beantwoord

Interwijkpas

• 22 oktober 2020
  • 6 reacties
  • 285 Bekeken

Kan iemand mij uitleggen waarom er geen interwijkpas is voor direct omwonenden van Station Den Haag HS??

De poortjes in de nieuwe voetgangerstunnel  onder Station Hollands Spoor zijn gesloten zijn nu al enkele weken waardoor de bewoners achter dit station uitsluitend met een OV-chipkaart (met saldo) door de tunnel van hun wijk naar de stad kunnen lopen.   

icon

Beste antwoord door Momo 22 oktober 2020, 16:31

Hoe liepen de bewoners voorheen dan naar de stad? Via de fietserstunnel denk ik. Want de nieuwe voetgangerstunnel is nieuw dus daarvoor konden ze er ook geen gebruik van maken, aangezien deze er nog niet was. Het is dan niet zo dat een mogelijkheid die er eerst wel was opeens is afgesloten, wat bv wel het geval is in andere steden waarbij de doorgang door het station er al sinds jaar en dag was en waarvoor wel een interwijkpas is.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoe liepen de bewoners voorheen dan naar de stad? Via de fietserstunnel denk ik. Want de nieuwe voetgangerstunnel is nieuw dus daarvoor konden ze er ook geen gebruik van maken, aangezien deze er nog niet was. Het is dan niet zo dat een mogelijkheid die er eerst wel was opeens is afgesloten, wat bv wel het geval is in andere steden waarbij de doorgang door het station er al sinds jaar en dag was en waarvoor wel een interwijkpas is.

Je hebt gelijk. Inderdaad de fietstunnel die bij regelmaat (klimaat) 20 cm onder water staat. Ik had mede gezien mijn leeftijd gehoopt daarvan verlost te zijn en zou kunnen profiteren van het feit dat het door de nieuwe tunnel minder ver lopen is naar de binnenstad. Maar dat is waarschijnlijk te symplistisch gedacht. Het blijft dus NS logica die niet altijd aansluit op wat een normaal mens denkt.

Badge +3

Als je geen NS abonnement hebt dan zou je een maandje NS Flex Dal Voordeel (€5) kunnen nemen, een persoonlijke ov-chipkaart is daarbij gratis. Zie https://www.ns.nl/nsflex/webshop

Na een maand zet je het om naar Flex Basis (zonder abonnement) en kan je verder onbeperkt door de poortjes zonder saldo. Wel binnen 60 minuten weer naar buiten…

Wil je dit niet en heb je geen NS abonnement, dan moet er inderdaad €16 saldo op een kaart staan om het station binnen te komen door poortjes. Bij een willekeurig NS abonnement op saldo is dat €6. Ook hiervoor geldt binnen 60 minuten weer naar buiten.

Reputatie 7
Badge +3

Als het aan NS had gelegen zouden denk ik veel, zo niet alle, stations die nu wel een interwijk pas hebben die niet hebben gekregen. Het was vaak de gemeente die het als voorwaarde stelde om de poortjes te mogen sluiten. Zelf woon ik in Leiden en de gemeente heeft heel lang het sluiten van de poortjes weten tegen te houden.

Badge +3

Als het aan NS had gelegen zouden denk ik veel, zo niet alle, stations die nu wel een interwijk pas hebben die niet hebben gekregen. Het was vaak de gemeente die het als voorwaarde stelde om de poortjes te mogen sluiten. Zelf woon ik in Leiden en de gemeente heeft heel lang het sluiten van de poortjes weten tegen te houden.

Eindhoven precies hetzelfde, met toen de poortjes toch dicht gingen een gratis (anonieme) Passagepas voor alle inwoners (max. 10 per adres).

Dat werd later 3 of 4 per adres en tegenwoordig alleen nog maar voor directe omwonenden. Ik heb er dus geen meer, want woon 1½ km van het station. :cry:

Bedankt voor al jullie opmerkingen. We gaan het idee van Robert uitvoeren. Even opletten natuurlijk : op tijd opzeggen en daarna klaar.

Nogmaals bedankt

Reageer