beantwoord

In / Uitchecken op de ONLINE pagina van NS

• 2 mei 2016
  • 9 reacties
  • 477 Bekeken

Hoi !
Ik had vandaag iets heel geks. Ik keek op de NS pagina bij mijn reisverleden met de trein en toen gaf hij aan dat ik NIET had uitgechecked in rode letters op datum vandaag. Ik had letterlijk mijn luie broek alweer uitgedaan en mijn goede broek aangedaan om me naar de bus te spoedigen om terug te gaan naar station; ECHTER - ik dacht: laat ik nog eens kijken voordat ik wegga en na verversen zie ik ineens dat ik WEL had uitgechecked. Dit is wel erg misleidend te noemen - voor het zelfde geld had ik voor niets op station gestaan om de boete niet te krijgen van 10 euro voor niet uitchecken... Komt dat door vertraging op jullie servers of hoe moet ik dat zien ? Niet erg handig als je twijfelt of je wel hebt uitgechecked ja of nee. Hier zat zeker 2 uur tussen (!!).
icon

Beste antwoord door Tochjo 2 mei 2016, 20:51

Uw reishistorie in Mijn NS wordt niet direct bijgewerkt. Het kan tot 24 uur duren voordat de transacties zichtbaar zijn. Vaak duurt het niet zo lang, maar zelf heb ik ook gemerkt dat het de afgelopen maanden zo'n twee à drie uur duurt voor de transacties worden getoond.

U kunt altijd bij een kaartautomaat controleren of u wel hebt in- of uitgecheckt. Als u een OV-chipkaart die bij NS is ingecheckt voor de lezer houdt, dan verschijnt dat direct op het scherm. Kiest u bij een kaartautomaat voor het inzien van de laatste transacties, dan worden deze direct van de kaart afgelezen en die informatie is dus altijd actueel.
Bekijk origineel

9 reacties

Badge +3
Uw reishistorie in Mijn NS wordt niet direct bijgewerkt. Het kan tot 24 uur duren voordat de transacties zichtbaar zijn. Vaak duurt het niet zo lang, maar zelf heb ik ook gemerkt dat het de afgelopen maanden zo'n twee à drie uur duurt voor de transacties worden getoond.

U kunt altijd bij een kaartautomaat controleren of u wel hebt in- of uitgecheckt. Als u een OV-chipkaart die bij NS is ingecheckt voor de lezer houdt, dan verschijnt dat direct op het scherm. Kiest u bij een kaartautomaat voor het inzien van de laatste transacties, dan worden deze direct van de kaart afgelezen en die informatie is dus altijd actueel.
Ok wederom bedankt. Ik hoop dat dat ooit beter wordt. Toch fijn als je zeker wilt weten of je wel hebt uitgechecked. Want door een vertraging op de server - kan het nu zijn dat ik 10 euro moet betalen omdat ik niet kan vertrouwen op wat ik kan zien (6 uur de tijd heb ik maar en geen 24 🙂 )🆒
Het zou een hoop onnodige verwarring schelen als die dikke rode letters pas na 24 uur verschijnen, als de gegevens compleet zijn (en dan inderdaad blijkt dat er een in- of uitcheck ontbreekt).
Nou ik ben dus een van die pechvogels die net even 14 km heb gereden naar het station omdat bij mijn reishistorie in rode letters stond vermeld dat ik niet was uitgecheckt 😠. Ik wilde even geld terug claimen omdat ik vanochtend weer vertraging had. En zag dus met rode letters staan dat ik niet was uitgecheckt. Ik heb een vervoerkaart van mijn werk en mijn baas is er niet blij mee als ik vergeet uit te checken. Dus maar snel terug naar het station.
Kom ik op het station hou m'n pas voor de lezer en zie 'ingecheckt' staan. :?
Maar een tijdje gewacht zodat ik weer de incheck weer kon annuleren. Maar ik ben het helemaal met Pe_pe eens: Laat die rode tekst "u bent niet in- of uitgecheckt" gewoon nog weg zolang de historie nog niet actueel is. Door die rode letters wordt er de indruk gewekt dat de in- of uitcheck zeker niet is gebeurd. En hoewel ik 5 dagen in de week met de trein reis en eigenlijk wel automatisch in- en uitcheck, ga ik dan toch denken dat ik deze keer vergeten zou zijn om uit te checken..
Welkom op het NS Serviceforum maarweermetdetrein. Spijtig te lezen dat dit je is overkomen. Ik zal eens nagaan hoe dit kan en of deze 'vertraging' in data ook verholpen kan worden. Mocht je trouwens een keer vergeten uit te checken help ik je graag verder en kan je wat mij betreft lekker op de bank blijven zitten ipv al die kilometers af te leggen.
Klaas-jan, het zou fijn zijn als de gegevens altijd up-to-date zijn, maar we hebben ons al bij neergelegd dat de NS dat niet kan realiseren.

Wat juist gewenst is dat de rode, verwijtende tekst dat je vegeten bent uit te checken pad getoond moet worden als de gegevens wel up-to-date zijn.
Welkom op het NS Serviceforum maarweermetdetrein. Spijtig te lezen dat dit je is overkomen. Ik zal eens nagaan hoe dit kan en of deze 'vertraging' in data ook verholpen kan worden. Mocht je trouwens een keer vergeten uit te checken help ik je graag verder en kan je wat mij betreft lekker op de bank blijven zitten ipv al die kilometers af te leggen.

Ik had overal op de site gekeken of het mogelijk is van huis uit nog uit te checken maar zag dat nergens vermeld staan. Ik zag alleen staan dat je binnen 6 uur alsnog bij het poortje uit kan checken. En dat je max. 3x per jaar je geld terug kunt vragen omdat je vergeten bent uit te checken.

Hoe werkt dat dan? Kun je daar voor bellen?
Reputatie 7
Badge +4
Als je een account hebt bij Mijn NS en de reis is verwerkt dan staat er een link onder je reis. Bellen naar Klantenservice kan ook: 030 7515155
Als je een account hebt bij Mijn NS en de reis is verwerkt dan staat er een link onder je reis.
Die staat er echter pas 48 uur na het verschijnen van de dikke rode letters.

Reageer