Mijn Neverending Stor(ing)y

• 17 februari 2020
  • 11 reacties
  • 379 Bekeken

Ik lees zoeven dat Mijn NS weer een storing heeft waardoor de facturen niet gedownload kunnen worden. Sedert begin januari is mijn NS bijna dagelijks in storing. We hebben begin januari 2 weken gehad dat helemaal niets meer het deed en ook nu lees ik weer dat de facturen niet gedownload kunnen worden. Ik denk dat Mijn NS nu zo langzamerhand echt wel rijp is om vervangen te worden. (mede gezien de ca 1.000 topics op dit forum over storingen in Mijn NS.) 

Wanneer gaat dit plaatsvinden?

11 reacties

Volgens mij is de NS juist bezig met een vervanging van MijnNs tussen een oud en nieuw systeem. De problemen zitten volgens mij vooral in dat transacties en verwerking van alles wat te maken heeft met Flex.  

Maar ik hoop met je mee dat er wel een plan is om alle benodigde vervangingen te doen voordat eind van dit jij iedereen verplicht naar flex moet die nu nog een oude traject-vrij abonnement heeft.

Hoi PingPong,

Ik snap je frustratie heel erg goed en je laat het ons in menig topic hierover ook weten. Echter is het zo dat deze storingen elk op zichzelf staan. Ik snap dat het voor jou en voor alle gebruikers van MijnNS onwijs vervelend is en dat jullie hierdoor belemmerd worden. Zoals eerder aangeraden zou je ook als alternatief je reishistorie kunnen opvragen via www.ov-chipkaart.nl. Deze reishistorie is net zoals de onze te downloaden en laat alle reizen met het openbaar vervoer in één overzicht zien. Zou je willen dat ik ook nogmaals een klacht hierover doorzet voor je?

Reputatie 7
Badge +3

Echter is het zo dat deze storingen elk op zichzelf staan.

In eerdere topics werd juist aangegeven dat het een soort “kettingreactie” was.

Hoi PingPong,

Ik snap je frustratie heel erg goed en je laat het ons in menig topic hierover ook weten. Echter is het zo dat deze storingen elk op zichzelf staan. Ik snap dat het voor jou en voor alle gebruikers van MijnNS onwijs vervelend is en dat jullie hierdoor belemmerd worden. Zoals eerder aangeraden zou je ook als alternatief je reishistorie kunnen opvragen via www.ov-chipkaart.nl. Deze reishistorie is net zoals de onze te downloaden en laat alle reizen met het openbaar vervoer in één overzicht zien. Zou je willen dat ik ook nogmaals een klacht hierover doorzet voor je?

Een klacht heeft geen enkele zin. Doen jullie toch niks mee (teveel ervaringen mee uit het verleden).Ik denk echt dat jullie hoognodig aan een nieuw systeem toe zijn. En zoals mrfreeze al aangeeft, het zijn echt niet allemaal losstaande problemen. Kijk nu eens zelf in jullie database en zie hoeveel klachten er zijn over MijnNS. 

Reputatie 5

Nee, er is nog geen sprake van een leien dakje. Met factuurdatum 4/2 en geplande incassodatum van ca. 7/2 staat mijn factuur thans geregistreerd als betaald. Er is echter niets afgeschreven.

Deel verwijderd door moderator (off-topic).

Badge +3

Heb je een Flex vrij reizen abonnement en verder geen reiskosten? Dan kan je ervan uitgaan dat die meegenomen worden bij een volgende of tussentijdse incassoronde. Bij Flex is er van zwartrijden geen sprake want je hebt gewoon een actief abonnement.

Is bij mij (en anderen) ook al eens gebeurd, abonnementskosten ‘vergeten’ en die kwamen op de volgende factuur erbij dus. Ging om slechts €3 toen, maar toch...

Reputatie 5

Zie ineens dat de helft van mijn post is verwijderd, dat maakt het wel iets moeilijker om de discussie m.b.t. de vervelende gevolgen van de storingen, i.c. zwartrijden, voort te zetten.

Begrijp echter wel dat bombastische bewoordingen m.b.t. lichte strafbare feiten in het geheel niet passen op dit forum. Excuus.

@Robert B 

Heb momenteel een Flex weekendvrij abonnement met een verplichting om vooraf te betalen. Heb niet aan deze verplichting voldaan en ben dus in verzuim. In de periode waarin de opeisbare betalingsverplichting niet is betaald, mag ik geen gebruik maken van Flex. Dus rij ik nu zwart.

Nu is het wel zo dat ik een incassomachtiging heb afgegeven, maar ik weet weer niet waarom niet geincasseerd is. De schuld zou bij mij kunnen liggen.

Tenslotte staat in MijnNS vermeld dat ik betaald heb, terwijl ik niet betaald heb.

Nu gaat het bij mij momenteel om relatief kleine bedragen maar toch blijft al dat gedoe wel veel aandacht vragen, met name ook omdat verschillende abonnementen op 1 bankrekening lopen. Zou het toch na bijna 2 jaar plezierig vinden als je beter weet waar je aan toe bent. Dit zeker in het geval de bedragen groter zijn. Nu is er op de gebruikelijke datum niet geincasseerd en moet ik maar afwachten of dat nog gaat gebeuren en zo ja, wanneer.

Meen mij vaag te herinneren dat ik ooit met @gekke_henkie  zo’n afwachtsituatie heb besproken, maar volgens mij betrof het indertijd de factuurdatum die aan het schuiven was geraakt.

Badge +3

Het kan van alles zijn, maar het kan niet zo zijn dat ze je gaan beboeten voor een actief abonnement waarvan de NS ‘vergeten’ is de kosten (vooraf) te incasseren, toch? Op je kaart staat gewoon Reizen op Rekening dus je reist sowieso niet zwart.

Met name als de factuur in Mijn NS als ‘betaald’ staat… kan nooit aan jou liggen in dat geval. Gewoon afwachten wat er nog volgt, in ieder geval per je volgende maandfactuur. Ik neem aan dat op je Startpagina in Mijn NS gewoon je abonnement staat, en je Reishistorie (met evt. reiskosten) klopt?

Reputatie 5

Denk zelf dat het in verband staat met die dubbele incasso. Wacht inderdaad, al dan niet zwartrijdend  :rofl:, rustig af. 

Je rijdt niet zwart als een betaling niet op tijd wordt geïncasseerd. Het kan inderdaad wat later zijn, of als er iets niet goed is gegaan dat je een herinnering krijgt per mail. Pas na 3 herinneringen (en dan ben je al ruim 5 weken verder) zijn er consequences voor je abonnement. Als je verder nog geen mail gehad hebt, dan begrijp ik dat dit wel lang duurt zo. Als je wil dat ik het even laat nakijken mag je mij een privébericht sturen met je NAW-gegevens, geboortedatum en e-mailadres.  

Reputatie 5

@Maxime NS 

Dank voor je aanbod.

Volgens de voorwaarden rij ik dit weekend  wel degelijk weer zwart en behoor ik nu, tegen wil en dank, tot deze hier zo gehate groepering. Je zult begrijpen dat mij dat, als brave klant, buitengewoon choqueert en dat ik dat als uitermate vervelend ervaar.

Gelukkig ken ik de NS als een club die redelijkheid en eerlijkheid bij het toepassen van voorwaarden hoog in het vaandel heeft staan en maak ik mij over de afloop weinig zorgen. Uit het volgende topic, dat gelijkenis vertoont met mijn situatie, maak ik op dat ik echter wel waakzaam moet blijven:

https://community.ns.nl/contact-52/herinneringstermijn-te-kort-63754

Verder begin ik steeds meer de indruk te krijgen dat men lichtvaardig denkt over de kosten die al die fratsen met zich meebrengen. Kijk alleen al naar de moeite die je moet doen om telkens maar weer te achterhalen wat gaande is. Een betere informatievoorziening, zoals o.a. door @Pingpong  elders bepleit, zou zeer welkom zijn. Daarenboven zou het de klantenservice, naar ik  aanneem, bergen werk kunnen besparen.

Reageer