beantwoord

Inloggen op Mijn NS app lukt niet?

• 31 maart 2019
  • 23 reacties
  • 1097 Bekeken

Hey!

Ik heb net een Mijn NS account aangemaakt en ik heb het account geactiveerd. Nu probeer ik daarmee in te loggen op de app, maar het weigert steeds. Mijn emailadres heeft een "-@". Waarom lukt het wel om in te loggen op de site maar niet in de app? Very frustrating.
icon

Beste antwoord door Iris NS 31 maart 2019, 16:39

Welkom bij onze NS Community, Shub25 :)

Wat jammer dat het inloggen via de website wel lukt, maar via de app niet. Kun je me aangeven wat voor foutmelding je krijgt?
Bekijk origineel

23 reacties

Na maanden nog steeds niet opgelost dus. Van alles geprobeerd, o. a ander wachtwoord. In mijn ns inloggen geen probleem. In de app lukt het niet om in te loggen, krijg steeds trillerig rood omlijnd kader om emailadres en wachtwoord. Jammer dat dit niet opgelost kan worden.

Ik heb exact hetzelfde probleem. Inloggen lukt wel op de site, maar niet in de app. Is hier inmiddels een oplossing voor?
Het is een enigmatisch gegeven, inloggen zowel hier als op mobiel; wil je me een seintje geven als de case van Jeroen wordt opgelost? Ik wil wel weten hoe zo iets mogelijk is.
Alweer bedankt voor je moeite,
hartelijke groet
Helaas zit de case van Jeroen 123456789 muurvast. De acties die we tot nu toe gedaan hebben, hebben helaas geen effect gehad. Ik ga dit aangeven bij IT en verwacht dat zij dit wel kunnen oplossen.
Hallo Maxime,
Het probleem ontstond toen ik de E-ticket wilde ophalen en in de app laden. Ik werd gevraagd ("prompted", sorry ik chat vooral met Engelstalige mensen ook over IT) om in te loggen.
Het probleem van niet te kunnen inloggen met het juiste wachtwoord is vrij algemeen, ook in deze community kun je er veel over lezen. Ik heb alle keren dat ik met OV chip kaarten wilde werken een nieuw account moeten aanmaken. Wachtwoorden worden (na updates denk ik) niet herkend, noch door Mijn NS op mijn laptop noch op mobiel.
Omdat we toch al veel Engels gebruiken kunnen we zeggen : this is a major problem.
Dank je wel voor reactie.
Hallo HarryV29, welkom op de NS Community.

Ik kende dit probleem nog niet, wat vervelend! Het is inderdaad niet nodig om in te loggen in de app voor e-tickets. Inloggen heeft alleen voordelen als je OV-chipkaart(en) aan je Mijn NS-account hebt gekocht. Verder is het ook toegestaan om het ticket als PDF op je telefoon te laden, dus niet via de app. Fijn dat het wel is gelukt!
E-ticket ophalen en downloaden naar app? Haha!
Ik lees hier een hoop ellende waar ik ook uren mee heb zitten worstelen.
Toen ik vanmiddag een E-ticket in de NS app wilde laden vroeg de app mij om in te loggen.
Dit schijnt niet te kloppen.
Na een lang telefoongesprek met klantenservice, die het antwoord ook niet precies wisten, kreeg ik het advies de app te verwijderen en opnieuw te installeren.
De NS medewerkster zei dat de app moest kunnen werken zonder in te loggen.
Zogezegd zo gedaan.
Opnieuw de email geopend en opnieuw mijn ticket laten laden naar de app.
Nu staat de E-ticket in de app zonder dat ik heb ingelogd, zo ver zo goed,
Helaas lees ik dat dit ook niet voor iedereen werkt.
Mijn Advies: bewaar de email met je E-ticket zodat je desnoods op het station nog de app kunt verwijderen en opnieuw installeren om daarna opnieuw je ticket op te kunnen halen.
Kortom NS: maak eens een goeie app. 😥
Ik heb, na lang nadenken, Jeroen 123456789 nog een suggestie gegeven voor een oplossing, ik wacht even op de uitwerking.
Voor de case van Jeroen 123456789 geldt dat we een beetje op een dood punt zitten. Ik wil hier morgen graag over overleggen met een collega, ik heb helaas even geen ideeën meer. Voor Jennyjonker geldt dat ik nog steeds op haar gegevens wacht.
Via privéberichten ben ik inmiddels bezig met een oplossing voor Jeroen 123456789. Van Jennyjonker heb ik helaas nog niets vernomen. Wordt vervolgd dus.
Ik ben met de situatie van Jeroen 123456789 bezig. Voor jou hetzelfde verzoek, Jennyjonker: Mag ik je gegevens in een privébericht? Dan ga ik ook voor jou kijken wat ik kan vinden.
Na maanden nog steeds niet opgelost dus. Van alles geprobeerd, o. a ander wachtwoord. In mijn ns inloggen geen probleem. In de app lukt het niet om in te loggen, krijg steeds trillerig rood omlijnd kader om emailadres en wachtwoord. Jammer dat dit niet opgelost kan worden.
Het enige advies wat ik je kan geven is de app verwijderen en opnieuw installeren. Ik snap dat je daar ook niet echt mee vooruit komt. Kun je me een privebericht sturen met je Naam, Adres, Woonplaats en e-mailplaats. Dan ga ik kijken wat ik kan doen.
Heb ik gedaan. En een algemeen bericht terug gehad. Dat ze het ging meenemen in iets. Geen idee maar ieder geval een antwoord waar je niks aan hebt.
Ik wil je adviseren hierover contact met de collega's op te nemen, Jeroen 123456789. Via de feedbackmogelijkheid in de app kom je direct in contact met de makers van de app. Zij kunnen je over het algemeen het beste helpen met dit euvel.
Weer niet hoe lang de iT nodig heeft. Maar ik heb het zelfde euvel al meer dan een paar maanden.
Krijg elke keer de zelfde ... opmerking te zien. Gaan ze er nog wat aan doen??? Of tieft die app weg.

Badge +3
Meestal ligt het niet aan het e-mail adres maar aan tekens zoals :/<>@? in je wachtwoord, als de app het niet doet maar de website wel.
Zeker, ik kan je echter nog geen prognose geven wanneer het zal zijn opgelost.
Hoi Frits204,

We weten er vanaf, het ligt nu bij onze IT-afdeling om het euvel opgelost te krijgen. Mijn excuus voor het ongemak.

Hi Danny, het ligt daar, maar gaan ze er ook wat aan doen? Ik kan mijn NS niet gebruiken zo. Enig idee wanneer ze dit gaan verhelpen? Zo zonde dit.

Badge +3
Bij Gmail is er een optie:

Je kan door het toevoegen van het + -teken aan je email adres, aliassen voor je Gmailaccount maken.
Gmail houdt namelijk geen rekening met tekst wat tussen een + -teken en de @ staat en stuurt de e-mail gewoon door aan het account wat voor het + -teken staat.
Vooral voor aanmeldingen bij websites kan dit echt een uitkomst zijn, je hoeft dan maar een keer een filter aan te maken om alle nieuwsbrieven te voorzien van een label of het postvak in over te laten slaan.
Enkele voorbeelden (uitgegaan van het email adres: voorbeeld@gmail.com):
  • voorbeeld+blog@gmail.com
  • voorbeeld+tips@gmail.com
  • voorbeeld+nieuwsbrief@gmail.com
Hoi Frits204,

We weten er vanaf, het ligt nu bij onze IT-afdeling om het euvel opgelost te krijgen. Mijn excuus voor het ongemak.
Ik heb precies hetzelfde probleem. Zijn er nog steeds problemen dan? Dit is 1 maand geleden :(

Ik wil ook hulp s.v.p.
Beste Shub25, kunnen wij nog iets voor je doen? 🙂
Welkom bij onze NS Community, Shub25 :)

Wat jammer dat het inloggen via de website wel lukt, maar via de app niet. Kun je me aangeven wat voor foutmelding je krijgt?

Reageer