beantwoord

Inloggen sind 1 juni niet meer mogelijk

• 15 juni 2020
  • 14 reacties
  • 444 Bekeken

Sinds 1 juni na een poging van een ns-medewerkster onze emailadressen aan te passen kunnen wij niet meer inloggen in onze accounts. Inmiddels 3-4 keer contact opgenomen met de NS maar het is een IT probleem en de IT’er moet er naar kijken. NS medewerkers vertellen er niets aan te kunnen doen het is een IT probleem. Weet Rogier van Boxtel hiervan. Conflicten in software, bugs etc., wij zijn beslist niet de eerste zie ik in de andere berichten die ook al weken zelfs maanden wachten. Wat is hier aan de hand?

Slecht geschreven software voor zo’n groot bedrijf?

icon

Beste antwoord door Stijn NS 15 juni 2020, 21:33

Goedenavond cbr0ap en welkom bij de NS Community.

Ik begrijp je frustratie, en deel deze ook deels, maar ik zal je niets anders kunnen aangeven dan wat mijn collega's al hebben gedaan. Helaas wil er bij software wel eens iets mis gaan, zeker wanneer er overgegaan wordt van oude op nieuwe systemen. Ik vind het ontzettend vervelend dat dit bij jou ook het geval is, maar vaak hebben wij als Klantenservice te weinig mogelijkheden en kennis van de fouten om dit op te lossen of om hier meer informatie te geven. Het is dan aan onze achterliggende IT-afdeling om deze problemen op te lossen.

Ik zou je graag meer informatie willen geven hierover, maar helaas heb ik die niet.

Bekijk origineel

14 reacties

Goedenavond cbr0ap en welkom bij de NS Community.

Ik begrijp je frustratie, en deel deze ook deels, maar ik zal je niets anders kunnen aangeven dan wat mijn collega's al hebben gedaan. Helaas wil er bij software wel eens iets mis gaan, zeker wanneer er overgegaan wordt van oude op nieuwe systemen. Ik vind het ontzettend vervelend dat dit bij jou ook het geval is, maar vaak hebben wij als Klantenservice te weinig mogelijkheden en kennis van de fouten om dit op te lossen of om hier meer informatie te geven. Het is dan aan onze achterliggende IT-afdeling om deze problemen op te lossen.

Ik zou je graag meer informatie willen geven hierover, maar helaas heb ik die niet.

Sinds 1 juni na een poging van een ns-medewerkster onze emailadressen aan te passen kunnen wij niet meer inloggen in onze accounts. Inmiddels 3-4 keer contact opgenomen met de NS maar het is een IT probleem en de IT’er moet er naar kijken. NS medewerkers vertellen er niets aan te kunnen doen het is een IT probleem. Weet Rogier van Boxtel hiervan. Conflicten in software, bugs etc., wij zijn beslist niet de eerste zie ik in de andere berichten die ook al weken zelfs maanden wachten. Wat is hier aan de hand?

Slecht geschreven software voor zo’n groot bedrijf?

Een kleine aanvulling op het antwoord van Stijn:

De problemen met MijnNS zijn immens en worden steeds maar niet opgelost. Indien je even zoekt aan de bovenkant op MijnNS zie je thans 7089 topics. Het overgrote deel gaat helaas over storingen. Vanaf de eerste dag van het openen van dit forum gaan veruit de meeste problemen over MijnNS. Storingen worden steeds professorisch verholpen. Het is zoals je zelf al veronderstelde "Slecht geschreven software voor zo'n groot bedrijf!

Reputatie 5
Badge

Aanvullend nog: laatst kreeg ik te horen dat het wel 3 weken kan duren voor een dgl. melding is verwerkt. Alsof ze met een postduif naar slimme boys in Bangalore moeten worden verstuurd…………..

DHr van Boxtel zal het vast ooit wel eens te horen hebben gekregen, maar je denkt toch niet serieus dat hij daar veel aan kan of wil doen?

Maar gaan we zo dus nog 6 jaar aanmodderen??. Vorige week nog een leuke discussie gehad met mijn interieurverzorgster over mijn NS. (reist slechts incidenteel met NS) Zij had een nieuwe ovchipkaart ontvangen en logde thuis in. Wat zij echter te zien kreeg was de ov chipkaart van haar moeder en ook de gegevens van haar moeder. (lijkt mij toch in het kader van de privacy echt niet de bedoeling) Haar eigen ov chipkaart was dan weer nergens te vinden. Ik heb de gegevens van haar inlogscherm als plaatje opgeslagen en heb ook de 2 ov chipkaarten( van haar en haar moeder) gekregen. Dus mocht NS geïnteresseerd zijn?? Herinner mij wel een lang lopend topic van Erryt hier op het forum over dergelijke problemen. Topic is destijds door Jouke op slot gegooid met de mededeling dat de privacy bij NS prima op orde is…... 

NS medwerker adviseerde mij als het na 1 maand nog steeds niet lukt in te loggen een nieuw account aan te maken, nu had ik dat al geprobeerd maar dat lukt (nog) niet want de software vertelt dit emailadres is al in gebruik. Allicht dat is al door ons bezet maar de software loopt vast. Ik ga niet emailadressen genereren voor eigenlijk een simpel probleem.

Had ik maar nooit verzocht de emailadressen aan te passen.

Mijn tennismaatje werd vele jaren terug lokettist bij de NS en schreef kort daarna de eerste digitale spoorboekjes op 3.5” diskette voor de NS als natuurtalent, ging zelfstandig als programmeur deed andere leuke dingen daarna en renteniert nu in Zwitserland. Misschien kan NS hem nog contacten de problemen op te lossen(!)

Stel je bent een online winkel als Coolblue, BCC, Bol.com, Mediamarkt.nl en je wil bijvoorbeeld je emailadres, huisadreswijzigen etc.wijzigen en dat lukt niet vanwege hopeloze software wat gebeurt er dan heel binnenkort met zo’n bedrijf?

Met overheidssteun geholpen bedrijven geloven het wel die gaan toch niet plat, zie o.a. ook CBR.

Bent u daar Rogier van Boxtel?

Mediamarkt.nl is een slecht voorbeeld in dit geval, want dit bedrijf heeft een zeer beperkte website. Stond overigens een tijdje geleden op omvallen. Volgens mij heeft de eigenaar een behoorlijke kapitaalinjectie moeten doen om het bedrijf overeind te houden. 

Ik snap je frustratie wel. NS is totaal niet in staat om de vele IT problemen op te lossen. Daarnaast is zwartrijden bij NS inmiddels ook zeer aantrekkelijk want de conducteurs/conductrices weigeren nog steeds te controleren. Net terug van het AMC . In beverwijk gaan 3 mannen van middelbare leeftijd al tailgatend door de poortjes. Is nu de tweede keer achter elkaar met 2 reizen. 

Vandaag, 1 juli 2020, opnieuw een poging gewaagd mijnns.nl binnen te komen, geen succes.

Nogmaals nu een 4de medewerker en die heeft het zonder een IT-man opgelost. Had geinformeerd bij een collega hoe dit moest en alles draait nu weer perfect. Hulde aan Lukas van de NS rond 18.00 op woensdag 1 juli.

Eerst dacht ik een persiflage NS maar het was echt de spoorwegen op NPO 2Doc.

Helaas is deze uitzending niet meer zo te zien https://www.npostart.nl/2doc/22-06-2020/KN_1713065

Roger van Boxtel, rollenspel met acteurs die vertellen hoe je omgaat met de klant.

Het is het personeel wat  die de kastanjes uit het vuur moeten halen en niet de mooipratende management. Jammer dat er door de corona nu veel personeel weg moet, hoop niet van de echte werkbijen.

Ik zie dat ik wat grammaticale fouten in het voorgaande bericht heb gemaakt door te snel tikken, mijn excuses daarvoor. .

Echter ik ontdek nu dat ik niet meer kan inloggen op de android app van NS. Niet met mijn oude emailadres en ook niet met mijn nieuwe emaildres. Hebben de programmeurs wel eerst een tutorial gedaan voor ze hier aan begonnen. Testen ze het niet grondig uit? Wat word je altijd geleerd op IT-cursussen. Roger van Boxtel doe hier iets aan voor je weg gaat dit jaar…..

Echter ik ontdek nu dat ik niet meer kan inloggen op de android app van NS. Niet met mijn oude emailadres en ook niet met mijn nieuwe emaildres. Hebben de programmeurs wel eerst een tutorial gedaan voor ze hier aan begonnen. Testen ze het niet grondig uit? Wat word je altijd geleerd op IT-cursussen. Roger van Boxtel doe hier iets aan voor je weg gaat dit jaar…..

Problemen zijn er al 5 jaar worden echt niet nog door de huidige pd opgelost. NS vind dat ze beter een systeem kunnen bouwen voor het aanmaken van een voucher voor de formule 1 reizigers zodat ze volgend jaar met het kaartje van dit jaar kunnen reizen. Kwestie van prioriteiten stellen denk ik.

Ik heb in mijn kennissenkring ook al iemand die bij het inloggen in MijnNS de gegevens van haar moeder krijgt. Haar eigen gegevens kan ze niet inzien.  

NS app downcompatible met Android 6.0?

Het ns-app team vermoedde dat een storing oorzaak was van het niet werken van mijnns.nl op de andoid-app. Op een android 9.0 LineageOS op een raspi kan ik met mijn gegevens en de ns-app wel goed inloggen alleen op de Huawei P8 lite van 2015 en hoogst mogelijke versie 6.0 niet meer.

Vermoedelijk een conflict tussen oudere android 6.0 en de geupdate NS-app?

Het is wat met die software, net als juristen verdienen programmeurs al jaren aan andermans problemen.

Badge +3

Heb hier toevallig ook nog een Huawei P8 Lite (Android 6.0), daarop zojuist de app geïnstalleerd en dat werkt prima. Getest met twee Mijn NS accounts.

NS app versie 6.0.4d - 3191

Had je al bij Instellingen - Apps - NS - Geheugen je gegevens en cache gewist? Voor de rest, zorg ervoor dat er in je wachtwoord geen speciale tekens zitten zoals #?\/&. Het uitroepteken ! werkt wel.

Dag Robert, zojuist je aanwijzingen bij instellingen, apps, ns, cache en geheugen gewist en het werkt!

Merkwaardig dat bij het verwijderen van de app en herinstalleren de restanten nog in het geheugen blijven  en dat het NS-app team die ik hierop had geattendeerd dit niet konden vertellen.

Wat blijft er toch veel hangen in de registers ondanks het gebruik van File of CC app.

Met dank, Roel.

Reageer