beantwoord

Meerdere e-mailadressen/accounts

• 30 april 2019
  • 17 reacties
  • 448 Bekeken

Ik heb onlangs geprobeerd om mijn dal voordeel om te zetten naar naar NS flex. Helaas kreeg ik hier een vage foutmelding die mij helemaal niets zei dus lukte dat niet. Dit account was gekoppeld aan e-mailadres X, wat ik op gegeven moment heb aangepast naar e-mailadres Y.
Enige tijd later heb ik de chat gevraagd mijn flex abo aan te passen. Via de chat (die meestal een dag later pas eens een keer reageert ipv een uur zoals er staat) kwam ik erachter dat ik een dubbel NS account heb op een of andere manier. Ik heb met een ander e-mailadres (e-mailadres Z) geprobeerd in te loggen en daarmee lukte het mij wel om NS flex aan te vragen. (De chat heeft mij drie keer gevraagd welk abo ik zou willen afsluiten, blijkbaar lezen ze het antwoord niet dus doe ik het zelf maar)
Aangezien twee accounts wat veel zijn wil ik er eentje sluiten, maar dat kan dus niet.
Het is mij wel gelukt om mijn OV-chipkaart bij het tweede account weg te halen. Omdat het account verwijderen niet kon dacht ik er vanaf te komen door onzin in te vullen zodat mijn persoonlijke gegevens niet onnodig nog bij de NS opgeslagen worden.
Nu blijkt echter dat als ik in account 2 mijn gegevens aanpas deze wijzigingen ook worden doorgevoerd in account 1! Blijkbaar is er dus wel al een koppeling hiertussen. Ook blijkt dat de bevestiging hiervan wordt gestuurd naar mijn oude e-mailadres X terwijl dit adres nergens meer terug te vinden is in de mijn NS omgeving.
Ik heb echt geen idee op wat voor manier jullie al deze gegevens door elkaar weten te halen en waarom jullie zelfs gegevens van mij hebben die jullie niet meer zouden mogen hebben. Ook is het mij totaal onduidelijk hoe ik dit kan corrigeren, jullie online informatievoorziening is net zo slecht als op de stations blijkbaar.
Hoe kan dit opgelost worden zonder te bellen, want dan sta je een half uur in de wacht, en zonder chat want die reageren pas na een dag en lezen de antwoorden ook niet.
icon

Beste antwoord door Emma NS 30 april 2019, 20:23

Hoi NS_altijd_Onduidelijk, welkom bij onze Community!

Uit je naam kan ik opmaken dat je het nogal beu bent. Ik denk dat je mogelijk nog in een ouder systeem van ons bekend bent, dit kan enorm onhandige situaties creëren. De truc is dan alle bestaande account verwijderen in ons nieuwe en oude systeem. Waarna je een account kunt aanmaken met het e-mailadres wat bij ons bekend is en het probleem is dan meestal opgelost. Je kunt ons even een Facebook bericht sturen. Stuur de link van je topic mee en geef aan dat ik je heb doorverwezen! 🙂
Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Je kunt wachten tot een moderator jouw verhaal leest of contact opnemen met de klantenservice via twitter @ns_online of facebook NS (via chat). Twitter reageert vaak sneller dan facebook is mijn ervaring.
Reputatie 7
Badge +3
Maar maak je wel op voor een langdurig traject. Er zijn meerdere voorbeelden op dit forum van onjuiste gegevens in accounts, familieleden die door elkaar gehaald worden, verouderde gegevens, etc. die na vele maanden nog niet opgelost zijn.
Die chat ga ik niet proberen, zullen ze ook wel niet lezen.

Ik zat ook te denken op basis van de AVG hen al mijn gegevens te laten verwijderen, maar de smiechten hebben heel klantvriendelijk bedacht dat je daarvoor een formulier moet uitprinten, invullen en per post moet opsturen. Is hun idee van de reiziger op 1 2 en 3 zetten...
Hoi NS_altijd_Onduidelijk, welkom bij onze Community!

Uit je naam kan ik opmaken dat je het nogal beu bent. Ik denk dat je mogelijk nog in een ouder systeem van ons bekend bent, dit kan enorm onhandige situaties creëren. De truc is dan alle bestaande account verwijderen in ons nieuwe en oude systeem. Waarna je een account kunt aanmaken met het e-mailadres wat bij ons bekend is en het probleem is dan meestal opgelost. Je kunt ons even een Facebook bericht sturen. Stuur de link van je topic mee en geef aan dat ik je heb doorverwezen! 🙂
Waarom moet dat via Facebook? Ik zit nu toch al op de NS site? Met een NS account? En heb toch al contact met de NS?
Waarom opeens via een andere site waarbij ik alles moet herhalen en alle informatie opnieuw moet delen?
Omdat dit geen klantenservice is.
Oh? Wat zie jij dan als eerste op deze pagina staan? https://www.ns.nl/klantenservice/contact
Oh? Wat zie jij dan als eerste op deze pagina staan? https://www.ns.nl/klantenservice/contact

NS Community, en wat zie je daar onder staan?
Reputatie 7
Badge +3
't Is inderdaad verwarrend dat deze Community als eerste genoemd wordt op de klantenservice-pagina. Mede hierdoor worden 9 van de 10 topics hier beantwoord met: "U moet contact opnemen met de klantenservice". Dit vervuilt behoorlijk, maar is blijkbaar een bewuste keuze van NS, want het is al vaker gemeld en nooit iets mee gedaan.

Oh? Wat zie jij dan als eerste op deze pagina staan? https://www.ns.nl/klantenservice/contactNS Community, en wat zie je daar onder staan?

*Andere* manieren om de NS te bereiken, maar deze heeft blijkbaar de voorkeur van de NS zelf aangezien deze bovenaan staat.
@Emma NS bedankt voor je nutteloze advies. Op Facebook na een dag al 0,0 reactie na gehad tot nu toe...
Als je een privébericht via Facebook stuurt dan krijg je sowieso binnen een paar uur antwoord, altijd_Onduidelijk.
Badge +3
Alle kanalen zijn erg druk de laatste tijd, zelfs Twitter waar een reactietijd van 15 minuten voor staat. Dat zal best, maar dan zeggen ze stuur je info in een PB/DM en dan ben je ineens uren verder inderdaad.

Het is op zich niet onlogisch om dan naar de Community te verwijzen, want dat neemt ze veel werk uit handen (het bestaan van deze Community bespaart ze € 1,5 miljoen per jaar!)

We zijn met zijn allen erg goed in het beantwoorden van vragen (of gebruik de zoekfunctie!) maar niet-moderators kunnen niet in de systemen kijken, laat staan dingen oplossen zoals een probleem met een Mijn NS account. Hooguit tips geven als iets niet lukt (cookies verwijderen en zo).
Als je een privébericht via Facebook stuurt dan krijg je sowieso binnen een paar uur antwoord, altijd_Onduidelijk.
Klant geeft aan na 1 dag geen reactie te hebben ontvangen via Facebook en dan geeft de NS zonder enige toelichting bovenstaan antwoord.
Als de NS zich afvraagt waarom deze reiziger zich niet serieus genomen voelt dan kunnen ze dit hieruit leren..... Hopelijk....

Verder eens met eerdere reacties, de NS noemt overal de community als eerste contact om daarna de klant steevast door te verwijzen naar andere kanalen en wederom heeft de NS geen idee waarom de klant zich niet serieus genomen voelt.
Het zou de NS sieren om op de contact pagina eerst te melden dat je via de community geen direct contact krijgt, maar alleen algemeen vragen kan stellen.

Oh? Wat zie jij dan als eerste op deze pagina staan? https://www.ns.nl/klantenservice/contactNS Community, en wat zie je daar onder staan?
*Andere* manieren om de NS te bereiken, maar deze heeft blijkbaar de voorkeur van de NS zelf aangezien deze bovenaan staat.

Bij mij staat daar "Antwoord van 40.000 reizigers", niet dat je daarmee antwoord van de klantenservice krijgt.
@Iris NS ,@Emma NS nog steeds geen reactie gehad

Bij mij staat daar "Antwoord van 40.000 reizigers", niet dat je daarmee antwoord van de klantenservice krijgt.

https://community.ns.nl/klantenservice-50
Ook hier staat toch echt weer klantenservice, maar service kan je niet verwachten van ze..

Reageer