Skip to main content

Hi,

Ik heb een NS Flex Dal Voordeel abonnement. Voorheen zag je in de NS app en op de website hoeveel totale kosten (je reizen bij elkaar opgeteld) je tot nu toe gemaakt had plus je abonnementskosten. Er stond enige tijd in de app zoiets van dat je binnenkort een handigere overzicht te zien zal krijgen.

Nu zie ik alleen mijn abonnementskosten, niet meer inclusief de kosten die ik tot nu toe gemaakt heb. Zowel in de app als op de website.

Is dat ergens anders heen verplaatst, of is dat verwijderd?

Dat ding klopte voor veel mensen al jaren totaal niet en is bij gebrek aan een oplossing eindelijk verwijderd. Er staan vele vragen op deze community van mensen die zich afvroegen waarom kosten daar dubbel in zaten.


Hoi wwhcult,

Die kostenteller is (tijdelijk?) verwijderd. Regelmatig werden daar onjuiste kosten getoond, vooral na een abonnementswijziging. Daar kwamen dan ook veel vragen over. NS heeft de teller nu weggehaald. Er heeft inderdaad een tijdje een melding gestaan dat er binnenkort een verbeterde versie zou komen, maar die melding is ook weg. Geen idee wat de plannen zijn.


Hoi wwhcult,

Die kostenteller is (tijdelijk?) verwijderd. Regelmatig werden daar onjuiste kosten getoond, vooral na een abonnementswijziging. Daar kwamen dan ook veel vragen over. NS heeft de teller nu weggehaald. Er heeft inderdaad een tijdje een melding gestaan dat er binnenkort een verbeterde versie zou komen, maar die melding is ook weg. Geen idee wat de plannen zijn.

Ah okay, duidelijk! thanks


Hallo wwhcult en welkom bij de NS Community,

 

De kostenteller is inderdaad tijdelijk verwijderd. We zijn ermee bezig en hopelijk komt deze weer snel terug, maar dan wel werkend.


In de NS app staat het tellertje nog wel, en de reiskosten (gele balkje) kloppen eigenlijk altijd wel.


De kostenoverzicht in de NS app is al een tijdje niet meer zichtbaar. Toevallig heeft een familielid contact gehad met de NS, gehoord dat het kostenoverzicht niet meer terugkomt in de app. Vinden het allemaal apart, het was juist fijn om elke maand de kosten te zien, zie het al jaren inmiddels!

Nu zou je elke maand alles zelf moeten uitrekenen en je kan ook niet meer zien wanneer de rekening wordt afgeschreven!

Kan de app weer terug naar hoe het eerst was? Alle kosten duidelijk zichtbaar zijn?


Volgens mijn informatie komt de kostenteller terug, al weet ik niet op welke termijn. Zoals hierboven al aangegeven liet de oude versie regelmatig verkeerde bedragen zien, wat voor veel verwarring (en soms ook schrik) bij gebruikers leidde.


In de tussentijd vind je je (beter kloppende) facturen met bijbehorende data natuurlijk wel nog in MijnNS.


In de tussentijd vind je je (beter kloppende) facturen met bijbehorende data natuurlijk wel nog in MijnNS.

Moet MijnNS het natuurlijk wel doen. 😀  


In het tellertje klopten de reiskosten volgens mij altijd wel, voorzover de reizen natuurlijk al in de reishistorie stonden, het waren vooral de abonnementskosten die na een abonnementswijziging verkeerde bedragen lieten zien. Het zou dan een optie kunnen zijn om alleen een tellertje voor de reiskosten te hebben en voor de abonnementskosten te verwijzen naar de abonnementsgegevens. 

Overigens kan ik nu niet inloggen op MijnNS. Weer eens een storing?


Overigens kan ik nu niet inloggen op MijnNS. Weer eens een storing?

Ja.


Overigens kan ik nu niet inloggen op MijnNS. Weer eens een storing?

Ja.

Ik zag het inderdaad, toen ik later verder las. Intussen kan ik wel weer inloggen. 


Hi, ik wil toch even melden dat het erg vervelend is dat ik niet meer in kan zien hoeveel reiskosten ik maak gedurende de maand. Voor sommigen van ons is het daadwerkelijk wel echt belangrijk om te weten hoeveel het ons kost, bijvoorbeeld zodat we niet over ons maximale budget gaan voor de hele maand. 

Los van dat het vervelend is om zelf alles uit te moeten rekenen en bij te moeten houden, is dit niet eens goed mogelijk aangezien ik elke maand weer op een andere datum het factuur krijg en ik dus nooit weet vanaf/tm welke datum ik überhaupt zou moeten rekenen.

En het enige wat er te vinden is op het internet is de bovenstaande NS post in de NS Community waarin staat "hopelijk komt ie snel terug"? 😂 Lekker makkelijk, onduidelijk, en nogal waardeloos als ik heel eerlijk ben. 

Maar inderdaad, helemaal mee eens: Hopelijk komt ie snel terug! 😁

 

 

 


Dat tellertje ‘kosten huidige periode’ was inderdaad enorm handig, maar als het toch al bijna nooit klopte laat maar weg.

Het zal vast de aandacht van de ontwikkelaars hebben maar iets met prioriteiten en zo. Ondertussen ook veel kritiek op het verwijderen van opgeslagen trajecten uit de app, en waar blijven de beloofde Flex Keuzedagen en familie-abonnementen, en Traject Vrij voor deeltijd/thuis werken?


Reageer