beantwoord

Jaar abonnement fietsstalling koppelen aan mijn ns

Ik heb net een jaarabbonement fietsstalling afgesloten en kan volgens de bevestiginsemail deze koppelen aan mijn ns. Iemand een idee hoe dat te doen want ik kom er niet uit, dank.

icon

Beste antwoord door Denice NS 2 juni 2020, 11:36

Hi Otto66. Welkom bij de Community.

Ik heb het even moeten navragen bij collega's die wat meer afweten van het abonnement voor de fietsenstalling. Zelf heb ik daar niet veel kaas van gegeten om eerlijk te zijn :sweat_smile: . Het gaat inderdaad om het koppelen van je OV-chipkaart aan je Mijn NS account. Je product zou dan ook bij ‘Mijn producten’ zichtbaar moeten zijn. Verder zou je via Reistransacties deur-tot-deur je stallingsmomenten moeten kunnen zien. Mocht je je product niet in kunnen zien bij ‘Mijn producten’ zou het misschien kunnen zijn dat de koppeling tussen ons systeem (en jouw abonnement) en jouw account niet helemaal goed is. Je kan dan het beste even contact opnemen met onze Klantenservice om dat na te laten kijken.

Bekijk origineel

15 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Ik weet ook niet precies wat daarmee bedoeld wordt, want in Mijn NS kan je alleen ov-chipkaarten ‘koppelen’. Heb je dat al gedaan dan zou je abonnement zichtbaar moeten zijn bij Producten.

Beste Robert,

Dank voor je bericht en advies maar ook dat heb ik al gedaan maar helaas niet zichtbaar bij Producten

groet

Hi Otto66. Welkom bij de Community.

Ik heb het even moeten navragen bij collega's die wat meer afweten van het abonnement voor de fietsenstalling. Zelf heb ik daar niet veel kaas van gegeten om eerlijk te zijn :sweat_smile: . Het gaat inderdaad om het koppelen van je OV-chipkaart aan je Mijn NS account. Je product zou dan ook bij ‘Mijn producten’ zichtbaar moeten zijn. Verder zou je via Reistransacties deur-tot-deur je stallingsmomenten moeten kunnen zien. Mocht je je product niet in kunnen zien bij ‘Mijn producten’ zou het misschien kunnen zijn dat de koppeling tussen ons systeem (en jouw abonnement) en jouw account niet helemaal goed is. Je kan dan het beste even contact opnemen met onze Klantenservice om dat na te laten kijken.

Beste Denis,

Dank voor je bericht maar heb ook al contact gehad met de klantenservice en daarom hier maar hulp gezocht want de klantenservice weet het antwoord helaas niet

groet

Otto

excuses, ik bedoel Denice

Dat is wel spijtig. Ik wil het wel voor je nakijken, maar ik kan niet meer zien dan mijn collega's waar je al contact mee hebt gehad. Je mag mij een privébericht sturen door op mijn naam en stuur bericht te klikken. Ik ontvang dan graag jouw postcode, huisnummer, voorletter(s), achternaam, geboortedatum, e-mailadres en OV-chipkaartnummer.

Badge +3

Probleem is dat fiets-gerelateerde producten (zoals OV-fiets, Stallen op Rekening) niet eens als product op je kaart staan, maar alleen een koppeling zijn tussen je kaartnummer en eventuele automatische incasso (een IBAN dus) in één van de systemen van NS.

Normaal gesproken kon je wel in Mijn NS zien dat je een abonnement hebt, maar sinds Flex ook niet meer (logisch, want OV-fiets en SoR is inbegrepen).

Bij een jaarabonnement voor een stalling betwijfel ik trouwens of je alle handelingen wel kunt zien bij deur tot deur. Daarvoor moet je overigens eerst even op Mijn producten klikken aan de linkerkant en dan terug naar Mijn reishistorie (deur tot deur) want anders krijg je een melding dat er geen ov-chipkaart gekoppeld is (terwijl dat natuurlijk wel zo is).

Ook ik heb vorige week online een jaarabonnement afgesloten voor een selfservice bewaakte fietsenstalling (bewaakt door camera's, hoe veilig is dat? Iedereen kan erin en eruit met een ov-chipkaart. Maar ja, in de betreffende stad, waar ik werk, is de bewaking door mensen van de fietsenstalling onder het station opgeheven sinds 1 januari jl.).

Ook ik probeerde dit product te koppelen aan mijn ns, maar helaas. 

Omdat er geen mensen meer zijn om iets aan te vragen en de klantenservice van de ns het ook niet weet, stel ik mijn vraag hier. Op de borden van die selfservice fietsenstalling staat dat een fiets niet langer dan 28 dagen gestald mag worden. Ik hoop dat dit niet geldt voor een jaarabonnement, want tijdens de schoolzomervakantie moet ik mijn fiets langer stallen. Ik wil dit weten want anders moet ik mijn fiets mee naar mijn woonstad nemen. 

Ik ben zo blij dat ik in mijn woonstad nog gewoon een jaarabonnement kan afsluiten voor de ns-fietsenstalling, bewaakt door mensen, met een jaarsticker op mijn fiets daar. Ok, tweemaal zo duur, maar dat heb ik er graag voor over. Deze info staat overigens niet op de ns-site bij de betreffende fietsenstalling. 

Badge +3

Welkom @Gertrudis !

Die 28 dagen moet haast wel Delft 2 zijn, met name als dat ergens op een bord staat sinds januari en dus niet in de voorwaarden van je abonnement (zal wel Stallen op Rekening zijn om met een ov-chipkaart binnen te kunnen).

Daar zal tot september (nieuwe collegejaar) echt niet gehandhaafd worden denk ik, maar kan @Momo misschien meer over vertellen?

Een jaarabonnement afsluiten voor een stalling waar je fiets gewoon 28 dagen gratis mag staan is best suf (als het al mogelijk is)…

Om welke stalling gaat het (en hoe gaan ze die dagen tellen voor je als er geen sensor is voor elke fiets)?

Reputatie 7
Badge +3

Dat kan niet Delft zijn @Robert B want Delft heeft geen abonnementen voor de stallingen. Allebei de stallingen zijn gratis en zijn niet bewaakt op wat voor manier ook. U gaat niet door voor de koelkast. Oh die had je al. :rofl:

Badge +3

Haha ja die old school Miele koelkast (er is vast wel een betere/zuinigere) doet het nog steeds, maar bij 28 dagen moest ik meteen denken aan https://www.ns.nl/fietsenstallingen/info/station-delft-2

Welke andere andere stalling heeft dat (28 dagen) en dan zelfs op een bord staan (voor abonnementhouders, en hoe handhaven ze dat dan)?

Zou toch hooguit iets zijn met een maand/jaarsticker of zoiets?

Reputatie 7
Badge +3

Die houdt het ook lekker uit. Iets van 15 jaar intussen of zo? Maar ik geloof dat die toen ook pas een jaar of 2 oud was.

Ik ken zelf eigenlijk geen andere stallingen dan Delft of Leiden. Maar er zullen vast wel meer stallingen zijn met 28 dagen. 

Badge +3

Oh wat een nerds zijn we eigenlijk. Leiden (beide stallingen) 14 dagen en geen jaarabonnementen, volgens https://www.ns.nl/fietsenstallingen

Balletje ligt even bij @Gertrudis nu dus… over de locatie en het jaarabonnement.

Zie wel iets leuks bij Leiden.. 

Je kunt in deze stalling je fiets stallen met je OV-chipkaart. Als je geen OV-chipkaart hebt, krijg je een gratis leenpas bij de beheerder van de stalling. Deze leenpas lever je weer in bij de beheerder als je de stalling met je fiets verlaat.

In Eindhoven doen ze gewoon een bandje met datum om je stuur (en een kaartje met zelfde info) en betaal je bij volgende dag (ook binnen 24 uur) ophalen gewoon 2 dagen dus.

€ 2,50 graag voor om 19:00 stallen en om 7:00 ophalen.. en nog wat verhalen over stalling Noord op vrijdag 20.00 gesloten en maandag om 6:30 ben je de eerste hoor, als je trein vertraging had…

Dat natuurlijk wel terug gekregen uiteindelijk (zonder stallen op rekening of ov-chipkaart), en alsof ze gaan controleren of je inderdaad niet vrijdag om 23:00 of zo terug gereisd bent uit Zandvoort.. Helaas, je fiets krijg je niet terug zaterdag of zondag!

Het gaat om de stalling in Haarlem. Intussen zag ik bij gerelateerde onderwerpen eenzelfde vraag (bij Op het Station) over Amsterdam Amstel, bewaakt door "echte mensen". Om de 28 dagen moet daar de fiets worden verplaatst en het antwoord is dat dit niet in de voorwaarden van een jaarabonnement staat. Verwezen wordt naar artikel 4, maar daarin lees ik niets over de duur van één plaatsing. 

Ik lees in voorwaarden wel over het zich moeten houden aan (plaatselijke?) "huisregels", tja, dan ben je overgeleverd aan de willekeur van de stalling. Ik ga mijn fiets vóór de 28 dagen om zijn dan maar een keer verplaatsen. Mijn vorige fiets in Haarlem is al een keer verwijderd in een herfstvakantie uit de toen nieuwe gratis fietsflat, omdat hij half uit het rek stond. Door iemand naast mij waarschijnlijk. Kostte mij een paar tientjes en ongemak. Toen maar weer een jaarabonnement genomen op de toen nog bemenste bewaakte stalling. Dat liep vorig jaar oktober af en vanaf toen nam ik de bus, mijn vorige fiets was versleten en op. Daardoor de hele overgang naar de selfservice bewaakte stalling gemist. En nu ik een nieuwe fiets heb omdat ik niet meer met de bus durf kwam ik op deze toestand met deze vragen uit. 

Ik heb helaas niets ontvangen van Otto66. Ik hoop dat zijn probleem is opgelost.

Reageer