beantwoord

koppelen anonieme ov kaart

• 18 februari 2020
  • 4 reacties
  • 243 Bekeken

Ik wil mijn anonieme OV chipkaart koppelen aan mijn persoonlijke OV chipkaart zodat ik bij de declaratie overzicht ook mijn naam vermeld zie staan bij de reizen die ik maak met mijn anonieme kaart.
Hoe doe ik dat?

mvg

icon

Beste antwoord door Stijn NS 18 februari 2020, 10:50

Goedemorgen Eva Sijaranamual en welkom bij de NS Community!

Het is niet mogelijk om een anonieme OV-chipkaart te koppelen aan een persoonlijke OV-chipkaart. Een anonieme OV-chipkaart kan wel gekoppeld worden aan een Mijn NS account om de reishistorie daarvan in te zien en daar vervolgens een declaratieoverzicht van te downloaden. Ik begrijp echter dat je dit al hebt gedaan en dat je op dat declaratieoverzicht geen persoonsgegevens hebt staan, vandaar de vraag.

Helaas is dat uiteindelijk ook het hele idee van een anonieme OV-chipkaart, dat het niet op naam staat. Het is niet controleerbaar en zeker of jij de betreffende reizen ook echt gemaakt hebt, dus zal op het declaratieoverzicht ook niet jouw naam worden vermeld als zijnde de reiziger.

Indien je dat wel wilt, dan zul je jouw reizen moeten maken met een eigen persoonlijke OV-chipkaart.

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Ah, ik snap het denk ik.

Bij een anonieme kaart zal je in Mijn NS hooguit je treinreizen met NS te zien krijgen, dus niet die bij andere vervoerders of met bus/tram/metro.

Dan kan je beter een Mijn OV-chip account aanmaken, dan heb je alles en kan je op een soortgelijke manier een declaratie maken.

Heb reeds mijn kaart gekoppeld aan mijn NS. Krijg alleen bij saldo opladen wel een declaratie overzicht met persoonlijke gegevens, maar de reistransacties krijg ik niet te zien. 

Badge +3

Volgens mij komen op een declaratieoverzicht gewoon de gegevens te staan die in https://www.ns.nl/mijnns#/persoonsgegevens staan, toch?

Dus je anonieme kaart koppelen in Mijn NS, deze selecteren bij Reishistorie en declareren maar… (als er geen storing is).

Goedemorgen Eva Sijaranamual en welkom bij de NS Community!

Het is niet mogelijk om een anonieme OV-chipkaart te koppelen aan een persoonlijke OV-chipkaart. Een anonieme OV-chipkaart kan wel gekoppeld worden aan een Mijn NS account om de reishistorie daarvan in te zien en daar vervolgens een declaratieoverzicht van te downloaden. Ik begrijp echter dat je dit al hebt gedaan en dat je op dat declaratieoverzicht geen persoonsgegevens hebt staan, vandaar de vraag.

Helaas is dat uiteindelijk ook het hele idee van een anonieme OV-chipkaart, dat het niet op naam staat. Het is niet controleerbaar en zeker of jij de betreffende reizen ook echt gemaakt hebt, dus zal op het declaratieoverzicht ook niet jouw naam worden vermeld als zijnde de reiziger.

Indien je dat wel wilt, dan zul je jouw reizen moeten maken met een eigen persoonlijke OV-chipkaart.

Reageer