beantwoord

Klopt het dat er geen bedragen meer staan in mijn reishistorie??

• 17 september 2019
  • 26 reacties
  • 549 Bekeken

Na een reis buiten mijn normale traject om, kan ik in reishistorie deze reizen terugvinden en deze aanvinken voor declaratie. Na een dag of 2 staat er in de kolom prijs de prijs die boven op mijn factuur in rekening zal worden gebracht. Dit is erg handig voor het declareren van deze bedragen bij mijn werkgever.
De kolom bedrag blijft nu op 0(nul) staan. Is dit gewijzigd?? Dit is wel erg onhandig>
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Groet,
René
icon

Beste antwoord door Laura NS 19 september 2019, 14:26

Dat lijkt mij ook! Normaliter is dit ook veel sneller. Op de 1 of andere manier is er vertraging ontstaan. Ik heb ook even contact gehad met de achterliggende afdeling, maar zij geven ook aan dat er momenteel geen storing in zit en dat dit soms kan gebeuren. Op de factuur moet hij uiteraard sowieso verschijnen.
Bekijk origineel

26 reacties

Wauw, na bijna 3 weken staan er bedragen bij mijn reizen die ik buiten mijn traject heb gemaakt. Nu kan ik eindelijk de declaratie voor elkaar maken. Gisteren en morgen maak ik weer 2 ritten buiten mijn traject. Kijken of het weer 3 weken duurt.😥

Dit probleem heb ik denk ik al 2 jaar eerder ook gehad. Na meerdere keren contact te hebben gehad met de NS. Zelfs iemand van de ICT afdeling gesproken:-) Het was opeens weer goed. Dus ik dacht ik kan weer op een makkelijke manier mijn reis declareren. Dat doe ik meestal direct de dag nadat ik op pad ben geweest. Afijn, het is bij mij ook weer terug. alles blijft op 0 euro staan. Ik heb het idee dat dit niet zomaar opgelost gaat worden. Jammer. Maar ik begrijp ook wel dat het best een ingewikkeld systeem is. Met elke dag zeer veel transacties. Maar goed, wie weet vinden ze de ‘bug’ nog eens. gr Arthur.

Stijn is ermee bezig, marv87. Je kan het aangegeven topic hiervoor in de gaten houden.
Ehh. Stijn geeft aan er niets aan te doen en dat we geduld moeten hebben......
De betreffende reizen, waren die heel toevallig bij een andere treinvervoerder dan de NS? Dat is inderdaad al een lang lopend issue, wat naar verwachting in oktober dit jaar verholpen zou moeten worden. Zie voornamelijk dit topic.

Allereerst goed om te lezen dat ik niet de enige ben met deze klacht. Het is echt van de zotte dat deze basisfunctionaliteit niet meer werkt (voorheen kon ik, tot een maand of twee geleden, hier nog wel gebruik van maken). Stijn geeft aan dat het in loop van oktober verholpen moet worden, maar dat is bij de kosten van andere vervoerders. Het probleem wat ik vooral lees bij andere is dat de kosten die enkel bij de NS gemaakt zijn niet inzichtelijk zijn.

Als ik de helpdesk bel, krijg ik telkens een ander antwoord te horen van hoelang het duurt voordat deze kosten inzichtelijk worden binnen mijn reishistorie. Naast het tonen van de kosten bij andere vervoerders, wanneer kan ik weer (en andere reizigers) ook direct de kosten inzien van de gemaakte reizen buiten het abonnement om? En zijn er andere oplossingen die de NS kan bieden om een degelijke declaratie overzicht te maken van de gemaakte kosten van de afgelopen weken?
Ik ga ervan uit dat dit ook geldt voor reizen met NS, robby88 maar dat durf ik niet met een 100% zekerheid te zeggen. Ik ga dit voor jou, en andere leden van de community, uitzoeken!
Vandaag nogmaals gekeken, maar de bedragen staan nog steeds op 0,00 .
Het is inmiddels 6 en 7 dagen geleden. Als ik Robert z'n bericht lees, zou het ook zomaar 2 weken kunnen duren??
Heb ik dan al die keren dat ik mijn reis declareerde "geluk" gehad, dat het er zo snel opstond?
Normaliter is het inderdaad sneller dan je nu ervaart, maar wij moeten het binnen 2 weken hebben gecommuniceerd, dus vóór 26 september moet het er echt op staan. Excuus dat het wat langer duurt! De oorzaak hiervan kan ik zo snel even niet achterhalen.
Is er onlangs een wijziging in dit beleid geweest? Ik kan mij herinneren dat ik ergens gelezen heb dat het tussen de 24 en 48 uur erop zou moeten staan. Maar 2 weken vind ik wel erg lang. Het gaat om een reis die ik alleen met de NS gemaakt heb. Niet met een andere vervoerder. Dit zijn toch processen die computers makkelijk zouden moeten kunnen verwerken? Er zitten toch geen mensenhanden tussen?
Dat lijkt mij ook! Normaliter is dit ook veel sneller. Op de 1 of andere manier is er vertraging ontstaan. Ik heb ook even contact gehad met de achterliggende afdeling, maar zij geven ook aan dat er momenteel geen storing in zit en dat dit soms kan gebeuren. Op de factuur moet hij uiteraard sowieso verschijnen.
Hallo R. Duijves. Welkom op de NS Community.

Gaat het dan om een recente reis waarbij er 0,00 euro blijft staan of van al even (meer 5 dagen) geleden? In principe moeten ze wel komen te staan in je reishistorie met een Traject Vrij abonnement, maar al niet direct.
Het gaat om reizen die ik vorige week donderdag en vrijdag heb gemaakt.
Normaal gesproken stonden deze er dan op maandag al bij.
Het kan soms wat langer duren met Altijd Vrij! Natuurlijk hoop ik voor je dat het vanaf nu weer gewoon elke maandag al in je historie verwerkt is, maar daar kun je niet vanuit gaan. Gewoon een klein beetje geduld. :)

Edit: Verkeerde abonnement meegenomen in antwoord. (Dankjewel @Robert B)
Badge +3
Zo te lezen gaat het om Traject Vrij, dus geen Flex. Maar dat is ook op rekening en daarvoor wordt tegenwoordig al 72 uur gecommuniceerd.

Wellicht is dat in de praktijk nog wat langer, net als ov-chipkaarten die binnen 6 werkdagen (er staat op veel pagina's van TLS nog gewoon binnen 3 werkdagen) geleverd moeten worden, maar waarbij 2 weken helemaal geen uitzondering is.

Uiteraard gaat dat laatste om een ander proces (kaartjes printen en versturen), terwijl reistransacties gewoon 's nachts verwerkt kunnen worden, afhankelijk van wanneer andere vervoerders ze aanleveren bij TLS en wanneer ze bij NS binnen komen.
Ik heb het aangepast! Bedankt.
Nog steeds geen wijzigingen. Ik snap daar helemaal niets van. Nog steeds kan ik mijn reizen niet declareren. Heeft iedereen hier 'last' van? Blijft het bedrag bij iedereen op 0,00 staan?
Hoe kan dit SOMS gebeuren?
Op het forum kom ik soort gelijke meldingen tegen. Dit probleem speelt al 4 jaar!!!!!
Dat is toch raar? Los het op. Zo moeilijk kan het toch niet zijn? De afdeling automatisering doet fantastische dingen met de APP. Rekent uit of het wel of niet druk is in de trein.
Waarom dan niet deze berekening eens oppakken?? Ik kan het straks wel op mijn factuur lezen, maar daar staat meer op dan dat mijn werkgever hoeft te weten.
De betreffende reizen, waren die heel toevallig bij een andere treinvervoerder dan de NS? Dat is inderdaad al een lang lopend issue, wat naar verwachting in oktober dit jaar verholpen zou moeten worden. Zie voornamelijk dit topic.
Nee, zoals ik al eerder aangaf zijn het reizen die alleen met de NS zijn gemaakt en niet met een andere vervoerder.
Ah ik zie het inderdaad, ik heb daar even overheen gelezen denk ik dan. In dat geval kan ik je weinig anders aangeven dat wat mijn collega's al hebben gedaan en dat is geduld hebben. Sorry. 😕
Ook ik en mijn collega's hebben hier last van. Sinds ongeveer 9. September geen prijzen meer bij reizen net NS en buiten mijn traject.

NS klantenservice wist mij, ook na doorvragen te melden dat het nooit zo is geweest dat de prijzen getoond werden. Uit welk smoelenboek haalt de klantenservice deze smoes?

Kan er in ieder geval gezorgd worden dat de klantenservice weet dat dit een algemeen probleem is en haar klanten goed informeren. Graag ontvang ik ook bericht zodra dit opgelost is.
Stijn is ermee bezig, marv87. Je kan het aangegeven topic hiervoor in de gaten houden.
Ik hoop dat het nu sneller gaat, R. Duijves. Ik heb navraag gedaan bij Stijn NS en hij geeft aan dat IT hier mee bekend is. Of ze al een directe oplossing hebben weet ik helaas niet, ik heb er in elk geval weer melding van gemaakt en hoop dat de situatie snel verbeterd.
Ik hoop het ook. Ik heb nu 2 reizen buiten mijn traject gemaakt afgelopen week. Ik hou het in de gaten en zal hier weer melden wanneer de bedragen erbij staan. Het blijft vreemd da het probleem al jaren bekend is, maar er niets aan gedaan wordt.
Reputatie 7
Badge +3
Het probleem zal wisselend zijn. Er wordt inderdaad al jaren melding van gemaakt, maar zelf heb ik bij de paar keer dat ik buiten mijn traject reisde wel binnen 2 a 3 dagen de bedragen gezien in MijnNS.

Of het was niet bij alle abonnementhouders met Traject Vrij of het trad niet altijd op.
Klopt over het algemeen zag ik het ook na een paar dagen in mijn NS verschijnen. Maar de laatste tijd duurt het erg lang en wanneer je met de klantenservice belt dan geven ze een heel ontwijkend antwoord. en dat je het met je factuur moet doen. Maar dat is niet de bedoeling. Dat kan ik niet inleveren voor declaratie. En juist de manier waarop ik te woord gestaan werd door de klantenservice medewerkers, zorgde ervoor dat ik nu op deze manier de aandacht erop probeer te vestigen.

Reageer