donderdag 21 januari 2021:
Hoe los ik dit probleem op, de slang bijt steeds in zijn eigen staart…..
Hieronder de chat conversatie die ik gister met Hugo voerde.
Daaronder het bericht van woensdag waarop ik eerst per mail reageerde (naar noreply@ns)
Daaronder het bericht dat ik vandaag ontving.
Lees en verbaas je.
Hoe los ik dit op?
Rein Dekker
De chat:
Welkom bij NS. Stel hieronder je vraag aan één van onze medewerkers. Je wordt zo snel mogelijk verder geholpen.
20-1-2021
bericht gehad dat mijn banknummer niet zou kloppen, maar het klopt wel
17:28
Hugo
Goedemiddag.
Ik ga je hiermee helpen.
Zou je de volgende gegevens willen sturen: voorletters, achternaam, postcode, huisnummer, geboortedatum, OV-chipkaartnummer en e-mailadres?
17:29
Rein Dekker, ……, geboren …... nummer 3528043402…..
17:31
Hugo
Bedankt voor de gegevens.
17:35
Ik kan je niet vinden op het opgegeven (e-mail) adres. Heb je een abonnement bij ons?
17:37
ja, tweede mailadres is …….
17:37
Hugo
Ik zie het nu ook inderdaad. Alleen klopt het huisnummer niet. Moet dit nummer 1 of 2 zijn?
17:38
volgens het kadaster 1, volgens ons 2
17:39
Hugo
Bij ons staat 2, zal ik dat zo laten?
prima
Hugo
Goed. Wat moet het juiste bankrekeningnummer zijn? Bij ons eindigt deze op …...
17:40
dat is het goede banknummer, ik verbaas me er dus over dat ik bericht heb gekregen dat het nummer niet goed is
17:40
Hugo
Zou je het hele bankrekeningnummer in de chat kunnen zetten? Dan kan ik dat controleren, voor de zekerheid.
17:41
….
17:42
Hugo
….
inderdaad, deze staat exact bij ons in het systeem.
17:43
waar gaat het dan fout? ik heb geld tegoed van ns en krijg bericht dat het niet kan worden overgemaakt omdat het nummer niet klopt
17:45
Hugo
Tegelijkertijd zie ik dat er geen incasso is gestorneerd. Dit betreft een foutieve mail die helaas is verstuurd. Ik heb het voor de zekerheid nagevraagd bij de financiële afdeling en zij bevestigen ook dat deze mail als niet verzonden beschouwd kan worden. Onze excuses hiervoor!
17:46
ok, groeten
17:47
Hugo
Zou je een kort klanttevredenheidsonderzoek willen invullen over de dienstverlening via de chat? Dat kan via deze link: **** Alvast bedankt voor de medewerking en een fijne dag gewenst.
17:48
noreply.ns@ns.nl
Wo 20-1-2021 15:55
|
Rein Dekker
Wo 20-1-2021 16:21
Meer acties
ik verbaas me hierover, in "Mijn producten" staat het juiste banknummer vermeld, groet, Rein Dekker
Geachte heer Dekker,
Uit onze administratie blijkt dat de automatische incasso van factuur …….
Uw rekeningnummer is door uw bank opgeheven. Wij hebben met u een contractuele afspraak om uw facturen automatisch te mogen incasseren van bankrekeningnummer NL** **** **** ***0 90 ten name van Dekker.
Wijzig uw rekeningnummer via Mijn NS of NS Klantenservice. U dient deze factuur alsnog per ommegaande te voldoen door het verschuldigde bedrag van € 5,98 over te maken op rekeningnummer (IBAN) ten name van NS Groep inzake NS Reizigers te Utrecht onder vermelding van omschrijving 401363572. Als u niet tijdig aan uw betalingsverplichtingen voldoet, zal NS genoodzaakt zijn verdere stappen te ondernemen. Het verschuldigde bedrag wordt dan ineens en in zijn geheel opeisbaar. Heeft u nog vragen? |
|
| ||||||||||||
|
| |||||||||||||
*Bericht aangepast door moderator. Privégegevens weggehaald
Beste antwoord door Stijn NS
Hier wil ik even op reageren, want dit klopt niet. Bij NS Flex kunnen wij een rekeningnummer niet wijzigen. Wij kunnen of een verzoek indienen naar de achterliggende afdeling of de reiziger dient dit zelf te doen. Enkel bij klassieke of deur-tot-deur abonnementen kunnen wij de wijziging doen.
Waarom kunnen jullie dat niet bij NS Flex maar wél bij een (oud) VDU?
Zoek de verschillen. Hey NS ik heb een nieuw/ander IBAN!
Eeh, pas zelf maar aan in Mijn NS (instructie waar?) en als dat niet lukt dan bel of chat maar en dan regelen wij (webcare) het wel voor je!
Maar… heb je NS Flex? Dan branden wij onze vingers er niet aan dus pas het zelf maar lekker aan, want dat is selfservice only en dat mogen wij (klantenservice/webcare) niet aanraken natuurlijk!
Bravo! Hou vooral niet vast aan privacy en AVG en zo lieve NS en Webcare ^dakjes.
En voor de niewkomers, welkom bij de NS Community!
Voor ons is het ook onduidelijk waarom dit niet kan of mag. Persoonlijk denk ik dat het iets te maken heeft met het financiële risico dat met NS Flex gepaard gaat en het rekeningnummer laten wijziging via een tussenpersoon (de Klantenservicemedewerker) brengt dan extra risisco's mee. Maar dat is puur een gok, voor dat we bij de oude abonnementen het rekeningnummer zouden aanpassen zouden we het nieuwe rekeningnummer ook eerst grondig controleren. Enige wat ik met zekerheid weet is dat we het niet kunnen.
Mocht dat niet het geval zijn dan lees ik het graag, want dan wil ik er zelf even naar kijken.