Keuzedagen in NS-app 2021 | NS Community
beantwoord

Keuzedagen in NS-app 2021

  • 14 July 2021
  • 7 reacties
  • 615 Bekeken

Waar kan ik in de app mijn keuzedagen zien? Via Mijn NS Als ik via de app inlog op Mijn NS zie ik nergens ‘Producten’.

Als ik Google wordt het wel uitgelegd hoe het kan via de website maar niet via de app.

icon

Beste antwoord door Laura NS 14 July 2021, 19:25

Bekijk origineel

7 reacties

Er zijn inderdaad functies die via de website wel kunnen, maar niet via de app. Zoals Keuzedagen en facturen inzien. Ik begrijp uit je verhaal dat je het wel fijn zou vinden als dit wel kon. Ik zet graag je feedback door.

Badge +3

En dan ook meteen de optie om te zien welk (Flex) abonnement je hebt, met de optie om het te wijzigen vanuit de app (eventueel na doorsturen naar de website).

Goeie, Robert B! Ik voeg hem toe!

Tegenwoordig gebruiken veel mensen vooral hun mobiel. Dan is het wel handig om die info ook in de app te hebben. Nu wordt je op je mobiel doorgeleid naar de website wat nogal omslachtig is en niet zo eenvoudig te vinden.

Lijkt me dus een goede toevoeging.

Reputatie 7
Badge +3

Ik had altijd begrepen dat het niet mogelijk was om gegevens van mijnNS toegankelijk te maken via de app.

Reputatie 3

Ik had altijd begrepen dat het niet mogelijk was om gegevens van mijnNS toegankelijk te maken via de app.

Een deel van de gegevens van Mijn NS is zichtbaar in de app zoals kaartnummers en transacties, kosten voor de lopende abonnementsmaand, persoonlijke gegevens zoals klantnummer, adres etc. De verbinding tussen Mijn NS en de app ligt er trouwens wel regelmatig uit, maar dat is weer iets anders.

Welk abonnement je hebt is niet zichtbaar in de app, al is het vaak wel af te leiden uit de kostenteller (inclusief verkeerde factuurdatum). Zo kan ik bijvoorbeeld 'zien' dat ik Flex Basis/zonder abonnement heb.

 

Als aanvulling op bovenstaande : het is natuurlijk absurd  dat je niet alle informatie van Mijn NS op de smartphone in de NS-app beschikbaar is

Ik trek even een vergelijking met telebankieren ; dat kan ook op de smartfone, moet je je voorstellen dat je bijv. Wel met je smartfone betalingen kunt uitvoeren maar dat je via Internet nog eens moet inloggen om te kijken wat je saldo is ! dat doe je toch miet als aanbieder ?! 
De NS wel !

Hierbij verliest de NS ook helemaal een belangrijke doelgroep van haar die digitaal nog niet zo goed onderlegd zijn : de 70-plussers : die zijn al lang blij dat ze met die app kunnen omgaan, maar als daar dan die onnodig extra stappen bijkomen om de resterende informatie van Internet te moeten halen : ja dan haakt een (fors) deel van hen af wat voor NS weer een flinke opbrengstderving oplevert ! 
 

 

Reageer