beantwoord

Keuzedagen inzien Mijn NS

  • 13 februari 2019
  • 19 reacties
  • 6536 Bekeken

Reputatie 1
Ik moet vanavond naar Den Haag en wilde nagaan of ik nog een keuzedag had. Ik heb een kortingskaart van NS 2e klas met eerste klas keuzedagen. Soms is het plezierig eerste klas te nemen. Ik wilde thuis op mijn NS app nagaan of ik nog een keuzedag had. Ik kon deze info niet vinden. Bleef mij niets anders over dan op het station bij de kaartenautomaat vast te stellen of er nog een keuzedag beschikbaar was. Ik kan vrijwel alle reisinformatie via mijn NS inzien, maar dit kennelijk niet. Let wel het was niet mijn bedoeling om tegelijk in te checken. Klopt dit of heb ik iets verkeerd gedaan. Marius
icon

Beste antwoord door Emma NS 13 februari 2019, 20:11

Hallo Marius M., welkom bij de NS Community!



Wat vreemd dat je je Keuzedagen niet in kunt zien. Weet je zeker dat je het juiste OV-chipkaartnummer heb gekoppeld aan je Mijn NS account? Daar kan het namelijk aan liggen. Zou je dit even willen controleren?



Misschien is het ook een goed idee om even contact op te nemen met onze Klantenservice, dan kom je in ieder geval te weten hoeveel Keuzedagen je nog over hebt! :)



P.S. Ik heb de titel van jouw topic aangepast, zo vergroot ik de vindbaarheid!
Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U heeft niet iets verkeerd gedaan maar mogelijk wel iets over het hoofd gezien. Ga naar www.ns.nl en dan naar Mijn NS. Log in en zoek uw abonnement op onder Mijn producten. Dan staat er ' Gekoppeld aan dit product'. Kies dan voor Keuzedagen --> Inzien.

U krijgt dan iets vergelijkbaars als dit, uiteraard niet hetzelfde.


Hallo Marius M., welkom bij de NS Community!

Wat vreemd dat je je Keuzedagen niet in kunt zien. Weet je zeker dat je het juiste OV-chipkaartnummer heb gekoppeld aan je Mijn NS account? Daar kan het namelijk aan liggen. Zou je dit even willen controleren?

Misschien is het ook een goed idee om even contact op te nemen met onze Klantenservice, dan kom je in ieder geval te weten hoeveel Keuzedagen je nog over hebt! :)

P.S. Ik heb de titel van jouw topic aangepast, zo vergroot ik de vindbaarheid!

Keuze dagen inzien.

De NS heeft zijn site mijn ns veranderd. Je krijgt steeds hwet zelfde verhaaltje te horen van NS.

 Ga naar www.ns.nl en dan naar Mijn NS. Log in en zoek uw abonnement op onder Mijn producten. Dan staat er ' Gekoppeld aan dit product'. Kies dan voor Keuzedagen --> Inzien. Zo werkte het vroeger ja, nu bij de nieuwe site krijg je bij inzien: ingangsdatum, geldig T/M prijs enz.  Nergens is te zien welke dagen je nog hebt. Met NS al paar keer gechat, maar de medenwewerkers weten het ook niet, doen heel verbaast dat het niet meer kan, je krijgt zelf de vraag “kon U dat eerst wel dan?'’ Ik bedoel maar!!!!!!

 

   
   
   
   

Dat is niet handig! Als dit inderdaad veranderd is, dan verzorg ik graag een nieuwe instructie. Ik zal er eens achteraan of ik kan zien hoe dit in elkaar steekt. Ik heb zelf geen Keuzedagen, dus kan ik er nu niet zo makkelijk naar kijken. Ik kom erop terug.

Reputatie 2

Klopt. Ik had laatst hetzelfde probleem. Zoeken en zoeken op een vernieuwde 'mijn ns', maar geen keuzedagen te zien. Niet alles wat 'mooi' is, is een verbetering blijkbaar... Je zou denken dat zo'n site deugdelijk getest wordt.

Ik kon via google gelukkig de oude site nog vinden. Daar kon ik alle info vinden.

Cassanda,

 

Kun je het oude adres niet op deze site zetten.

 

Badge +3

Als je vanuit je Mijn NS Startpagina klikt op Reishistorie (deur tot deur) kom je als het goed is in de oude omgeving.

Een eventuele foutmelding over een ontbrekende kaart kan je negeren. Als je vanaf daar naar Mijn producten gaat (of eventueel Mijn Bestellingen), staat het er dan wel bij?

Of rechtstreeks, naar https://www.ns.nl/selfservice/producten (kies daar eventueel Toon op te halen producten of volg de instructies van @Thom hierboven..

Dit is een bekend probleem (in ieder geval die foutmelding bij deur tot deur) en zou opgelost moeten zijn zodra de hele site in het ‘nieuwe jasje’ gegoten is.

 

Ik heb helaas geen antwoord gehad van de betreffende afdeling, dus heb nu een andere benaderd. Zodra ik antwoord heb, kom ik er uiteraard op terug.

Ik heb inmiddels een antwoord van de afdeling die hier verantwoordelijk voor is. Ze geven me aan dat het inderdaad wat onduidelijk was en dat ze dit net voor kerst hebben aangepast. Dit is op de volgende manier duidelijk gemaakt:

 

Het is vandaag donderdag 25 maart 2021 en Keuzedagen Overzicht via diverse browsers of via de android app ligt nog steeds plat. Al maaaaanden. Een commercieel bedrijf zou al lang failliet zijn niet gesteund door de overheid, wij dus als belastingbetaler.

Diverse medewerkers doen net of ze het voor het eerst horen maar een heel enkeling weet van het probleem.

Geen enkele schaamte bij de directrice of het topmanagement van het bedrijf anders had je er al lang iets aangedaan.

Dat is vreemd, cbr0ap. Wat zie je precies staan als je bovenstaande instructie van Laura volgt?

Dag Erryt van de NS

Natuurlijk dat plaatje van Laura kennen wij al maanden.

Heb je zelf ook keuzedagen en het geprobeerd?

Ooit heeft het maanden geleden gewerkt.

Mijn egaa andere pc, eigen account, firefox, chrome, cookies wel niet/aan uit.

Linux mint, knoppix, ubuntu ...pffff..

Ja je kunt bellen of chatten, in de rij gaan staan.

Ik hoop dat de bijlage met de foutmelding meekomt

 

This page isn’t redirecting properly.

An error occured during a connection to www.ns.nl

This problem can sometimes be caused by disabling or refusing to accept cookies.

TRY AGAIN>

Dus Erry, heb je ook betaalde keuzedagen of heb je nog niet de leeftijd en kun je hetzelf niet uitproberen. Een heel enkele chat NS-medewerker vertelt dat het niet werkt de rest zijn of dom of houden je voor de gek..

Goedemiddag cbr0ap. Vervelend om te lezen dat het zoveel problemen oplevert. Ik begrijp uit je bericht dat je al wel verschillende browsers hebt gebruikt, maar klopt het dat je vooral werkt via andere besturingssystemen dan Windows? Nar ik begrijp zou dit geen verschil mogen maken, maar ik heb het advies gekregen om je toch te adviseren dit eens te proberen via Windows.

Mocht dit niet werken dan zit er namelijk niets anders op dan onze IT afdeling in te schakelen, waarbij er helaas enige tijd overheen kan gaan voordat ze het probleem oppakken. Vandaar dat ik eerst wil suggereren om iets simpelers te proberen.

Ook ik kan niet opzoeken hoeveel keuzedagen ik nog heb. Ik krijg ook de mededeling dat ik niet juist word door- verwezen. “No proper redirecting". Ik maak gebruik van android 10 op een smartphone en/of tablet. Het lukt niet met browser Firefox en niet met browser Chrome. Gebruik maken van Windows is geen optie omdat ik geen Windows heb. Niemand met een smartphone heeft Windows. Het is of Apple of Android. Het gros heeft Android. NS doe hier wat aan!

Ik wil graag antwoord en uitleg.

Dag Hans en Stijn,

Natuurlijk heb ik ook Windhooos 10 uitgeprobeerd en niet op 1 pc maar meerdere, ja ik ben d’r gek.

Trouwens merkwaardig dat je in de trein met mondkapje rustig naast elkaar mag soms zelfs komt te zitten op zeg maar 40cm afstand en rustig 3-4 uur lang. Gek he, mag nergens alleen in de trein en de noodbus NS mag je zelfs ook tegenelkaar aan gaan staan. Allemaal veilig.

Zouden Mona Keizer en Kajsa Ollongren naaast elkaar 2de klas hebben gezeten? 27 maart 2022.

Reputatie 7
Badge +3

Ook ik kan niet opzoeken hoeveel keuzedagen ik nog heb. Ik krijg ook de mededeling dat ik niet juist word door- verwezen. “No proper redirecting". Ik maak gebruik van android 10 op een smartphone en/of tablet. Het lukt niet met browser Firefox en niet met browser Chrome. Gebruik maken van Windows is geen optie omdat ik geen Windows heb. Niemand met een smartphone heeft Windows. Het is of Apple of Android. Het gros heeft Android. NS doe hier wat aan!

Ik wil graag antwoord en uitleg.


Op smartphone kun je via de app geen gegevens zien in MijnNS. Wat je wel kan doen is via een internet browser zoals Chrome of Firefox inloggen op MijnNS op www.ns.nl

Badge +3

Op smartphone kun je via de app geen gegevens zien in MijnNS. Wat je wel kan doen is via een internet browser zoals Chrome of Firefox inloggen op MijnNS op www.ns.nl

Ja, maar het probleem zit hem in de foutmelding “no proper redirecting” en dat ligt dus niet aan je browser, maar aan je Mijn NS account.

Soortgelijk (forum/community bug), probeer eens het topic over gestrand op 8 feb in https://community.ns.nl/stel-je-vraag-14 te openen, dat lukt ook niet.

Beste allemaal, dat was een goede Hans, ik ruil liever niet de ene IC voor de andere IC….!

Hoorde Marjan Rintel directeur NS voor BNR-radio is daar allemaal terug te luisteren o.a. over de zit/staanplaatsen in het begin van de uitzending.

Maar ……, het is ons gelukt Vrij reizen op te zoeken, via Windows, Linux mint, Android 9 en 10 met browsers als Firefox en Chrome (diverse varianten dus uitgeprobeerd)

Het probleem is misleidende linken die niet werkt o.a. wat Laura NS hierboen aangeeft maar ook wel NS chatmedewerkers, die linken lopen dood met errors, zijn vervuild en moeten ze weghalen.

Met Windows of linux met Chrome:

  1. log in op   https://login.ns.nl/login

    2.Trek helemaal door naar beneden

  1. Onder Gekoppelde extra opties

    4.alleen op Keuzedagen klikken (dus niet naar rechts op info → overzicht)

De resterende vrij reizen dagen komen dan in beeld.

Via de NS app op Android wordt je stiekum doorgelinkt naar je chromebrowser op je smartphone.

Je kunt dan misschien ook beter direct naar je smartphonebrowser gaan en herhaal wat hierboven staat.

Ook op de NS app staan misleidende linken die niet werken!!!

***********************maar ook dit is belangerijk********************************

Op firefox en b.v. linux mint is na inloggen de presentatie van het opkomende scherm afwijkend maar trek hier ook helemaal naar beneden en klik op:

Tonen op te halen producten

De resterende vrij reizen dagen komen dan in beeld.

De NS website wordt onnodig vervuild door zaken er omheen die niet betrekking hebben op dat gene wat je zoekt en daarbij nog vrij reizen linken toont die juist niet werken en errors geven.

Voor het salaris van Marjan wil ik proberen de website overzichtelijk, begrijpelijk en KISS (Keep It Simple  Stupid) te maken. (een 72 plusser) 28 maart 2021.

 

 

 

 

 

Badge +3

De NS site wordt niet vervuild (waarom zouden ze?) maar hangt aan elkaar van dingen die soms wel en vaak niet werken. Bel de klantenservice als het niet werkt.

Voor @cbr0ap  via https://www.ns.nl/selfservice/producten (oude omgeving) dat werkt 100%

Reageer