.
Reputatie 3
Ik neem even aan dat NS nu zelf een datalek gaat melden bij de autoriteit persoonsgegevens. Organisaties zijn dit nl verplicht als dit zich voordoet. Ik had dit eigenlijk al in het antwoord van Iris verwacht.
Dat is inderdaad wat we verplicht zijn, egeerling. Wanneer we dergelijke meldingen met gegevens krijgen doen we hiervan melding, zoals wettelijk is bepaald. Ik zie dat Iris NS heeft gevraagd om contact op te nemen met mijn collega's van de Klantenservice. Zij zullen dan ook de melding doen.
@DBorn86 we zoeken dit graag even voor je uit. Zou je jouw gegevens (naam, geboortedatum en e-mailadres) naar community@ns.nl willen mailen?

Reageer