Mailadres wijzigen van mijn NS gaat niet helemaal lekker | NS Community
beantwoord

Mailadres wijzigen van mijn NS gaat niet helemaal lekker

  • 7 November 2021
  • 9 reacties
  • 410 Bekeken

Reputatie 7
Badge +1

Gisteren probeerde ik het mailadres van Mijn NS te wijzigen. Dat verliep niet helemaal vlekkeloos, maar het werd uiteindelijk wel gewijzigd. Zie onderstaande afbeeldingen en uitleg.

Direct na het verzenden van het formulier waar ik twee keer het nieuwe e-mailadres heb ingevuld, kwam de volgende foutmelding tevoorschijn:

 

Ik kreeg echter wel een mail (op het nieuwe adres), dat mijn gegevens waren gewijzigd:

 

Niet veel later kreeg ik de onderstaande mail:

Wat raar is, want dat account is al lang en breed geactiveerd. De link om te activeren werkte dan ook niet:

 

Aan het einde van de rit is het mailadres wel gewijzigd, ondanks de foutmeldingen. Toen ik zojuist het mailadres weer terug wilde veranderen naar het oude (en goede) adres, gebeurde exact hetzelfde. 

icon

Beste antwoord door Denice NS 7 November 2021, 15:47

Bekijk origineel

9 reacties

Sinds vrijdagavond zijn er helaas problemen met Mijn NS. Grote kans dat deze foutmelding daar ook onderdeel van is. Maar, fijn dat de wijziging wel goed is gelukt :sweat_smile:

Badge +3

Da's wel een goede, want een bestaande account hoef je natuurlijk niet te activeren (tweede mail).

Hooguit even bevestigen (wachtwoord invoeren natuurlijk) dat je nieuw gekozen e-mailadres het juiste is. Ik denk dat die mails een gevolg zijn van een ouder systeem, en dus foutmeldingen opleveren.

Die eerste foutmelding hoor je in ieder geval niet te krijgen, dat blijkt wel uit de mail die je gewoon krijgt.

Neem aan dat je op het oude adres ook een mail gekregen hebt over de wijziging, dus dezelfde eerste mail?

Is er een prognose voor de terugkeer van de functie voor het maken van accounts? Ik probeer al meer dan een uur mijn account aan te maken zonder succes, mijn e-mail is niet bevestigd, ook al heb ik de bevestigingsprocedure al gedaan

Reputatie 7
Badge +1

Hooguit even bevestigen (wachtwoord invoeren natuurlijk) dat je nieuw gekozen e-mailadres het juiste is. Ik denk dat die mails een gevolg zijn van een ouder systeem, en dus foutmeldingen opleveren.

Het werd zonder verdere bevestiging gewijzigd. Vaak krijg je bij websites op het nieuwe mailadres een mail met link om te bevestigen, of je moet idd je wachtwoord invullen.

Neem aan dat je op het oude adres ook een mail gekregen hebt over de wijziging, dus dezelfde eerste mail?

Ja dat toch wel. Had ik niet goed gezien. Beide mailadressen komen op één inbox binnen, waardoor het als 1 mail werd weergegeven. Maar idd, zowel op het oude als nieuwe adres komt dezelfde wijzigingsmail binnen.

Dat van het activeren, en de foutmeldingen blijven dan raar. 

 

Sinds vrijdagavond zijn er helaas problemen met Mijn NS. Grote kans dat deze foutmelding daar ook onderdeel van is. Maar, fijn dat de wijziging wel goed is gelukt :sweat_smile:

Zou je mij/ons wellicht op de hoogte kunnen brengen als de problemen zijn opgelost? Dan kan ik het tegen die tijd nog eens testen.

Badge +3

Net even getest, heeft me hooguit 2 minuten gekost.

Na wijzigen e-mailadres de ‘fout in het verzoek melding’ die jij ook kreeg (in een nieuw venster), maar als ik mezelf dan uitlog en weer inlog met het nieuwe e-mailadres het volgende:

 

Dus toch ‘activeren’. Als ik dat doe (via link in de mail aan het nieuwe adres):

Het werkt dus prima, afgezien van die suffe ‘fout in het verzoek’ melding die je krijgt.

Ook geinig dat je daar je inlogacties (eventjes) kunt zien. Die zie je later nergens meer terug helaas. Bij mijn bank kan ik dat wel inzien, en vanaf welk apparaat ook zelfs.

Tijdens het hele proces is er nooit om een wachtwoord gevraagd*, maar dat maakt niet uit want om je e-mail te wijzigen ben je natuurlijk al ingelogd.

* Google (Chrome) vroeg natuurljk wel om de nieuwe ‘credentials/inloggevens’ op te slaan wegens nieuwe gebruikersnaam, maar had het wachtwoord al.

Nu nog even de NS app op de hoogte stellen van het nieuwe e-mailadres/gebruikersnaam… dacht ik. Maar oh nee, niet nodig want ik heb een Android toestel, dus Google heeft dat al voor me geregeld?! :sweat_smile:

 

Enne.. wat is de Trein Veilig Service ook alweer? Oh ja, https://treinwijzer.ns.nl 

 

Reputatie 7
Badge +1

Ik heb het nog eens geprobeerd, maar dan met een ander mailadres.

Opnieuw de activatiemail en tevens ook de foutmelding:

Maar, de link daarin werkt nog niet.

Als ik uitlog en weer wil inloggen krijg ik dit scherm. Gek genoeg kon ik na de vorige keer wijzigen wel gewoon inloggen zonder die activatie te hebben gedaan.

Ik had trouwens na het zien van dit scherm een andere mail verwacht. Iets als “bevestig nieuw mailadres”. De ‘klik dan hier’ om een nieuwe e-mail te sturen werkt dus niet.

De eerder gestuurde activatielink werkt nu wel, en dan krijg ik dus hetzelfde scherm als @Robert B:

 

Echt helemaal lekker gaat het dus niet, maar het is uiteindelijk wel gewijzigd. Wellicht door de eerdergenoemde problemen met Mijn-NS?

Badge +3

Je kon dus eerder zonder te ‘activeren’ gewoon inloggen met je nieuwe e-mailadres?

Dat zou niet moeten kunnen!

Nou ja, het is verder een non-issue want als iemand je e-mail adres weet kom je zonder wachtwoord niet verder (opgeslagen op apparaat of Google/Firefox of zo weet het natuurlijk wel).

Als dat lukt ben jij het dus, of iemand anders die toegang heeft tot jouw pc/telefoon/tablet.

Reputatie 7
Badge +1

Je kon dus eerder zonder te ‘activeren’ gewoon inloggen met je nieuwe e-mailadres?

Dat zou niet moeten kunnen!

Inderdaad. Ik kon gewoon inloggen. Pas nadat ik opnieuw m'n email wijzigde kon ik er niet meer in omdat het toen wel geactiveerd moest worden.

Badge +3

Inderdaad. Ik kon gewoon inloggen. Pas nadat ik opnieuw m'n email wijzigde kon ik er niet meer in omdat het toen wel geactiveerd moest worden.

Goed zo, dat was dus een tijdelijke glitch/bug. Toon eerst maar aan dat jij het bent! Welnee ik kan gewoon verder… :grin:

Een ‘probleempje’ vanaf vrijdag bij Mijn NS zoals @Denice NS zegt… :disappointed_relieved:

Maar goed, het werkt naar behoren, afgezien van die (eerste en enige) foutmelding.

Reageer