beantwoord

Meerdere persoonlijke ov chipkaarten koppelen?

• 20 juni 2014
  • 6 reacties
  • 3183 Bekeken

Kan ik meer dan één persoonlijke ov-chipkaart koppelen aan één account van Mijn NS?
Mijn kinderen hebben namelijk een eigen persoonlijke ov-chipkaart. Om de reishistorie daarvan in te kunnen zien en geld terug te claimen heb ik een Mijn NS account nodig. Voor mezelf heb ik al een Mijn NS account. Kan ik de kaarten van mijn kids daar ook aan koppelen?
icon

Beste antwoord door Stephan NS 20 juni 2014, 19:39

Welkom op het NS Serviceforum, Denisemilo! Het is inderdaad mogelijk om meerdere ov-chipkaarten te koppelen aan Mijn NS. Hiermee kun je van verschillende ov-chipkaarten zodoende de reishistorie inzien. Wat gaat er precies verkeerd bij het claimen van geld van je dochter? Ik heb je topic verplaatst naar "OV-chipkaart", zodat je topic beter vindbaar wordt.

Groet,
Stephan
Bekijk origineel

6 reacties

Is zonder meer mogelijk.
Zelf heb ik 2 persoonlijke kaarten gekoppeld staan aan MijnNS.
Reputatie 7
Badge +4
Aardige vraag 😉 De kids hebben strikt genomen een eigen persoonlijke ov-chipkaart. Ik heb al mijn persoonlijke chipkaarten wel kunnen koppelen maar of dat voor uw kinderen geldt of mag, vraag ik me ernstig af. Het zijn computertechnisch gezien individuutjes. Ik zou het eens proberen, dan weet u of het werkt of niet. Dat geeft het snelste antwoord.
Aardige vraag 😉 De kids hebben strikt genomen een eigen persoonlijke ov-chipkaart. Ik heb al mijn persoonlijke chipkaarten wel kunnen koppelen maar of dat voor uw kinderen geldt of mag, vraag ik me ernstig af. Het zijn computertechnisch gezien individuutjes. Ik zou het eens proberen, dan weet u of het werkt of niet. Dat geeft het snelste antwoord.

Onlangs was er een topic waarin een jongedame haar OVC los gekoppeld wilde hebben van het MijnNS account en bankrekening van haar ex-vriend.
Ook die 2 ex-geliefden waren toch 2 verschillende individuen.
Helaas zijn oudere topics, ondanks alle geschuif door de moderators, moeilijk of soms in het geheel niet terug te vinden. Ook deze topic kon ik niet meer terug vinden.
Maar ja, NS is nog al aan het omgooien de laatste (en komende) tijd. Dus wat vandaag mogelijk is, kan morgen alweer achterhaald zijn.
Goed advies om het gewoon te proberen.
En anders gewoon voor elk kind een eigen account. Kunnen ze dat gewoon meenemen als ze wat ouder zijn en op eigen benen gaan staan.
Het is inderdaad gelukt.
Het is alleen heel irritant dat er staat dat je een e-mail krijgt met de code maar dat dat niet zo is. Je krijgt blijkbaar een berichtje op je startpagina met de code.

En nu kan ik op de een of andere manier geen geld terug claimen bij de kaart van mijn dochter. Ik zal hiervoor een nieuwe vraag aanmaken.
Badge
@Denisemilo: Die e-mail hoor je wel te krijgen, maar NS kampt al een tijdje met een hardnekkige storing, waardoor e-mails niet (altijd) verstuurd worden...
Welkom op het NS Serviceforum, Denisemilo! Het is inderdaad mogelijk om meerdere ov-chipkaarten te koppelen aan Mijn NS. Hiermee kun je van verschillende ov-chipkaarten zodoende de reishistorie inzien. Wat gaat er precies verkeerd bij het claimen van geld van je dochter? Ik heb je topic verplaatst naar "OV-chipkaart", zodat je topic beter vindbaar wordt.

Groet,
Stephan

Reageer