beantwoord

Inzien van reishistorie persoonlijke OV-chipkaart (DAL Voordeel)

• 11 juni 2018
  • 3 reacties
  • 281 Bekeken

Sinds 25 mei 2018 ben ik in het bezit van een persoonlijke OV-chipkaart met DAL voordeel). Op 27 mei heb ik een treinreis gemaakt van Breda Centraal naar Schiphol, echter kan ik dit niet terugvinden op mijnns. Tevens is de kaart niet te zien in het dashboard reishistorie.

De kaart is overigens ook niet te koppelen aan OVchip.nl (verloopdatum is onbekend bij een abonnement).

Hoe los ik dit op?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 11 juni 2018, 21:30

We hebben helaas geen verdere informatie meer gekregen van MD1981, waardoor we op dit moment geen exacte oplossing kunnen geven.

Voor het inzien van reishistorie is het noodzakelijk dat de OV-chipkaart op zichzelf ook toegevoegd wordt aan een Mijn NS account. Het is onduidelijk of dat gedaan is door MD1981. Zoals Nathan al aangeeft is het vervolgens ook van belang dat er is gekozen om reisgegevens in te zien. Mocht de kaart al wel zijn gekoppeld aan Mijn NS, maar deze functie nog uitstaan, dan kan dit aangezet worden via de pagina '(Mijn) Producten', onder de OV-chipkaartgegevens.

Wat vaak voor problemen kan zorgen bij het inzien van reishistorie is een oude, niet meer gebruikte, OV-chipkaart die ook nog gekoppeld staat. Deze kan dan verwijderd worden via dezelfde pagina, '(Mijn) Producten', onder de OV-chipkaartgegevens.

Als bovenstaande alsnog niet voor een oplossing zorg, is het verstandig om contact op te nemen met onze Klantenservice. Dat gaat het snelst via 030-7515155, Chat, Twitter of Facebook.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Deze datum staat op uw ov-chipkaart. Als u die niet kunt zien, is uw kaart zelfs ongeldig en moet u een nieuwe aanvragen. U krijgt ook geen inzage in de gegevens als u die datum niet opgeeft bij de aanmelding.
Reputatie 4
Hallo MD1981 en welkom bij onze community!

Zoals Thom zegt, staat de verloopdatum van je OV-chipkaart op de kaart zelf. Bij het toevoegen van je OV-chipkaart aan jouw Mijn NS account is je ooit gevraagd of je toestemming geeft voor het inzien van je reisgegevens. Heb je deze toentertijd aangevinkt?
We hebben helaas geen verdere informatie meer gekregen van MD1981, waardoor we op dit moment geen exacte oplossing kunnen geven.

Voor het inzien van reishistorie is het noodzakelijk dat de OV-chipkaart op zichzelf ook toegevoegd wordt aan een Mijn NS account. Het is onduidelijk of dat gedaan is door MD1981. Zoals Nathan al aangeeft is het vervolgens ook van belang dat er is gekozen om reisgegevens in te zien. Mocht de kaart al wel zijn gekoppeld aan Mijn NS, maar deze functie nog uitstaan, dan kan dit aangezet worden via de pagina '(Mijn) Producten', onder de OV-chipkaartgegevens.

Wat vaak voor problemen kan zorgen bij het inzien van reishistorie is een oude, niet meer gebruikte, OV-chipkaart die ook nog gekoppeld staat. Deze kan dan verwijderd worden via dezelfde pagina, '(Mijn) Producten', onder de OV-chipkaartgegevens.

Als bovenstaande alsnog niet voor een oplossing zorg, is het verstandig om contact op te nemen met onze Klantenservice. Dat gaat het snelst via 030-7515155, Chat, Twitter of Facebook.

Reageer