beantwoord

Inloggen op Mijn NS app lukt niet?

  • 31 maart 2019
  • 36 reacties
  • 2676 Bekeken

Hey!

Ik heb net een Mijn NS account aangemaakt en ik heb het account geactiveerd. Nu probeer ik daarmee in te loggen op de app, maar het weigert steeds. Mijn emailadres heeft een "-@". Waarom lukt het wel om in te loggen op de site maar niet in de app? Very frustrating.
icon

Beste antwoord door Jouke NS 25 oktober 2019, 17:35

De case van Jeroen 123456789 is inmiddels opgelost. Voor de andere cases geldt, ga zoveel mogelijk het proberen via onze Klantenservice. Hoe het kan dat de case van Jeroen is opgelost is me vooralsnog een raadsel, de case staat nog open bij de collega's van IT. 

Bekijk origineel

36 reacties

Helaas zit de case van Jeroen 123456789 muurvast. De acties die we tot nu toe gedaan hebben, hebben helaas geen effect gehad. Ik ga dit aangeven bij IT en verwacht dat zij dit wel kunnen oplossen.
Het is een enigmatisch gegeven, inloggen zowel hier als op mobiel; wil je me een seintje geven als de case van Jeroen wordt opgelost? Ik wil wel weten hoe zo iets mogelijk is.
Alweer bedankt voor je moeite,
hartelijke groet
Hallo Maxime,
Het probleem ontstond toen ik de E-ticket wilde ophalen en in de app laden. Ik werd gevraagd ("prompted", sorry ik chat vooral met Engelstalige mensen ook over IT) om in te loggen.
Het probleem van niet te kunnen inloggen met het juiste wachtwoord is vrij algemeen, ook in deze community kun je er veel over lezen. Ik heb alle keren dat ik met OV chip kaarten wilde werken een nieuw account moeten aanmaken. Wachtwoorden worden (na updates denk ik) niet herkend, noch door Mijn NS op mijn laptop noch op mobiel.
Omdat we toch al veel Engels gebruiken kunnen we zeggen : this is a major problem.
Dank je wel voor reactie.

Ik heb hier precies hetzelfde probleem. Ik had op mijn oude telefoon ook al de app en ik was ingelogd. Op een gegeven moment was ik opeens uitgelogd en probeerde ik weer in te loggen. Na een jaar (vaak zat te app opnieuw te instaleren + een nieuwe telefoon) kan ik nog steeds niet inloggen. Zo te zien ben ik niet de enige. Ik zie veel opties staan die ik al geprobeerd heb. Misschien moet NS gewoon een nieuwe app maken?

De case van Jeroen 123456789 is inmiddels opgelost. Voor de andere cases geldt, ga zoveel mogelijk het proberen via onze Klantenservice. Hoe het kan dat de case van Jeroen is opgelost is me vooralsnog een raadsel, de case staat nog open bij de collega's van IT. 

Badge +3

Als het op je nieuwe telefoon niet lukt dan kan ik je niets anders adviseren dan https://community.ns.nl/de-ns-reisplanner-58/kan-niet-inloggen-op-de-app-maar-wel-op-de-site-49240#post429221

Wijzig je wachtwoord dus in iets simpelers… een ! mag in je wachtwoord, maar spaties of een . (punt) blijkbaar niet.

Voor de case van Jeroen 123456789 geldt dat we een beetje op een dood punt zitten. Ik wil hier morgen graag over overleggen met een collega, ik heb helaas even geen ideeën meer. Voor Jennyjonker geldt dat ik nog steeds op haar gegevens wacht.

Hallo Maxime,

De link aangeklikt voor “privébericht”maar zelfs deze werkt niet, inloggen geeft foutmelding (was nergens anders ingelogd).

Wil jou vriendelijk vragen om via mijn e-mail contact op te nemen.

Heb de klacht inmiddels ook gestuurd naar app@ns.nl

De foutmelding als ik op de app wil inloggen is dat deze even gaat schudden ten teken dat de gegevens fout zijn.

Op de pc inloggen is geen probleem.

Via de browser van mijn iPhone is het ook geen probleem, via de app is het een ramp.

Deze foutmeldingen komen ontzettend vaak naar voren op de community, dit is al meer dan 8 maanden bekend bij ns, dus mijn klacht is niet nieuw.

Ook contact gehad via chat, deze zeggen dat de klacht bekend is maar niet weten wat ik (en de vele andere ontevreden klanten) er aan kan doen.

Heb alles al geprobeerd wat op de community word aangedragen, app verwijderen en weer plaatsen, wachtwoorden veranderen etc. etc.

Het ligt duidelijk aan de app, onbegrijpelijk dat dit niet opgelost word.

 

Met vriendelijke groet, KoosKoos

Weer niet hoe lang de iT nodig heeft. Maar ik heb het zelfde euvel al meer dan een paar maanden.
Krijg elke keer de zelfde ... opmerking te zien. Gaan ze er nog wat aan doen??? Of tieft die app weg.



Ik wil je adviseren hierover contact met de collega's op te nemen, Jeroen 123456789. Via de feedbackmogelijkheid in de app kom je direct in contact met de makers van de app. Zij kunnen je over het algemeen het beste helpen met dit euvel.
Heb ik gedaan. En een algemeen bericht terug gehad. Dat ze het ging meenemen in iets. Geen idee maar ieder geval een antwoord waar je niks aan hebt.
Het enige advies wat ik je kan geven is de app verwijderen en opnieuw installeren. Ik snap dat je daar ook niet echt mee vooruit komt. Kun je me een privebericht sturen met je Naam, Adres, Woonplaats en e-mailplaats. Dan ga ik kijken wat ik kan doen.
Badge +3
Meestal ligt het niet aan het e-mail adres maar aan tekens zoals :/<>@? in je wachtwoord, als de app het niet doet maar de website wel.
Via privéberichten ben ik inmiddels bezig met een oplossing voor Jeroen 123456789. Van Jennyjonker heb ik helaas nog niets vernomen. Wordt vervolgd dus.
Welkom bij onze NS Community, Shub25 :)

Wat jammer dat het inloggen via de website wel lukt, maar via de app niet. Kun je me aangeven wat voor foutmelding je krijgt?
Beste Shub25, kunnen wij nog iets voor je doen? 🙂

Interessant dit. Ik loop tegen exact hetzelfde probleem aan. Op een Samsung s10e. Wel frappant dat het euvel nog altijd niet verholpen is. Is het echt zó moeilijk? Waarom kan ik bij elke andere app dan wel inloggen, zowel op mn 10 jaar oude laptop als op mn telefoon?

Ik heb precies hetzelfde probleem. Zijn er nog steeds problemen dan? Dit is 1 maand geleden :(

Ik wil ook hulp s.v.p.
Hoi Frits204,

We weten er vanaf, het ligt nu bij onze IT-afdeling om het euvel opgelost te krijgen. Mijn excuus voor het ongemak.
Badge +3
Bij Gmail is er een optie:

Je kan door het toevoegen van het + -teken aan je email adres, aliassen voor je Gmailaccount maken.
Gmail houdt namelijk geen rekening met tekst wat tussen een + -teken en de @ staat en stuurt de e-mail gewoon door aan het account wat voor het + -teken staat.
Vooral voor aanmeldingen bij websites kan dit echt een uitkomst zijn, je hoeft dan maar een keer een filter aan te maken om alle nieuwsbrieven te voorzien van een label of het postvak in over te laten slaan.
Enkele voorbeelden (uitgegaan van het email adres: voorbeeld@gmail.com):
  • voorbeeld+blog@gmail.com
  • voorbeeld+tips@gmail.com
  • voorbeeld+nieuwsbrief@gmail.com
Hoi Frits204,

We weten er vanaf, het ligt nu bij onze IT-afdeling om het euvel opgelost te krijgen. Mijn excuus voor het ongemak.

Hi Danny, het ligt daar, maar gaan ze er ook wat aan doen? Ik kan mijn NS niet gebruiken zo. Enig idee wanneer ze dit gaan verhelpen? Zo zonde dit.


Zeker, ik kan je echter nog geen prognose geven wanneer het zal zijn opgelost.

@Jezuster op het moment is er helaas weer een storing. Hopelijk is dit spoedig verholpen en kan je weer via de app inloggen. Mijn excuses voor het ongemak.

Ik word er strak van. Reis nooit met de trein maar die ene keer dat ik wil inloggen lukt niet via app. Dit probleem bestaat a l 8 maanden. Kan prima inloggen via site. Maar niet via app. Via eerste e-mail adres kon ik nergens inloggen (8x geprobeerd). Dus maar nieuw email adres.

Waarom kan ik niet gewoon iemand bellen die me helpt? Wat een stelletje kluns

Nzen, wol gewoon inloggen voor 1 handeling (kaartje laten zien). Krijg meldi g dat wachtwoord niet klopt, maar blij knippen en plakken werkt deze wel op internet

Hoe kan ik dus mijn kaartje in app krijgen? Mijn printer is stuk en heb 2 emailadressen geprobeerd mar kan er niet in via de app

Reageer