beantwoord

inzien reishistorie, kaart verdwenen

• 19 januari 2016
  • 7 reacties
  • 314 Bekeken

Ik wil mijn reishistorie inzien. Vorige maand heb ik dat nog gedaan en had toen geen probleem. Mijn kaart is al lang aangemeld, en staat in mijn account ook onder 'Mijn OV Chipkaarten'. Maar in 'Mijn OV reishistorie' staat mijn kaart niet meer onder het vakje 'selecteer kaart'. Als ik dan kies voor 'toevoegen' en alle gegevens opnieuw invul krijg ik de foutmelding dat het kaartnummer onbekend is, terwijl hij dus gewoon in 'mijn OV Chipkaarten' staat. Mijn kaart is geldig tot 2017 en is dus niet verlopen. Ik heb de Helpdesk gebeld en daar werd geadviseerd om de kaart helemaal uit mijn account te verwijderen en dan opnieuw aan te melden. Nou, dàt advies heb ik al eens eerder gehad bij een soortgelijk probleem. Ik heb dat toen gedaan, met tot gevolg dat alle gegevens van vóór dat moment waren verdwenen. Groot probleem, want ik moest al mijn reiskosten nog declareren. Wat volgde was 'een paarse krokodil' verhaal, waarbij iedereen me heen en weer stuurde en niemand het op kon lossen. "Ja, dan had u de kaart niet moeten verwijderen" werd er gewoon gezegd, "dan bent u de gegevens kwijt en daar kunnen wij niets aan doen". Ik wil dat niet nog een keer, ik ben er dagen mee bezig geweest en heb uiteindelijk op het station van de informatie een printuitdraai gekregen, na een half uur zeuren... Iemand enig idee waardoor mijn kaart opeens verdwenen is uit de reishistorie en wat ik nu moet doen, zonder opnieuw al mijn gegevens kwijt te raken? Die ellende wil ik niet nog een keer.
icon

Beste antwoord door Pe_pe 20 januari 2016, 14:22

U kunt tegelijkertijd een Mijn NS account hebben, maar daarin staan dan alleen reisgegevens van reizen bij NS. U zult dan toch echt bij TLS moeten zijn, het dochterbedrijf van NS achter de website www.ov-chipkaart.nl ("de helpdesk van ov-chipkaart" zo u wilt).
Bekijk origineel

7 reacties

Welkom op het NS Serviceforum Sara68. Heb je nog oude kaarten in Mijn NS staan? Ik adviseer je om die dan sowieso te verwijderen. Dat wil namelijk nog wel eens conflicteren. Je huidige kaart zou gewoon geregistreerd moeten kunnen worden. Gisteren hadden onze systemen (o.a. ns.nl en Mijn NS) te kampen met technische problemen. Het zou kunnen dat het deze keer incidenteel was. Ik wil uiteraard best even voor je nakijken of je account goed geregistreerd staat en de kaart correct gekoppeld is. Daarvoor dien je mij een privébericht te sturen met NAW-gegevens en het mailadres waarmee je je op Mijn NS hebt geregistreerd.
Welkom op het NS Serviceforum Sara68. Heb je nog oude kaarten in Mijn NS staan? Ik adviseer je om die dan sowieso te verwijderen. Dat wil namelijk nog wel eens conflicteren. Je huidige kaart zou gewoon geregistreerd moeten kunnen worden. Gisteren hadden onze systemen (o.a. ns.nl en Mijn NS) te kampen met technische problemen. Het zou kunnen dat het deze keer incidenteel was. Ik wil uiteraard best even voor je nakijken of je account goed geregistreerd staat en de kaart correct gekoppeld is. Daarvoor dien je mij een privébericht te sturen met NAW-gegevens en het mailadres waarmee je je op Mijn NS hebt geregistreerd.

Nee, ik heb geen oude kaarten in Mijn NS staan, alleen de kaart die ik in gebruik heb. In december kon ik nog zonder problemen mijn gegevens inzien. De gegevens onder 'Mijn OV Chipkaarten' zijn correct. Maar als ik nu mijn reisgegevens wil inzien, moet ik 'een kaart selecteren', terwijl mijn kaart niet meer in het scherm staat (in december nog wel). Als ik dan de link volg voor 'kaart toevoegen' krijg ik de melding dat het kaartnummer onbekend is. Zo loop ik dus vast. De huidige kaart verwijderen en er dan opnieuw inzetten is geen optie, gezien de problemen toen ik vorige keer dat advies volgde, en met het verwijderen van mijn kaart ook de hele reishistorie verdwenen bleek.
Ik wil je graag een privébericht sturen met NAW-gegevens, maar hoe doe ik dat en wat zijn NAW-gegevens?
Volgens mij gaat het hier om een account bij OV-chipkaart.nl en niet om Mijn NS. Is dat correct?

Als het gaat om OV-chipkaart.nl is het zinloos om een privébericht te sturen naar Klaas-Jan, want dan kan hij je er niet mee helpen, want die site is van TLS en niet van NS.
Als dat het geval is dan kan ik inderdaad weinig voor Sara betekenen. Gaat het om een account op onze site (ns.nl) of die van OV-chipkaart?

Ps: Een privébericht stuur je door op mijn naam te klikken, vervolgens krijg je de optie mij een privébericht te sturen. NAW-gegevens zijn naam, adres, woonplaats.
Ja, het gaat om een OV-chipkaart account.... altijd gedacht dat die van de NS is. Maar als die niet van de NS is, waarom moest ik dan voor mijn reisgegevens een account aanmaken bij OV-chipkaart? (je zult inmiddels wel begrepen hebben dat ik van de generatie ben die met veel weemoed terugdenkt aan die makkelijke, overzichtelijke en enorm veel tijd besparende, papieren kaartjes). Wat gebeurt er als ik bij NS een account aanmaak? Krijg ik dan ook alle reisgegevens (dus van alle transacties, ook van de bus, metro enz.) en met terugwerkende kracht? Kun je tegelijk een NS account hebben en een OV-chipkaart account? Zo niet, zijn er dan nog andere opties? De helpdesk bellen van OV-chipkaart heeft weinig zin, want daar schiet ik niets mee op.
U kunt tegelijkertijd een Mijn NS account hebben, maar daarin staan dan alleen reisgegevens van reizen bij NS. U zult dan toch echt bij TLS moeten zijn, het dochterbedrijf van NS achter de website www.ov-chipkaart.nl ("de helpdesk van ov-chipkaart" zo u wilt).
bedankt voor je hulp. Ik zal het dan maar nogmaals gaan proberen via de helpdesk van ov-chipkaart...

Reageer