beantwoord

Kaartservice code aanvragen

• 9 September 2015
  • 6 reacties
  • 244 Bekeken

Beste,

Gister ben ik mijn OV kwijt geraakt en ik wil graag een vervangend reisproduct aanvragen, omdat het drie werkdagen duurt voordat ik mijn nieuwe OV ontvang. Nu dien ik een kaartenservice code er voor aan te vragen, maar krijg ik gister en vandaag meerdere keren de melding:

"Er zijn technische problemen. Het aanvragen van uw kaartservicecode is helaas niet gelukt. Probeert u het later nog eens."

Ik heb een studentenreisproduct. Kunnen jullie mij hier bij helpen?
icon

Beste antwoord door Tochjo 9 September 2015, 09:49

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3
Precies waar in het proces hebt u een kaarservicecode nodig? Volgens mij is dat niet nodig als u via deze pagina uw tijdelijke studentenreisproduct aanvraagt.
Bedankt Tochjo! Ik wist niet dat het zo kon. Ga nu proberen of het lukt.
Het lukt toch niet helaas. Misschien doe ik zelf iets verkeerd.

We hebben je aanvraag voor het tijdelijk studentenreisproduct helaas moeten afwijzen.

Volgens onze gegevens stond op de OV-chipkaart met nummer *******, die je bij je Aanvraag tijdelijk studentenreisproduct hebt opgegeven, namelijk al een regulier studentenreisproduct.
Badge +3
U hebt de voorwaarden en instructies niet gelezen, zo lijkt het.

Als u uw OV-chipkaart met daarop het studentenreisproduct verloren bent, kunt u op een andere OV-chipkaart het tijdelijke studentenreisproduct laden, in afwachting van de productie van de nieuwe persoonlijke OV-chipkaart. U moet dus wel zo'n andere OV-chipkaart hebben. Het voordeel is dat die andere OV-chipkaart waarop u het tijdelijke studentenreisproduct laadt ook een anonieme OV-chipkaart mag zijn, die direct bij een kaartautomaat van NS of een van de vele verkooppunten verkrijgbaar is. Daardoor kunt u vrijwel direct al gaan reizen.

U moet dus zelf nog een anonieme OV-chipkaart regelen, vervolgens het nummer van die kaart doorgeven als de kaart waarop het tijdelijk studentenreisproduct moet worden geladen en daarna het tijdelijke studentenreisproduct bij een ophaalpunt nog op de kaart laden.
Je hebt gelijk. Ik heb gewoon mijn oude ov nummer ingevuld in plaats van die van mijn anonieme ov chipkaart. Het is nu gelukt. Harstikke bedankt voor je snelle reactie!
Fijn dat het is opgelost Wendyvenema. Het kaartnummer heb ik in verband met de privacy uit jouw bericht verwijderd. Bedankt voor je hulp Tochjo!

Reageer