beantwoord

INloggen lijkt niet meer mogelijk

Ik wil graag inloggen bij mijn NS maa krijg al twee dagen onderstaande.

Access Denied

You don't have permission to access "http://www.ns.nl/selfservice/saml/consume" on this server.

Ook de app werkt niet (meer)
Reference #18.5f02655f.1498375357.356aa276
icon

Beste antwoord door Thomas NS 27 juni 2017, 17:19

Wat mij wordt aangegeven, is dat de NS Extra app niet zozeer een storing heeft, maar hoogstwaarschijnlijk de koppeling met de website. In jouw geval, AvdD, kan ik op dit moment nog niet veel doen. De storing is aangemeld, websitebeheer weet ervan, maar een verwachte oplossingstijd heb ik helaas niet voor je. Mijn advies is om dit morgen weer te proberen en ons in dit topic op de hoogte te houden.
Bekijk origineel

22 reacties

Hoi AvdD,

Vreemd dat het inloggen niet lukt. Er is vandaag in ieder geval geen storing geweest. Zou je het nog eens willen proberen? En mocht het niet lukken, zou je dan je cookies willen verwijderen en/of het via een andere browser kunnen proberen?
Badge +3
De link die AvdD geeft zou door moeten verwijzen naar https://login.ns.nl/login en dat werkt bij mij. Misschien een verouderde Favoriet/Bladwijzer?

Of krijg je de melding pas ná het inloggen? Dan is er iets met je account, en werk voor de techneuten.
Klopt. Dank voor je toevoeging, Robert!
Helaas werkt het ook niet op een andere browser of laptop
Jammer. Heb je ook naar de cookies/favorieten/bladwijzers gekeken en de link van Robert geprobeerd?
Badge +3
Ik vermoed dat na het invoeren van je e-mail en wachtwoord de authenticatie mis gaat. Die link met saml/consumer regelt de auth-response (geldig of niet geldig) en stuurt je uiteindelijk door naar je account op https://www.ns.nl/selfservice/home óf terug naar de login pagina met de melding dat je gegevens niet kloppen (ongeldige combinatie e-mail/wachtwoord).

In dit geval lijkt het er op dat je gegevens gewoon kloppen, maar dat het systeem je accountpagina niet kan of wil tonen. Die moet dus even gereset worden.

Dat is een database fout of een rechten-probleem en moet door de IT-afdeling opgelost worden. Klantenservice kan dit niet zelf. Geef ze je e-mail adres en dan wordt er morgen wel werk van gemaakt denk ik.

Je zou het nog zelf kunnen proberen door op de inlogpagina te klikken op 'wachtwoord vergeten' en dan een nieuwe aan te maken volgens instructies in de e-mail die je dan krijgt. Maar ik vermoed dat het probleem dan hetzelfde blijft (je mag binnen in het hotel maar de deur van je kamer gaat toch niet open met een geldige sleutel/pasje..)
Badge +3
Update: Ik lees op Twitter dat er meerdere mensen zijn die dezelfde foutmelding krijgen na het inloggen op Mijn NS. Blijkbaar is er dan een e-mail verstuurd met de melding dat het account op non-actief staat, maar dat komt in dat geval omdat er te lang niet ingelogd is.
Inmiddels heb ik ingelogd en daarna ben ik ene pagina teruggegaan. Dan ineens kan ik er op.
Er lijkt iets met een verwijzing verkeerd te zijn.
Dag Robert, inmiddels zie ik dat er een verwijzing na afloop van de inlogpoging niet goed is.
Als je de pijl, pagina terug aanklikt kom je bij je persoonlijke pagina.
Geen databasefout lijkt me, maar eerder een verwijzingsfout.
Badge +3
Okee, goed dat het opgelost is. De 'access denied' foutmelding blijft natuurlijk wel onduidelijk/cryptisch voor mensen die er verder geen verstand van hebben.
Okee, goed dat het opgelost is. De 'access denied' foutmelding blijft natuurlijk wel onduidelijk/cryptisch voor mensen die er verder geen verstand van hebben.
Wie geeft dit door?
Reputatie 6
Is al doorgegeven AvdD, zoals Robert aangaf zijn er op Social Media al meerdere meldingen binnengekomen.
Ik begrijp wel goed dat je nu gewoon kunt inloggen?
ja dat kan, maar dan moet ik na de foutmelding met met de pijl naar links eerst een pagina terug.
Kortom het is dus niet goed opgelost. Ik kan zeker niet gewoon inloggen.
Reputatie 6
Dat was mij even niet duidelijk. Ik ben aan het schakelen met de appdevelopers om te kijken wat er precies aan de hand is. Bedankt voor het aangeven, het is voor mij niet duidelijk wanneer dit opgelost zal worden.
Reputatie 6
Wat mij wordt aangegeven, is dat de NS Extra app niet zozeer een storing heeft, maar hoogstwaarschijnlijk de koppeling met de website. In jouw geval, AvdD, kan ik op dit moment nog niet veel doen. De storing is aangemeld, websitebeheer weet ervan, maar een verwachte oplossingstijd heb ik helaas niet voor je. Mijn advies is om dit morgen weer te proberen en ons in dit topic op de hoogte te houden.
Badge +3
Het ging dus niet zozeer om de app, maar om verschillende browsers. Toevallig werkte bij AvdD óók de app niet meer, maar dat staat er volgens mij los van. Misschien moet de betreffende account even gereset worden?
Badge +3
Hij is er weer, de Access Denied melding!
Pagina terug en je krijgt wél je dashboard te zien.
Helaas is de storing van een paar dagen geleden nog steeds niet verholpen. Het is dus goed mogelijk dat je een foutmelding krijgt wanneer je probeert in te loggen. Op het moment is het nog steeds onduidelijk wanneer de storing is verholpen.
Ik heb hier al 2 maanden last van. Gebeld met de klantenservice. De mevrouw had er duidelijk heel weinig verstand van en vroeg me om mijn inlog en wachtwoord (WTF?!). Firefox geprobeerd, Chrome ook. Via VPN hetzelfde probleem. Nog steeds geen oplossing. Hierdoor ben ik gedwongen met 'altijd korting' korting te reizen, die kan ik nl. wel kopen op de automaat. Wanneer wordt dit verholpen? Lekker bezig NS!
Welkom op het NS Serviceforum Jooost. Ik ben bang dat je in een niet op te lossen loop zit. Ik ga meedenken betreffende een oplossing. Wanneer je op mijn naam klikt kun je een privébericht sturen met NAW-gegevens, geboortedatum, ov-chipkaartnummer en het mailadres waarmee je aangemeld bent voor Mijn NS.
Welkom op het NS Serviceforum Jooost. Ik ben bang dat je in een niet op te lossen loop zit. Ik ga meedenken betreffende een oplossing. Wanneer je op mijn naam klikt kun je een privébericht sturen met NAW-gegevens, geboortedatum, ov-chipkaartnummer en het mailadres waarmee je aangemeld bent voor Mijn NS.

Hoi Klaas-Jan, ik heb 2 dagen geleden gereageerd. Nog geen reactie. Kun je me verder helpen aub?
Het issue van Jooost ligt inmiddels bij een expert en ik hoop spoedig terugkoppeling te kunnen geven.

EDIT: Ik heb inmiddels intern begrepen dat het probleem niet meer zou moeten/mogen spelen.

Reageer