Mijn NS kan veel klantvriendelijker!

• 7 mei 2015
  • 5 reacties
  • 174 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Waar ik mij erg over verbaas is, dat het nog steeds niet mogelijk is om op Mijn NS het saldo van je kaart in te zien. Ook het opwaarderen van je saldo of het aanpassen van de klasse e.d is nog steeds veel te omslachtig. Waarom nog altijd via die lastige automaten op het station of ergens in de supermarkt. Alles zou tegenwoordig toch gewoon volledig online moeten kunnen plaatsvinden?

5 reacties

Reputatie 5
Badge
Je saldo kan je via de NS-app op je telefoon inzien. Zelf zou ik deze ook graag direct willen inzien bij Mijn NS.

Over de klassewissel: Dat wordt lastig, want je kan online niet je eigen fysieke kaart zelf aanpassen. Dat moet toch echt gebeuren bij een automaat. Maar ik geef wel toe dat het klasse-systeem beter kan.

Ikzelf heb een Weekend Vrij 1e klas product op mijn kaart staan, maar hoewel het een Weekend Vrij product heet, reis ik doordeweeks standaard (in de daluren) wel met 40% korting 1e klas. Ik moet dus steevast doordeweeks mijn klasse per dag op 2e klas zetten om geen onnodige kosten te maken.

Het was gewoon zinvoller voor de NS om dit te splitsen in twee producten:
1e klas Weekendvrij
2e klas Dalvrij (waarbij Dalvrij dus theoretisch inbegrepen zit bij Weekendvrij).
of een oneindige klassewissel, waarbij de 1e klas voorrang krijgt in het weekend.
Je saldo kan je via de NS-app op je telefoon inzien. Zelf zou ik deze ook graag direct willen inzien bij Mijn NS.

Met daarbij de aantekening dat het niet actueel en niet betrouwbaar is.
Reputatie 5
Badge

Met daarbij de aantekening dat het niet actueel en niet betrouwbaar is.

Er zit een vertraging in, maar de laatste keer toen ik keek was hij wel vrij snel geupdated.
Badge +3
NS krijgt alleen saldo-informatie van reizen die gemaakt zijn bij NS. Als je na je laatste treinreis bij NS nog met andere vervoerders gereisd hebt, kan dat nooit verwerkt worden in het saldo dat NS toont. In die zin is het onbetrouwbaar.
Ik meen zelfs dat het saldo alleen bij het inchecken wordt bijgewerkt, waardoor het uitsluitend zal kloppen voor mensen die slechts met de NS reizen en dan ook nog eens alleen gratis reizen maken of reizen die exact het instaptarief kosten.

Reageer