beantwoord

Ik probeer een NS-account aan te maken, maar de sessie verloopt steeds vroegtijdig

• 28 september 2015
  • 11 reacties
  • 252 Bekeken

Ik heb nog geen NS-account en wil dat aanmaken. Dit lukt niet, want voor ik al mijn gegevens heb ingevuld, spring het scherm weer naar het beginscherm omdat de 'sessie is verlopen'.
icon

Beste antwoord door marv87 28 september 2015, 19:55

De site van de NS gaat niet heel goed om met oude cookies, waardoor de site denkt dat je al een sessie hebt, die je nog niet hebt.
Browser cache een keer leeg gooien en je browser opnieuw opstarten zou het probleem moeten fixen.
Bekijk origineel

11 reacties

Wat een vervelend probleem Henrica. Ik heb het nagevraagd, maar dit probleem is momenteel niet bekend. Speelt het nog steeds?
De site van de NS gaat niet heel goed om met oude cookies, waardoor de site denkt dat je al een sessie hebt, die je nog niet hebt.
Browser cache een keer leeg gooien en je browser opnieuw opstarten zou het probleem moeten fixen.
Ik ben dit probleem ook al tegengekomen. Ik heb dan wel een account, maar bij het doorklikken binnen Mijn NS werd ik er ook al uitgegooid. Ik ben het al een paar keer tegengekomen en zojuist weer op mijn geheel up to date iPad. En ja, ik kan natuurlijk aanklikken dat ik aangemeld wil blijven, maar dat wil ik niet op mijn iPad.
Ik heb de cache geleegd en daarna is het inderdaad gelukt. Dank voor de tip!
Handig, zo'n Marv op het forum!
Heb helaas eenzelfde soort probleem met mijnNS. Krijg elke keer de ´sessie is verlopen´melding´ (ongeveer elke 4 minuten). Ik heb 'ingelogd blijven' aanstaan waardoor hij weer naar het beginscherm schiet. Geen wereldramp, maar wel irritant als je je reishistorie aan het ordenen bent. :P
Cookies verwijderen heeft geen zin gehad, andere browser proberen ook niet (heb Internet Explorer, FireFox en Chrome).
Goed dat je dit meldt Jorg. Ik moet zeggen dat ik technisch gezien net even te weinig van Mijn NS af weet om daar nu een pasklaar antwoord op te geven. Ik ga je melding even doorzetten.
Beste Klaas-Jan, nog bedankt voor je antwoord. Het probleem lijkt te zijn opgelost. Ik heb op dit moment in ieder geval geen last meer van verlopen sessies.
Ok. Ik heb het toch even uitgezet binnen de organisatie en zal bij terugkoppeling het uiteraard even delen.
Nog geen terugkoppeling, wel een bevestiging dat de achterliggende afdeling ermee aan de slag gaat.
Ik heb ondertussen begrepen dat het probleem is opgelost. Mocht het nog voorkomen bij iemand dan lezen we dat hier graag.

Reageer