beantwoord

Klassewissel in de app werkt niet meer sinds 15 november

• 19 november 2019
  • 13 reacties
  • 221 Bekeken

• Intercity
  • 5 reacties

Sinds een paar dagen werkt de klassewissel niet meer binnen de NS app op iPhone. Afgelopen vrijdag kreeg ik nog een melding “er is iets foutgegaan, probeer het later nog eens”. Sinds gisteren krijg ik geen foutmelding meer maar wordt er ook geen klassewissel uitgevoerd. Klassewissel via de automaat gaat wel, maar de functie in de app was nou juist zo handig. Sterker nog, sinds een week ongeveer is de optie klassewissel ook nog eens verder verstopt onder het menu “Mijn NS” en niet meer rechtstreeks onder de optie “Meer” rechtsonderin. Het is er allemaal niet beter op geworden.

Wat kan ik doen om dit probleem op te lossen, ik wil graag weer kunnen wisselen van klasse vanuit de app. Een workaround “doe het dan via de webpagina” of “bij de automaat” is natuurlijk geen oplossing als die optie gewoon in de app zit.

icon

Beste antwoord door Laura NS 25 november 2019, 09:56

Hi Fbg, ik heb een reactie gekregen van de afdeling die hierover gaat. Ze vermoeden dat ze hierover al met jou in gesprek zijn. Kan dit kloppen? Zo niet, dan verneem ik dat graag om weer actie te ondernemen.

Edit; Ik heb niks meer vernomen. Er vanuitgaande dat dit is opgelost rond ik deze case af. Mochten er toch nog vragen zijn, let us know.

Bekijk origineel

13 reacties

Welkom op onze NS Community Fbg! Wat stom dat het ineens niet meer werkt. Je doet dit ook binnen de gestelde tijd na inchecken?

Welkom op onze NS Community Fbg! Wat stom dat het ineens niet meer werkt. Je doet dit ook binnen de gestelde tijd na inchecken?

Om 11:00 kom ik aan op de plaats van bestemming en check ik uit. Dan 6 uur later gaf ik altijd aan op de app dat ik een klassewissel wilde uitvoeren, wat altijd prima werkte. Dat is neem ik aan voldoende tijd na uitchecken? Je noemde na inchecken maar het lijkt me niet logisch om een klassewissel na inchecken uit te voeren, dat doe ik altijd voordat ik in incheck.

Reis je met NS Flex? Dan zou dit trouwens wel moeten kunnen. :)

Reis je met NS Flex? Dan zou dit trouwens wel moeten kunnen. :)

Ik denk niet dat het uitmaakt waarmee ik reis, het heeft altijd gewerkt, ik heb mijn abonnementstype niet aangepast, sinds de app update werkt het niet meer.

De knop “klassewissel” is dieper in de menu's verstopt. Ik vind dit erg onhandig, die optie zat altijd direct op het scherm wanneer ik de app opende, nu moet ik dieper graven naar die optie. Waarom dit is besloten ontgaat mij...

Ik kom erop terug. Ik ga er even aandacht aan besteden.

Badge +3

Bij NS Flex kan je inderdaad vanuit de app tot 15 minuten na het inchecken van klasse wisselen. Dat zit verder ook niet verstopt in een menu, maar gewoon onder Meer en dan Mijn NS en een stukje naar beneden scrollen.

Je kunt bij Instellingen in de app ook aangeven dat deze start op het ‘Laast gekozen scherm’, helaas kan je het Meer of Mijn NS scherm niet specifiek kiezen. Ik kan de kaart wel als ‘Widget toevoegen aan planner’ maar wat dat precies doet, geen flauw idee! :thinking:

Heb je overigens NS Flex, dan heb je bij een automaat niets te zoeken en kan je daar ook geen Klassewissel ‘laden’ volgens mij.

Hoe een kassewissel in de app werkt bij klassieke abonnementen (op saldo) weet ik niet. De klassewissel voor ‘vrij reizen’ abonnementen voor een hele dag schijnt op automaten ook te ontbreken bij sommige abonnementen (o.a. doordeweeks bij Weekend Vrij).

Bij NS Flex kan je inderdaad vanuit de app tot 15 minuten na het inchecken van klasse wisselen. Dat zit verder ook niet verstopt in een menu, maar gewoon onder Meer en dan Mijn NS en een stukje naar beneden scrollen.

Het zat tot vorige week een menu hoger, direct onder Meer. Nu zit het onder Meer → Mijn NS en dat vind ik zelf geen verbetering. Ik heb een zakelijk NS Dal abonnement.

Als ik de klassewissel via de webpagina van ns.nl uitvoer, krijg ik ook steeds deze melding, ik vermoed dat die melding niet doorkomt in de mobiele app (wel in de achtergrond maar de app kan er niks mee) en dat dit de oorzaak is:

Badge +3

Het zat tot vorige week een menu hoger, direct onder Meer. Nu zit het onder Meer → Mijn NS en dat vind ik zelf geen verbetering. Ik heb een zakelijk NS Dal abonnement.

Oh ja, je hebt gelijk. Zo zag het er tot voor kort uit (screenshot is van 27-9):

De Reishistorie en Klassewissel zitten nu inderdaad ‘onder’ Mijn NS verstopt (en dan de juiste kaart kiezen).

Voor wat betreft de foutmelding, neem contact op met de Klantenservice. Aan de app zelf zal het niet liggen als je ook meldingen in een browser krijgt.

Hi Fbg, ik heb een reactie gekregen van de afdeling die hierover gaat. Ze vermoeden dat ze hierover al met jou in gesprek zijn. Kan dit kloppen? Zo niet, dan verneem ik dat graag om weer actie te ondernemen.

Edit; Ik heb niks meer vernomen. Er vanuitgaande dat dit is opgelost rond ik deze case af. Mochten er toch nog vragen zijn, let us know.

De Reishistorie en Klassewissel zitten nu inderdaad ‘onder’ Mijn NS.

Voor Businesscard is het momenteel helemaal verstopt

Pas na doorklikken Mijn NS en de kaart selecteren verschijnt:

Excuus, ik heb de notificatie gemist over een nieuw antwoord op dit onderwerp. Maar ik was inderdaad in gesprek met de betreffende afdeling. Na anderhalve week werkte het spontaan weer. Mijn probleem is hiermee opgelost.

Dat is heel fijn om te vernemen! Ik ben blij dat hij het weer naar wens doet. Bedankt voor je reactie. :)

Reageer