Skip to main content
Antwoord

koppelen bankpas aan ns app lukt niet

• December 20, 2024
  • 10 reacties
  • 284 Bekeken

Ik wil dit nummer invoeren NLOVP4578WAVLEWJXXX maar ik kan niet het volledige nummer invoeren. In dit voorbeeld heb ik de laatste 3 letters vervangen voor xxx ter voorkomingvan fraude. Er is geen plek voor de laatste 3 characters want het veld is te klein en daardoor krijg ik een foutmelding. 

Beste antwoord door Laura NS

Welkom op onze NS Community Joke2302. Je dient het nummer zonder NLOV in te vullen. Kun je dat nog eens proberen?

10 reacties

Laura NS
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 20, 2024

Welkom op onze NS Community Joke2302. Je dient het nummer zonder NLOV in te vullen. Kun je dat nog eens proberen?

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • December 29, 2024

Er wordt gevraagd om een reeks van 18 tekens (die begint met NLOV) dus dat zal vermoedelijk niet werken. Het (geanonimseerde) kenmerk van TS heeft er 19, en spaties moet je weglaten.

Ga het morgen proberen (even op de incasso van OVpay wachten nog).

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • December 31, 2024

Zojuist een betaalpas succesvol aan mijn account toegevoegd (via NLOV kenmerk en bedrag van een paar busreizen van eergisteren). De busritten staan er nog niet bij maar de kaart is in ieder geval gekoppeld.

Binnenkort nog een andere pas koppelen met busritten van gisteren (het NLOV kenmerk heb ik al maar geeft een foutmelding).

Ik probeer mijn betaalpas te koppelen aan mijnNS, maar de app geeft meerdere keren en op meerdere dagen dezelfde foutmelding: 

“Er is een fout opgetreden.

Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan bij het uitvoeren van je verzoek. Probeer het later opnieuw.”

Ik kan echter niet zoveel met deze foutmelding. 

• Reisleider**
  • May 28, 2025

Hoi ​@Anne te Lindert,

Ik kan me voorstellen dat je met dat soort foutmeldingen niets kunt. Dat kan zomaar vanalles zijn.

Heb je eventueel geprobeerd via de website te koppelen? Krijg je daar dezelfde foutmelding(en)?

Is er soms al een betaalpas gekoppeld aan je MijnNS account? Je kunt namelijk maar 1 (type) betaalpas koppelen.

Had je al een reis gemaakt met de te koppelen pas? Dit is nodig om te kunnen koppelen.

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • May 28, 2025

Is er soms al een betaalpas gekoppeld aan je MijnNS account? Je kunt namelijk maar 1 (type) betaalpas koppelen.

Had je al een reis gemaakt met de te koppelen pas? Dit is nodig om te kunnen koppelen.

Dat eerste is niet waar, je kunt meerdere betaalpassen koppelen ongeacht of het een Maestro, Mastercard, V Pay, Visa debit/creditcard is, zolang de pas maar werkt om mee te reizen.

Om de pas te koppelen moet er wel mee gereisd zijn, want je moet een NLOV betalingskenmerk gebruiken.

In de app zie ie je alleen NS reizen met de pas. Bus/tram/metro ritten en treinreizen met andere vervoerders worden niet getoond.

• Reisleider**
  • May 28, 2025

Dat eerste is niet waar, je kunt meerdere betaalpassen koppelen ongeacht of het een Maestro, Mastercard, V Pay, Visa debit/creditcard is, zolang de pas maar werkt om mee te reizen.

Dan staat het ook niet goed op de website. 

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • May 28, 2025

Het klopt in zoverre dat je een fysieke en mobiele (telefoon/smartwatch) wallet versie van dezelfde pas niet kunt koppelen (omdat het om dezelfde rekening gaat?), maar passen van verschillende banken of credit cards lukt prima.

Ikzelf heb er weinig aan, want gebruik mijn passen eigenlijk uitsluitend voor BTM. De stationspassage in december was als test of Revolut wel geaccepteerd werd.

Voor OVpay zijn een fysieke pas en die op je telefoon inderdaad verschillend, wegens pasvolgnummer of zelfs het kaartnummer (o.a. Google Pay gebruikt een virtueel kaartnummer voor credit/debit cards).

Dag allen, 

Dank voor jullie reacties. Zojuist via de website op de computer geprobeerd en nu werkt het wel. Heel fijn. :)

Groet, Anne 

• Reisleider**
  • May 30, 2025

Hoi ​@Anne te Lindert

Fijn dat het is ingelost. 

Geweldig dat u deze terugkoppeling geeft. Hier hebben anderen ook wat aan. Dank u wel! 

Ik denk dat dit ook een mooi voorbeeld is van dat de Community zeker een toegevoegde waarde heeft.