beantwoord

inloggen in NS app gaat niet

  • 19 augustus 2019
  • 3 reacties
  • 198 Bekeken

Ik heb net een account aangemaakt en ga naar de app en hij weigert in te loggen! Krijg geen fout melding.
icon

Beste antwoord door Stijn NS 19 augustus 2019, 17:21

Goedemiddag Manon Rozenga en welkom bij de NS Community!

Wat vervelend om te lezen dat het inloggen in je Mijn NS account via de App niet werkt! Heb je het al wel voor elkaar gekregen om via de website in te loggen in de Mijn NS account? Als dat ook niet lukt zou het namelijk kunnen zijn dat je account nog niet succesvol geactiveerd is.

Als dat wel werkt, dan wordt het probleem iets lastiger om te identificeren. We krijgen namelijk meerdere van dit soort meldingen, dat het Mijn NS account wel werkt, maar inloggen in de App niet. Wat het precies veroorzaakt is onbekend, maar onze ontwikkelaars zijn ervan op de hoogte en zijn dan ook bezig om dit te onderzoeken.

Wel zijn er een aantal workarounds bekend die je mogelijk kunnen helpen. Zo kan het probleem worden veroorzaakt door bepaalde speciale tekens in je wachtwoord (#%$ e.d.), dus kun je proberen om het wachtwoord aan te passen. Dit wordt wel lastiger gemaakt gezien een speciaal teken noodzakelijk is, maar zelf gebruik ik een uitroepteken (!) en dat werkt wel.

Ook heb ik recentelijk gelezen dat iemand wel kon inloggen wanneer de taalinstelling van de App op Nederlands stond ingesteld, maar niet bij een Engelse taalinstelling. Als jij de app op Engels hebt ingesteld zou je dit kunnen proberen.
Bekijk origineel

3 reacties

Goedemiddag Manon Rozenga en welkom bij de NS Community!

Wat vervelend om te lezen dat het inloggen in je Mijn NS account via de App niet werkt! Heb je het al wel voor elkaar gekregen om via de website in te loggen in de Mijn NS account? Als dat ook niet lukt zou het namelijk kunnen zijn dat je account nog niet succesvol geactiveerd is.

Als dat wel werkt, dan wordt het probleem iets lastiger om te identificeren. We krijgen namelijk meerdere van dit soort meldingen, dat het Mijn NS account wel werkt, maar inloggen in de App niet. Wat het precies veroorzaakt is onbekend, maar onze ontwikkelaars zijn ervan op de hoogte en zijn dan ook bezig om dit te onderzoeken.

Wel zijn er een aantal workarounds bekend die je mogelijk kunnen helpen. Zo kan het probleem worden veroorzaakt door bepaalde speciale tekens in je wachtwoord (#%$ e.d.), dus kun je proberen om het wachtwoord aan te passen. Dit wordt wel lastiger gemaakt gezien een speciaal teken noodzakelijk is, maar zelf gebruik ik een uitroepteken (!) en dat werkt wel.

Ook heb ik recentelijk gelezen dat iemand wel kon inloggen wanneer de taalinstelling van de App op Nederlands stond ingesteld, maar niet bij een Engelse taalinstelling. Als jij de app op Engels hebt ingesteld zou je dit kunnen proberen.
ik kan ook niet inloggen via de NS app, wel via de site. wachtwoord aangepast maar ook dit is geen oplossing.
Dag Ludwina,

Bedoel je dat je nog steeds niet in de app kan inloggen of bedoel je dit meer in het algemeen? Want de developers zijn hiervan op de hoogte.

Reageer