beantwoord

In Mijn Reishistorie geen bedragen meer?

Ik reis met altijd voordeel op rekening.
En sinds deze maand zie ik in Mijn Reishistorie geen bedragen meer per gereisde reis, maar staat er 0 euro.
Vorige maanden stonden daar netjes de bedragen van mijn gemaakte reizen nu is het zelf bij het hele jaar weg, overal 0 euro. Wat is er gebeurt NS? en dat zonder te melden!
icon

Beste antwoord door Thomas NS 22 januari 2018, 09:30

Inmiddels heb ik een completer beeld van de problemen.
De reisinformatie van jouw product (ANWB Reizen op Rekening) is niet meer beschikbaar binnen MijnNS, omdat dit een pilot was die niet meer loopt en ondersteund wordt. Dat wil zeggen: jouw abonnement in deze vorm had eigenlijk niet meer mogen bestaan. Om de reisinformatie weer inzichtelijk te maken, zul je een regulier abonnement moeten afsluiten. Ik heb mijn collega's bij NS Flex gevraagd of er mogelijkheden zijn om jou aan te melden voor NS Flex om alsnog de voordelen van Reizen op Rekening te kunnen behouden. Je wordt hierover benaderd via deze afdeling.

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 6
Hallo Carlo en welkom op het NS Serviceforum.

Begrijp ik goed dat jij gebruik maakt van een NS Flex abonnement?
Reputatie 7
Badge +3
Ik las gisteren wel iets over een (ver)storing bij het inzien van reishistorie. Dit had te maken met updates aan (dat deel van) Mijn NS en trof sommige klanten.

Wellicht dat je met een Mijn OV-chip account meer geluk hebt op dit moment?
Reputatie 6
Ik begrijp het al iets beter: jij hebt zo'n Altijd Voordeel abonnement aangeschaft voor de pilot met Reizen op Rekening in plaats van Reizen op Saldo. De ICT'ers zijn druk bezig om de MijnNS omgeving op te schonen en sneller te laten werken. Dit kan voor een aantal reiziger problemen veroorzaken, maar niet langer dan twee of drie dagen. Jij geeft aan dat je al een maand problemen hiervan ondervindt? Is het mogelijk dat je een oude (verlopen) OV-chipkaart gekoppeld hebt aan jouw MijnNS account? Als je deze verwijdert, hoort de reishistorie weer inzichtelijk te zijn!
Ik heb inderdaad een Altijd Voordeel abonnement aangeschaft voor de pilot met Reizen op Rekening in plaats van Reizen op Saldo, op dit moment kan ik nog steeds geen bedragen zien, afwachten dus!!! (heb trouwens maar 1 OV chipkaart eraan gekoppeld)
Als je wilt dat ik er naar kijk dan doe ik dat graag voor je, Carlo. Je mag me dan een privébericht sturen door op mijn naam en stuur bericht te klikken.
Ik heb een privébericht ontvangen en deze doorgezet. Hopelijk is het probleem van Carlo snel opgelost.
Tot op heden nog geen verandering, maar we wachten zeer geduldig af:D
Ik draag dit topic over aan Thomas. Hij zal dit verder oppakken en hopelijk dit snel oplossen.
Reputatie 6
@Carlo Ik heb jouw case doorgespeeld naar onze IT-afdeling die er z.s.m. werk van maakt. Ik geef je terugkoppeling zodra ik deze ontvang.
Reputatie 6
@Carlo Helaas heb ik nog geen reactie, maar ik hoop deze snel te ontvangen.
Reputatie 6
Helaas heb ik tot op heden nog geen terugkoppeling ontvangen van mijn IT'ers. Zodra ik meer weet Carlo, laat ik van mij horen. Ik vrees dat dit begin 2018 zal zijn.
Pffffff....... duurt zo al meer dan een maand. We blijven maar geduldig wachten.
Reputatie 6
Ik begrijp de frustratie: ik ben nog steeds voor je bezig. Zeker deze periode kan een terugkoppeling even op zich laten wachten, gezien de verantwoordelijke afdelingen nog met vakantie/verlof zijn. Ik blijf me voor je inzetten Carlo.
Reputatie 6
Omdat de verantwoordelijke afdeling inmiddels weer actief is na de kerstvakantie, hoop ik snel antwoord voor je te hebben. Mijn excuses voor het (nog steeds heersende) ongemak Carlo.
Reputatie 6
Badge +2
Hallo Carlo1966, Thomas laat je deze week even weten of hij inmiddels een terugkoppeling heeft ontvangen.
Reputatie 6
Inmiddels heb ik een completer beeld van de problemen.
De reisinformatie van jouw product (ANWB Reizen op Rekening) is niet meer beschikbaar binnen MijnNS, omdat dit een pilot was die niet meer loopt en ondersteund wordt. Dat wil zeggen: jouw abonnement in deze vorm had eigenlijk niet meer mogen bestaan. Om de reisinformatie weer inzichtelijk te maken, zul je een regulier abonnement moeten afsluiten. Ik heb mijn collega's bij NS Flex gevraagd of er mogelijkheden zijn om jou aan te melden voor NS Flex om alsnog de voordelen van Reizen op Rekening te kunnen behouden. Je wordt hierover benaderd via deze afdeling.
Oh! Bedankt, dan had men wel even mogen melden dat het afliep. Ik wacht weer even af. Of moet kan ik beter zelf flex afsluiten?
Ik zie wel dat het dan 3 euro duurder is. Eerst 20 en nu 23 pm. Blijf ik dan ook die 20 houden die ik nu betaal. Zou wel netjes zijn, als beloning dat ik al die tijd als proefkonijn heb meegedaan. 😃
Hallo Carlo1966,

Het Altijd Voordeel abonnement wordt ook voor jou verhoogd in prijs. Daar kan ik helaas niet iets anders in betekenen voor je. Hier lees je dat de prijs van het abonnement €22,00 is. Hopelijk kom je eruit met NS Flex! Laat je ons weten hoe het afloopt 🙂?
Hoi ik zie dat je bij Flex per mail uitgenodigd moet worden. dus ik wacht de mail maar af, anders kan het niet!

Hoe stap ik over naar NS Flex?
NS Flex is momenteel alleen beschikbaar voor een kleine groep geselecteerde klanten. Overstappen is op dit moment daarom uitsluitend mogelijk als u daarvoor per e-mail bent uitgenodigd.

U heeft van ons een e-mail ontvangen. Klik op de link naar onze overstapservice.

Reageer