beantwoord

ik wil graag de klantcode weten om mijn persoonlijke Ns klantgegevens in te kunnen zien

ik wil graag de klantcode weten om mijn persoonlijke Ns klantgegevens in te kunnen zien
icon

Beste antwoord door Leny NS 30 juni 2015, 15:38

De kaartservicecode ontvang je per e-mail. Na het inloggen, klik je op 'OV-chipkaart koppelen'. Bij stap 1 zie je staan 'kaartservicecode aanvragen'.
Bekijk origineel

12 reacties

Badge
Carol, welkom op het forum. Wil je je klantnummer weten? En probeer je in te loggen op je MijnNS account? Ik heb je vraag verplaatst naar 'overige producten'.
nee kaartservicecode..
Badge
De kaartservicecode ontvang je per e-mail. Na het inloggen, klik je op 'OV-chipkaart koppelen'. Bij stap 1 zie je staan 'kaartservicecode aanvragen'.
tenzij de combinatie kaartnummer en e-mailadres nog niet bekend is bij NS, dan moet TS naar een kaartautomaat.
Naar mijn idee is de oplossing om voor de kaartservicecode naar de kaart automaat te moeten gaan, eentje uit het jaar kruik. Is het niet mogelijk om hiervoor een code te sms-en?
Door het ophalen van de kaartservicecode bij de kaartautomaat weten wij zeker dat jij de rechtmatige eigenaar van deze kaart bent. Als je gegevens nog niet (volledig) bij ons bekend zijn, fungeert dit als een extra controle. De kaartservicecode sms'en zou daar niet aan bijdragen, aangezien wij uit een willekeurig 06-nummer niet kunnen afleiden dat de OV-chipkaart daadwerkelijk van jou is.
Nee maar als ik een OV chipkaart langs een automaat haal, weet je wel dat ik het ben....

Dat argument slaat nergens op Inge. Het zou alleen hout zagen als je bij een balie langs komt met een ID kaart.

Dat had je kunnen weten, zie dit topic https://forum.ns.nl/overige-producten-6/foutmelding-e-mailadres-onbekend-aanvragen-kaartservicecode-10032 maar daar kwam helaas geen reactie meer van NS.
We vragen klanten om naar de kaartautomaat te gaan als het e-mailadres niet bij ons bekend is of als er in ons systeem een ander e-mailadres geregistreerd staat. Klanten die nog nooit van onze diensten gebruik hebben gemaakt (abonnement, nieuwsbrief etc.) vragen wij dus altijd om even langs de kaarautomaat te gaan. Wij beschikken namelijk niet over de persoonlijke gegevens van alle reizigers met een persoonlijke OV-chipkaart. Die gegevens worden beheerd door de klantenservice van OV-chipkaart. Een extra handeling bij de kaartautomaat biedt wat betreft privacy toch extra zekerheid aan de klant en ook aan ons. Met een geblokkeerde kaart is dit immers niet mogelijk.
Het is een extra handeling, geen extra zekerheid.

Maar het is jullie systeem en daar wijken jullie niet vanaf....
Hoi Inge NS,bedankt voor je reactie. Ik ben al ruime tijd klant bij jullie en gebruik inderdaad wel eens verschillende e-mail adressen. Dat heb ik ondertussen meteen recht gezet.
Een sms-je biedt volgens mij net zoveel zekerheid als een keer fysiek naar de automaat lopen.
Nee, dat biedt het niet. Want een SMS kan worden verzonden aan iemand die de OV-chipkaart niet in bezit heeft, terwijl een bezoek aan de automaat zonder de OV-chipkaart zinloos is.
Nee, dat biedt het niet. Want een SMS kan worden verzonden aan iemand die de OV-chipkaart niet in bezit heeft, terwijl een bezoek aan de automaat zonder de OV-chipkaart zinloos is.

Dat klopt, alleen is uit de keuzedagenbug gebleken dat veel mensen bij het ophalen van bestellingen doorgaans niet of te laat de bijvangst opmerken. Met andere woorden: als een kwaadwillende een kaartservicecode aanvraagt voor een kaart van iemand anders, dan is er een reële kans dat hij korte tijd later alsnog de code ontvangt.

Reageer