beantwoord

mails na aanmelding treinreis

• 2 april 2021
  • 6 reacties
  • 71 Bekeken

Na het aanmelden van een treinreis, krijg ik direct twee mails binnen waarin vermeld wordt dat de reis drukker is geworden en een optie voor een alternative reis. Ik vraag me af waarom er twee mails gestuurd worden ? Hetzelfde geldt voor de mails die gestuurd worden na de reis met de vraag hoe ik de reis ervaren heb. 

icon

Beste antwoord door Mark NS 2 april 2021, 14:22

Het lijkt er dan op dat het aan de fiets ligt die het systeem als een tweede registratie ziet waardoor er ook twee mails verzonden worden. Zelf krijg ik bij een aanmelding op een willekeurig traject in de spits met fiets ook twee identieke mails over verwachte drukte, maar bij een aanmelding zonder fiets krijg ik daar geen meldingen over. Ik heb het intern doorgezet zodat er naar gekeken kan worden. 

Bekijk origineel

6 reacties

Hoi Luc_1705, welkom op de NS Community. 

Bedoel je dat je telkens twee identieke mails ontvangt? Dat lijkt me inderdaad niet de bedoeling.

Hoi Mark, ja klopt

Dat is niet de bedoeling. Ik kan me voorstellen dat er eerst een bevestiging van de aanmelding verzonden wordt en vervolgens een mail met informatie over drukte en het aanmelden van een alternatieve reis, maar twee e-mails met exact dezelfde inhoud zijn overbodig. Hetzelfde geldt voor de mail achteraf over de reiservaring, één keer is meer dan voldoende. Het is me niet duidelijk waar dit aan kan liggen, het lijkt haast alsof er dan twee registraties gedetecteerd worden. Hoe vaak is dit nou al het geval geweest? Je kunt het eventueel ook melden via 088 - 672 1057. Dat is een speciaal nummer die na lancering van de Treinwijzer is geopend. 

Iedere keer dat ik een reis aanmeld (meestal inclusief fiets) gebeurt het, 10-15 keer denk ik

Het lijkt er dan op dat het aan de fiets ligt die het systeem als een tweede registratie ziet waardoor er ook twee mails verzonden worden. Zelf krijg ik bij een aanmelding op een willekeurig traject in de spits met fiets ook twee identieke mails over verwachte drukte, maar bij een aanmelding zonder fiets krijg ik daar geen meldingen over. Ik heb het intern doorgezet zodat er naar gekeken kan worden. 

Oké, dank je wel !

Reageer