beantwoord

Mijn e-mailaccount resetten en NS online activeren

• 2 december 2015
  • 11 reacties
  • 311 Bekeken

Ik ben al sinds 3 maanden bezig om mijn NS online te activeren. Ik heb al meerdere lange en dure gesprekken gehad met meerdere medewerkers van uw klantenservice. Alle varianten hebben we al gehad:
Op verschillende laptops, PC's, desktops, op Mozilla Firefox, IE aanvragen, via verschillende nieuw aangemaakte mailaccount. Met begeleiding vanuit helpdesk. Zelfs het woonadres aangegeven van mijn ouders. Niets helpt. Vanuit de klantenservice is de casus overgedragen naar uw ICT afdeling in Utrecht. Tot drie keer toe is mij verzekerd dat het nu echt gereset was en het nu eindelijk toch mogelijk zou zijn om te registreren voor NS online. Resultaat: Drie maanden kan ik mijn dagelijkse treinreizen niet declareren bij mijn werkgever vanwege het feit dat zij bewijs willen zien. Drie maanden kan ik al niet met 40% reizen, omdat er ook geen dalvrij abonnement kan worden aangemaakt voor mijn account en op mijn kaart. Gisteren voor de zoveelste keer weer bij iemand van Ticket & Verkoopservice gestaan en meer dan een uur via een NS computer proberen te registreren voor NS Online. Geen resultaat. Vervolgens alsnog geprobeerd toch die dalurenvrij abonnement te verkrijgen: geen resultaat. De beste man had zelfs medelijden. En ik de balen dat het nog steeds allemaal niet werkt!

Nu heb ik twee vragen:
Wie gaat er voor zorgen dat ik alsnog NS online kan registreren door mij account te resetten en het werkend te maken?
Wie gaat mij compenseren voor het onterecht niet kunnen hebben van de 40% korting op al mijn treinreizen, dagelijks en meer dan 4x in de week heen en weer reizen naar de meest veruitliggende plaatsen?

Ik hoop toch echt dat iemand nu echt een oplossing kan bieden, want dit gaat mij allemaal wel een beetje heel ver moet ik zeggen.
icon

Beste antwoord door Inge NS 9 januari 2016, 12:08

Mijn excuses dat een reactie even op zich heeft laten wachten. Mag ik uit je bericht opmaken dat de eerdere actie die ik je in mijn laatste privébericht en in dit topic aan je heb voorgesteld, niet meer nodig is? Ik kan namelijk nog geen Mijn NS-account onder jouw e-mailadres terugvinden. Mocht dit nog noodzakelijk zijn, dan zet ik dit uiteraard graag voor je in gang.

Ik heb je verder in mijn privébericht van 23 dagen geleden gevraagd om een toelichting te geven omtrent het probleem met je kaart, aangezien ik er geen technisch defect aan kan ontdekken en in het systeem niet terugvindt dat je hier contact met de klantenservice over hebt gehad. Zoals eerder aangegeven is jouw OV-chipkaart gewoon actief en kon je er al na de beëindiging van je Traject Vrij abonnement een Dal Voordeel abonnement op bestellen. Ik zie dat je dit inmiddels ook met succes hebt geregeld. Restitutie van gemiste korting lijkt daarom niet aan de orde te zijn. Mocht je hier anders over denken, dan wil ik je vragen om een toelichting te geven en de vragen die ik je in mijn eerdere privéberichten hebt gesteld te beantwoorden.
Bekijk origineel

11 reacties

Welkom op het forum Leila Ira!
Ik kan goed voorstellen dat je er de balen in hebt dat je nog steeds geen werkend Mijn NS-account en Dal Vrij abonnement hebt. Ik wil ondanks de vele pogingen, toch kijken of ik je hier verder mee kan helpen. Kan je mij daarvoor een privébericht sturen met daarin je naam, postcode + huisnummer, geboortedatum, kaartnummer (indien van toepassing) en e-mailadres(sen)? Als je op mijn gebruikersnaam 'Inge NS' klikt, dan kom je op mijn profiel terecht, waar je mij via de knop 'Stuur bericht' een privébericht kunt sturen.
Dank Inge voor je bericht. Ik hoop echt dat het nog in het oude jaar gaat lukken. 😃
Ik heb inmiddels je persoonlijke gegevens via een privébericht ontvangen en heb de kwestie nogmaals aan de ICT-afdeling voorgelegd. Er lijkt verder geen sprake te zijn van een technisch defect aan je kaart. Je kunt indien gewenst hier een Dal Voordeel abonnement bestellen op je bestaande kaart of i.c.m. een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart.
Ik heb inmiddels een reactie van de ICT-afdeling ontvangen. Zij vragen of je er mee akkoord gaat dat zij het account voor je aanmaken? Indien je toestemming verleent, ontvang je een activeringsmail. Je hoeft hier echter niets mee te doen. De ICT-afdeling zal alle benodigde acties uitvoeren. Laat me even via een privébericht of d.m.v. een reactie in dit topic weten of je hiermee akkoord gaat.
Inge, kijk daar ging het mij om. Iedereen zegt maandenlang tegen mij dat er geen probleem is, terwijl ik in de tussentijd niets kan doen via mijn emailadres en of kaart. Ik ben dus nogmaals op kerstavond in de rij gaan staan bij Utrecht Centraal Station. Als een soort van wanhoopsdaad, want het kost mij gewoon geld hoor dat jullie je systeem niet op orde heb. Ik stuur je in een privebericht het bewijs van uw collega bij NS waarom ik nooit die daluren voordeel abonnement heb kunnen ontvangen. Het is inmiddels opgelost door die man, die zich echt in de case heeft vastgebeten, er tot de kern ingedoken is en het probleem uiteindelijk heeft opgelost, gelukkig!

Persoonlijk snap ik niet dat nooit iemand van al diegene die ik heb gesproken, gebeld, langs ben geweest dit heeft ontdekt. Dat had veel frustratie en mij geld kunnen besparen. Wel verwacht ik een restitutie van de teveel betaalde reiskosten, doordat ik die kortingskaart niet geregeld kon krijgen. Ja dezelfde man heeft ook een uitdraai gemaakt van de afgelopen maanden en zei nog: zo u heeft veel gereisd. Ik ben blij dat we alsnog voor het eind van 2015 de kaart werkend hebben, nadat ik er vanaf augustus al intensief mee bezig ben geweest om dat ding geregeld te krijgen....
Ik heb nog geen privébericht van je ontvangen, Leila. Kan dat kloppen?
Ik had u al een privébericht gestuurd. Met een overzicht van de gemaakte reiskosten en de e-mail van uw collega
Wanneer kan ik een reactie ontvangen? Ik heb u al die email gestuurd...
Inge is morgen weer aan het werk. Je zult dan een reactie ontvangen op je privébericht Leila Ira.
Dank! Fijne avond
Mijn excuses dat een reactie even op zich heeft laten wachten. Mag ik uit je bericht opmaken dat de eerdere actie die ik je in mijn laatste privébericht en in dit topic aan je heb voorgesteld, niet meer nodig is? Ik kan namelijk nog geen Mijn NS-account onder jouw e-mailadres terugvinden. Mocht dit nog noodzakelijk zijn, dan zet ik dit uiteraard graag voor je in gang.

Ik heb je verder in mijn privébericht van 23 dagen geleden gevraagd om een toelichting te geven omtrent het probleem met je kaart, aangezien ik er geen technisch defect aan kan ontdekken en in het systeem niet terugvindt dat je hier contact met de klantenservice over hebt gehad. Zoals eerder aangegeven is jouw OV-chipkaart gewoon actief en kon je er al na de beëindiging van je Traject Vrij abonnement een Dal Voordeel abonnement op bestellen. Ik zie dat je dit inmiddels ook met succes hebt geregeld. Restitutie van gemiste korting lijkt daarom niet aan de orde te zijn. Mocht je hier anders over denken, dan wil ik je vragen om een toelichting te geven en de vragen die ik je in mijn eerdere privéberichten hebt gesteld te beantwoorden.

Reageer