beantwoord

Mijn NS activeren lukt niet - kaartnummer onbekend

• 19 juli 2019
  • 4 reacties
  • 171 Bekeken

Ik probeer mijn NS account te activeren, maar ik krijg de melding dat mijn OV-chipkaartnummer niet voor komt in het systeem. Kaartnummer dat ik invoer klopt en de kaart is geldig tot eind 2022.

Ik probeer de account te maken omdat het nu opeens niet meer mogelijk is om bestelde tickets zónder account in de NS app te laden (wat ik overigens bijzonder jammer vind. Dit werkte voorheen prima en nu moet ik alweer ergens een account voor aanmaken). Ik reis vanavond, dus de optie om de account per post te activeren, heb ik nu even niet.

Dus als iemand weet hoe dit euvel verholpen kan worden, hoor ik het graag.

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Arthella 19 juli 2019, 14:50

Tnx!

Dat is inderdaad misschien handig :)

Er waren twee dingen aan de hand.

Het niet kunnen activeren van Mijn NS omdat het kaartnummer onbekend was, lag aan het feit dat ik indertijd mijn oude emailadres heb gebruikt om mijn OV-chip kaart aan te vragen. Helaas zegt de foutmelding niet "dit kaartnummer is bij ons bekend onder een ander emailadres", maar gewoon "dit kaartnummer is onbekend in ons systeem". De klantenservice medewerker heeft me een activatielink gestuurd voor mijn nieuwe emailadres en toen werkte het wel.

Wat betreft het niet meer kunnen laden van tickets in de NS (International) app. Blijkbaar is dit een bekende storing. Het verwijderen en opnieuw installeren van de app kan helpen (en in mijn geval lukte het daarna om mijn tickets zonder account in de app te laden).

Blij dat het uiteindelijk allemaal gelukt is en dat ik nu bijna zorgeloos aan mijn reis kan beginnen. Bijna, want we hebben het over de IC Amsterdam-Brussel en de ervaring heeft me ondertussen geleerd dat enige scepsis hier op zijn plaats is wat zorgeloosheid betreft 😉
Bekijk origineel

4 reacties

Het probleem is ondertussen mbh de Facebook Klantenservice opgelost. Bedankt!
Hallo Arthella en welkom bij de NS Community.

Wat fijn dat het inmiddels is opgelost via onze Klantenservice. Kun je wellicht nog aangeven wat er precies aan de hand was waardoor je de kaart niet kon koppelen? Dan kunnen andere reizigers hier ook weer van profiteren.
Tnx!

Dat is inderdaad misschien handig :)

Er waren twee dingen aan de hand.

Het niet kunnen activeren van Mijn NS omdat het kaartnummer onbekend was, lag aan het feit dat ik indertijd mijn oude emailadres heb gebruikt om mijn OV-chip kaart aan te vragen. Helaas zegt de foutmelding niet "dit kaartnummer is bij ons bekend onder een ander emailadres", maar gewoon "dit kaartnummer is onbekend in ons systeem". De klantenservice medewerker heeft me een activatielink gestuurd voor mijn nieuwe emailadres en toen werkte het wel.

Wat betreft het niet meer kunnen laden van tickets in de NS (International) app. Blijkbaar is dit een bekende storing. Het verwijderen en opnieuw installeren van de app kan helpen (en in mijn geval lukte het daarna om mijn tickets zonder account in de app te laden).

Blij dat het uiteindelijk allemaal gelukt is en dat ik nu bijna zorgeloos aan mijn reis kan beginnen. Bijna, want we hebben het over de IC Amsterdam-Brussel en de ervaring heeft me ondertussen geleerd dat enige scepsis hier op zijn plaats is wat zorgeloosheid betreft 😉
Badge +3
Oh, dat is goed om te weten want ik heb zojuist een tweede ov-chipkaart met Flex besteld, en moest daarbij een ander e-mailadres opgeven (want anders moet je inloggen in Mijn NS en komt het op je huidige kaart volgens mij).

Uiteraard wil ik de kaart (zodra ik die heb) wel koppelen aan mijn bestaande Mijn NS account. De activatiemail voor een nieuwe Mijn NS account heb ik gelaten voor wat het is.

Reageer