beantwoord

Kun op Mijn NS nog aangeven of de reis zakelijk of privé is?

• 13 september 2017
  • 3 reacties
  • 122 Bekeken

In de nieuwe opzet van Mijn NS is er nergens meer een knop om aan te geven of de reis zakelijk of privé is. Dat is voor mij erg onhandig omdat ik voor mijn werk zesmaandelijks moet aangeven welke treinreizen via mijn abonnement voor het werk zijn geweest. Waarom is deze feature verdwenen? Ik kan er wel bij de notities iets over vermelden, maar daar kan ik dan geen selectie van maken voor de declaratie.
icon

Beste antwoord door Erryt NS 13 september 2017, 12:51

Hallo Ortwin en welkom op het NS Serviceforum,

Je kan via Mijn NS een selectie maken van de reizen waar je een uitdraai van wilt maken. Bij notities kan je aangeven of dit een zakelijke reis of een privé reis betreft. Vervolgs kan je deze downloaden en uitprinten. De notitie die gemaakt is zal ook op dit overzicht komen.

P.s. ik heb je topic verplaatst naar het subforum Mijn NS om de vindbaarheid te vergroten.
Bekijk origineel

3 reacties

Hallo Ortwin en welkom op het NS Serviceforum,

Je kan via Mijn NS een selectie maken van de reizen waar je een uitdraai van wilt maken. Bij notities kan je aangeven of dit een zakelijke reis of een privé reis betreft. Vervolgs kan je deze downloaden en uitprinten. De notitie die gemaakt is zal ook op dit overzicht komen.

P.s. ik heb je topic verplaatst naar het subforum Mijn NS om de vindbaarheid te vergroten.
Je snapt hopelijk wel dat als ik dagelijks reis ik liever niet een overzicht van alle privé en zakelijke reizen ga printen of eerst handmatig alle notities ga doorlopen om ze dan te selecteren voor een declaratie (wat overigens ook niet handig is op de nieuwe website). Waarom is deze feature er überhaupt uitgegaan?
Badge +3
Dan heb ik wel een tip voor je. Via een Mijn OV-chip account heb je de volledige historie van je kaart (dus ook bus/tram/metro) bij de hand en maak je een declaratie door simpelweg de reizen aan te vinken die je wilt opvoeren.

Het declaratieoverzicht voldoet aan de voorwaarden van de Belastingdienst, dus is ook prima voor bijv. een werkgever.

Reageer