beantwoord

Mijn NS account onbereikbaar

• 4 september 2018
  • 15 reacties
  • 609 Bekeken

Na al 4 keer telefonisch contact te hebben gehad met de klantenservice, probeer ik het nu via deze weg. Het lukt mij niet om in te loggen op Mijn NS-account met mijn eigen e-mailadres. Hieronder stapsgewijs hoe het is gelopen:
  1. Ik wilde inloggen om een nieuw abonnement te bestellen, maar was mijn wachtwoord vergeten. Na een aantal keer proberen heb ik geprobeerd via de link 'Wachtwoord vergeten' een nieuw wachtwoord aan te maken. De mail die ik zou moeten ontvangen komt nooit aan.
  2. Ik bel de klantenservice met dit probleem. Ze zouden mijn account verwijderen zodat ik deze opnieuw kan aanmaken. Als dat werkt, prima.
  3. Ze vroegen om mijn adresgegevens. Toen kwamen ze in eerste instantie uit bij een ander emailadres van een account dat ik voor mijn werk ooit heb aangemaakt. Ze wilden dit emailadres omzetten, maar dit begreep ik niet. Waarom dat andere account erbij betrekken? Ik kreeg een mail waarin werd aangegeven dat dit emailadres is omgezet. Ik heb dit geweigerd, want dat leek mij niet nodig. Ik vermoed dat hier al iets fout is gegaan. Voor dit account heb ik wel een nieuw wachtwoord kunnen aanmaken, maar wanneer ik inlog krijg ik nu de melding 'Er is een fout opgetreden'.
  4. Hoe dan ook, mijn eigen Mijn NS-account zou zijn verwijderd. Via NS.nl heb ik vervolgens de bestelling van een nieuw abonnement geplaatst. Ik heb mijn eigen e-mailadres ingevoerd (degene die dus zou zijn verwijderd) en na afronding van de bestelling stond er dat ik nu ook een e-mail zou krijgen om een Mijn NS-account aan te maken. Ik had goede hoop, maar ook deze email is nooit aangekomen.
  5. Tijdje later heb ik weer gebeld en ik kreeg als reactie "Het zou moeten werken meneer, dus ik kan u verder niet helpen". De irritatie nam steeds verder toe.
  6. Ik heb aangegeven dat ze mijn account misschien opnieuw konden verwijderen zodat ik deze opnieuw kan aanmaken. Dit zouden ze doen, maar wanneer ik een nieuw account probeer aan te maken krijg ik nog steeds de melding dat het emailadres al in gebruik is. Gek genoeg, wanneer ik opnieuw een nieuw abonnement zou willen afsluiten en je naast je emailadres op 'Check email' klikt om te kijken of deze al in gebruik is, dan is hij wél beschikbaar. Hij is dus wel ergens verwijderd, maar niet overal, lijkt het.
  7. Voor de zoveelste keer gebeld en ze zouden nu opnieuw een mailtje sturen waarmee ik het wachtwoord kan wijzigen. Deze zou sowieso aankomen zei ze. Een uur later nog niks ontvangen, dus ik geef het op.
Ik heb het gevoel dat het al mis gegaan bij punt 3. Misschien al wel eerder. Het is wel van belang dat ik een Mijn NS-account kan aanmaken op mijn eigen emailadres waar ik ook de bestelling mee heb geplaatst. Ik heb juist gekozen voor een nieuw Flex-abonnement, zodat ik straks de maandelijkse kosten goed kan bijhouden. Mijn oorspronkelijke Mijn NS-account heb ik jaren geleden ooit aangemaakt, maar daarna nooit meer gebruikt. Nu ik er gebruik van wil gaan maken, hoop ik dat er een mogelijkheid is om dit probleem op te lossen. Ik vrees dat ik ergens in een 'loop' terecht ben gekomen waar het systeem niet mee om kan gaan. De telefonische klantenservice is in ieder geval niet in staat het probleem op te lossen. Wie helpt mij?
icon

Beste antwoord door Jouke NS 11 september 2018, 14:26

Het probleem is voor Gijsiszijnwachtwoordvergeten opgelost. Door zijn oude accounts te verwijderen en een eerder aangemaakt account te verwijderen heeft hij weer de mogelijkheid om een nieuw account aan te vragen.
Bekijk origineel

15 reacties

de chat doet het niet, de toegang tot mijnNS doet het niet. de dienstverlening wordt steeds minder. Hallo NS zijn jullie er nog ?

Voor zover ik weet is onze chat nog gewoon bereikbaar, maar het is helaas op al onze kanalen erg druk momenteel. We zijn ook telefonisch bereikbaar (030-7515155), of je kunt ons een bericht sturen via Twitter en Facebook als dat je voorkeur heeft.

beste Stijn,

dat het druk is  begrijp  ik  al dagen!  Meer capaciteit helpt soms wel! Overigens: geen antwoord op mijn toegang tot mijn gegevens op mijnNS.  Ook daar erg  “digitaal”druk ?

Er zijn momenteel geen storingen gaande aan het Mijn NS systeem, dus waarom je daar problemen hebt durf ik niet te zeggen. Ook dat kun je het beste navragen bij onze Klantenservice, mijn collega’s kunnen dan mee kijken wat er gaande is.

Hallo Gijsiszijnwachtwoordvergeten en welkom bij de NS Community.

Wat spijtig dat je nog steeds geen toegang hebt tot je Mijn NS account. Ik wil je graag proberen te helpen met dit probleem. Ik wil je vragen mij een privébericht te sturen met daarin je naam, adres, geboortedatum en e-mailadres. Je stuurt me een privébericht door op mijn naam te klikken en te kiezen voor "Stuur bericht".
Ik heb een soortgelijk probleem!
Heb twee keer contact gehad via de chat en twee keer gebeld met de klantenservice.
Als ik probeer uit te leggen dat de e-mails NIET aankomen geloven ze me niet en sturen ze me nog een keer een e-mail.
Ik wil graag mijn ns account laten verwijderen en opnieuw aanmaken aangezien ik mij heb aangemeld voor NS flex. Overigens ontvang ik wel alle emails voor de aanmelding van flex en ook voor dit forum. Het gaat alleen om de email voor het resetten van het wachtwoord. Wie kan mij helpen??
Ik heb hetzelfde probleem. Bij wachtwoord vergeten ontvang ik geen e-mail om mijn wachtwoord daadwerkelijk te resetten. Kun jij me helpen @Jouke NS ?
Goedenavond mwjhuyssenvankattendijke en welkom bij de NS Community!

Jouke is momenteel niet aanwezig, dus hij zal je er op dit moment niet mee kunnen helpen. Als je wilt kan er ik even voor je naar kijken (daarvoor kun je mij een privébericht sturen met dezelfde gegevens als dat Jouke vroeg), maar je kunt hiervoor het beste contact op nemen met onze Klantenservice. Dat gaat het snelst via 030-7515155, Twitter of Facebook.
Ik heb hetzelfde probleem. Bij wachtwoord vergeten ontvang ik geen e-mail om mijn wachtwoord daadwerkelijk te resetten. Kun jij me helpen @Jouke NS ?

Is het nog gelukt om Stijn NS een bericht te sturen? Anders mag je me nu alsnog zelf een bericht sturen, dan pak ik het voor je op!
Het probleem is voor Gijsiszijnwachtwoordvergeten opgelost. Door zijn oude accounts te verwijderen en een eerder aangemaakt account te verwijderen heeft hij weer de mogelijkheid om een nieuw account aan te vragen.
Ik heb exact het zelfde probleem, ik ontvang geen email om mijn wachtwoord te resetten, en nu kan ik mijn product niet stopzetten!

Hoe kan ik mijn account verwijderen zonder in te loggen?
Hi WachtWoordResetNietOk. Welkom bij de Community.

Vervelend dat je geen mail met een wachtwoord krijgt! Vaak is in dit soort situaties het probleem dat er wel een account is geregistreerd met het e-mailadres maar dat dit account nooit is geactiveerd. Je krijgt tegenwoordig als je via de webshop een abonnement koopt ook een e-mail gestuurd om je NS account mee te activeren. Indien dit niet is gedaan blijft de status van een NS account op 'uitgenodigd' staan en is het account niet actief maar het e-mailadres wel in gebruik en kan er ook geen nieuw account mee worden aangemaakt. Je kan in dat geval het beste even contact opnemen met onze Klantenservice zodat de mail om het account te activeren opnieuw verzonden kan worden. Nadat het account dan alsnog is geactiveerd kan je inloggen.
@Denice NS Dank, ik krijg alleen geen contact met de klantenservice, net een 15 minuten in de wacht gestaan, bericht gestuurd op facebook, en bericht gestuurd in de chat.

Kan ik nog op een andere manier contact krijgen of moet ik even de middag ervoor uittrekken om mijn abonnement stop te zetten?

Kan ik niet gewoon een mailtje sturen naar NS zelf?
Pff, dat schiet natuurlijk niet op 😞. Echter om je abonnement op te zeggen heb je ook geen NS account nodig aangezien het opzeggen van je NS abonnement niet via het NS account kan. Als je een bericht hebt gestuurd via chat/Facebook zal deze vanzelf worden beantwoord. Door grote drukte zal dit helaas wat langer duren!
Aah daar was ik niet van op de hoogte, dan zal ik me meer focussen op het contact maken met NS. Dank je!

Reageer