beantwoord

Inloggen op Mijn NS app lukt niet?

  • 31 maart 2019
  • 36 reacties
  • 2676 Bekeken

Hey!

Ik heb net een Mijn NS account aangemaakt en ik heb het account geactiveerd. Nu probeer ik daarmee in te loggen op de app, maar het weigert steeds. Mijn emailadres heeft een "-@". Waarom lukt het wel om in te loggen op de site maar niet in de app? Very frustrating.
icon

Beste antwoord door Jouke NS 25 oktober 2019, 17:35

De case van Jeroen 123456789 is inmiddels opgelost. Voor de andere cases geldt, ga zoveel mogelijk het proberen via onze Klantenservice. Hoe het kan dat de case van Jeroen is opgelost is me vooralsnog een raadsel, de case staat nog open bij de collega's van IT. 

Bekijk origineel

36 reacties

@Jezuster op het moment is er helaas weer een storing. Hopelijk is dit spoedig verholpen en kan je weer via de app inloggen. Mijn excuses voor het ongemak.

Interessant dit. Ik loop tegen exact hetzelfde probleem aan. Op een Samsung s10e. Wel frappant dat het euvel nog altijd niet verholpen is. Is het echt zó moeilijk? Waarom kan ik bij elke andere app dan wel inloggen, zowel op mn 10 jaar oude laptop als op mn telefoon?

Badge +3

Blijft een probleem, zie https://twitter.com/mvdbreemen/status/1226148293803114497

Ik wil graag inloggen op de app. Begreep dat er een storing was is deze al verholpen? Want je kan enkel zonder speciale tekens inloggen maar je moet een wel maken met speciale tekens..... is wel zo prettig om bij je treinkaartje te kunnen!

Een ! werkt niet, dat was al via de chat aangeraden.

Bij mij trouwens wel, 1Koffie! wordt gewoon geaccepteerd.

Hallo Maxime,

De link aangeklikt voor “privébericht”maar zelfs deze werkt niet, inloggen geeft foutmelding (was nergens anders ingelogd).

Wil jou vriendelijk vragen om via mijn e-mail contact op te nemen.

Heb de klacht inmiddels ook gestuurd naar app@ns.nl

De foutmelding als ik op de app wil inloggen is dat deze even gaat schudden ten teken dat de gegevens fout zijn.

Op de pc inloggen is geen probleem.

Via de browser van mijn iPhone is het ook geen probleem, via de app is het een ramp.

Deze foutmeldingen komen ontzettend vaak naar voren op de community, dit is al meer dan 8 maanden bekend bij ns, dus mijn klacht is niet nieuw.

Ook contact gehad via chat, deze zeggen dat de klacht bekend is maar niet weten wat ik (en de vele andere ontevreden klanten) er aan kan doen.

Heb alles al geprobeerd wat op de community word aangedragen, app verwijderen en weer plaatsen, wachtwoorden veranderen etc. etc.

Het ligt duidelijk aan de app, onbegrijpelijk dat dit niet opgelost word.

 

Met vriendelijke groet, KoosKoos

Hallo KoosKoos, welkom op de NS Community. 

Ik kan me voorstellen dat je baalt van deze situatie. Ik kan zelf probleemloos in de app inloggen met mijn Mijn NS-account. Enkel wanneer het niet naar behoren werkt is de oplossing blijkbaar lastiger dan verwacht zou mogen worden. Ik snap dat dat vervelend is en mijn excuses daarvoor. Kan je wel gewoon inloggen via de site? Wat voor foutmelding krijg je via de app als je probeert om in te loggen? Gezien je contact met onze klantenservice niet erg vruchtbaar was, wil ik ook wel even met je meekijken, hiervoor mag je mij een privébericht sturen. Ik weet dat er gisteren en vandaag een probleem was met verlopen uitnodigingen voor het maken van een account en dat we even geen accounts konden verwijderen, maar als het verder via de app werkt, dan zou dat het probleem niet moeten zijn. 

Vandaag voor het eerst een OV kaart (flex) gekregen, hetzelfde probleem met het inloggen op de NS app die blijkbaar al bijna een jaar niet word opgelost (prutsers).

Al de wanhoopskreten gelezen.

Vandaag 4 X contact gehad met klantenservice, wisselende antwoorden die er allemaal op neerkomen “IK WEET HET OOK NIET “ .

1 van de antwoorden : probeer het morgen maar weer misschien gaat het dan wel.

ONVOORSTELBAAR.

Mijn vraag: hoe nu verder???

Badge +3

Als het op je nieuwe telefoon niet lukt dan kan ik je niets anders adviseren dan https://community.ns.nl/de-ns-reisplanner-58/kan-niet-inloggen-op-de-app-maar-wel-op-de-site-49240#post429221

Wijzig je wachtwoord dus in iets simpelers… een ! mag in je wachtwoord, maar spaties of een . (punt) blijkbaar niet.

Ik heb hier precies hetzelfde probleem. Ik had op mijn oude telefoon ook al de app en ik was ingelogd. Op een gegeven moment was ik opeens uitgelogd en probeerde ik weer in te loggen. Na een jaar (vaak zat te app opnieuw te instaleren + een nieuwe telefoon) kan ik nog steeds niet inloggen. Zo te zien ben ik niet de enige. Ik zie veel opties staan die ik al geprobeerd heb. Misschien moet NS gewoon een nieuwe app maken?

Hoi Ivette123 en welkom op de NS Community!

Wat vervelend dat je niet kan inloggen in jouw MijnNS account. Heb je hierover al contact gehad met de klantenservice? Zij kunnen namelijk meekijken onder de e-mailadressen om te zien of er een account onder zit. Zij kunnen je zelfs een nieuw wachtwoord sturen. 

Hoe kan ik dus mijn kaartje in app krijgen? Mijn printer is stuk en heb 2 emailadressen geprobeerd mar kan er niet in via de app

Ik word er strak van. Reis nooit met de trein maar die ene keer dat ik wil inloggen lukt niet via app. Dit probleem bestaat a l 8 maanden. Kan prima inloggen via site. Maar niet via app. Via eerste e-mail adres kon ik nergens inloggen (8x geprobeerd). Dus maar nieuw email adres.

Waarom kan ik niet gewoon iemand bellen die me helpt? Wat een stelletje kluns

Nzen, wol gewoon inloggen voor 1 handeling (kaartje laten zien). Krijg meldi g dat wachtwoord niet klopt, maar blij knippen en plakken werkt deze wel op internet

De case van Jeroen 123456789 is inmiddels opgelost. Voor de andere cases geldt, ga zoveel mogelijk het proberen via onze Klantenservice. Hoe het kan dat de case van Jeroen is opgelost is me vooralsnog een raadsel, de case staat nog open bij de collega's van IT. 

Hetzelfde probleem en alle suggesties geprobeerd, zonder het gewenste resultaat.

 

Het viel me op dat bij het wijzigen van het wachtwoord, het huidig werkend wachtwoord niet voldeed aan de nieuwe voorwaarden die gesteld worden aan een wachtwoord.

Na maanden nog steeds niet opgelost dus. Van alles geprobeerd, o. a ander wachtwoord. In mijn ns inloggen geen probleem. In de app lukt het niet om in te loggen, krijg steeds trillerig rood omlijnd kader om emailadres en wachtwoord. Jammer dat dit niet opgelost kan worden.

Ik heb exact hetzelfde probleem. Inloggen lukt wel op de site, maar niet in de app. Is hier inmiddels een oplossing voor?
Het is een enigmatisch gegeven, inloggen zowel hier als op mobiel; wil je me een seintje geven als de case van Jeroen wordt opgelost? Ik wil wel weten hoe zo iets mogelijk is.
Alweer bedankt voor je moeite,
hartelijke groet
Helaas zit de case van Jeroen 123456789 muurvast. De acties die we tot nu toe gedaan hebben, hebben helaas geen effect gehad. Ik ga dit aangeven bij IT en verwacht dat zij dit wel kunnen oplossen.
Hallo Maxime,
Het probleem ontstond toen ik de E-ticket wilde ophalen en in de app laden. Ik werd gevraagd ("prompted", sorry ik chat vooral met Engelstalige mensen ook over IT) om in te loggen.
Het probleem van niet te kunnen inloggen met het juiste wachtwoord is vrij algemeen, ook in deze community kun je er veel over lezen. Ik heb alle keren dat ik met OV chip kaarten wilde werken een nieuw account moeten aanmaken. Wachtwoorden worden (na updates denk ik) niet herkend, noch door Mijn NS op mijn laptop noch op mobiel.
Omdat we toch al veel Engels gebruiken kunnen we zeggen : this is a major problem.
Dank je wel voor reactie.

Hallo HarryV29, welkom op de NS Community.

Ik kende dit probleem nog niet, wat vervelend! Het is inderdaad niet nodig om in te loggen in de app voor e-tickets. Inloggen heeft alleen voordelen als je OV-chipkaart(en) aan je Mijn NS-account hebt gekoppeld. Verder is het ook toegestaan om het ticket als PDF op je telefoon te laden, dus niet via de app. Fijn dat het wel is gelukt!

E-ticket ophalen en downloaden naar app? Haha!
Ik lees hier een hoop ellende waar ik ook uren mee heb zitten worstelen.
Toen ik vanmiddag een E-ticket in de NS app wilde laden vroeg de app mij om in te loggen.
Dit schijnt niet te kloppen.
Na een lang telefoongesprek met klantenservice, die het antwoord ook niet precies wisten, kreeg ik het advies de app te verwijderen en opnieuw te installeren.
De NS medewerkster zei dat de app moest kunnen werken zonder in te loggen.
Zogezegd zo gedaan.
Opnieuw de email geopend en opnieuw mijn ticket laten laden naar de app.
Nu staat de E-ticket in de app zonder dat ik heb ingelogd, zo ver zo goed,
Helaas lees ik dat dit ook niet voor iedereen werkt.
Mijn Advies: bewaar de email met je E-ticket zodat je desnoods op het station nog de app kunt verwijderen en opnieuw installeren om daarna opnieuw je ticket op te kunnen halen.
Kortom NS: maak eens een goeie app. 😥
Ik heb, na lang nadenken, Jeroen 123456789 nog een suggestie gegeven voor een oplossing, ik wacht even op de uitwerking.
Voor de case van Jeroen 123456789 geldt dat we een beetje op een dood punt zitten. Ik wil hier morgen graag over overleggen met een collega, ik heb helaas even geen ideeën meer. Voor Jennyjonker geldt dat ik nog steeds op haar gegevens wacht.
Via privéberichten ben ik inmiddels bezig met een oplossing voor Jeroen 123456789. Van Jennyjonker heb ik helaas nog niets vernomen. Wordt vervolgd dus.
Ik ben met de situatie van Jeroen 123456789 bezig. Voor jou hetzelfde verzoek, Jennyjonker: Mag ik je gegevens in een privébericht? Dan ga ik ook voor jou kijken wat ik kan vinden.
Na maanden nog steeds niet opgelost dus. Van alles geprobeerd, o. a ander wachtwoord. In mijn ns inloggen geen probleem. In de app lukt het niet om in te loggen, krijg steeds trillerig rood omlijnd kader om emailadres en wachtwoord. Jammer dat dit niet opgelost kan worden.
Het enige advies wat ik je kan geven is de app verwijderen en opnieuw installeren. Ik snap dat je daar ook niet echt mee vooruit komt. Kun je me een privebericht sturen met je Naam, Adres, Woonplaats en e-mailplaats. Dan ga ik kijken wat ik kan doen.

Reageer