Mijn NS - niet mogelijk om in te loggen | NS Community
beantwoord

Mijn NS - niet mogelijk om in te loggen

  • 21 November 2019
  • 28 reacties
  • 1394 Bekeken

Het lijkt erop dat de server niet werkt. Ik krijg een bad gateway 504 error.(211119 -11.50 u.). De service ligt er nu ook helemaal uit, wordt nu ook gemeld via site. Is er enig zich op wanneer er weer in Mijn NS ingelogd kan worden ?

icon

Beste antwoord door Danny NS 21 November 2019, 12:03

Bekijk origineel

28 reacties

Hoi AardeWerk,

Helaas ligt Mijn NS er nu uit. Het is nog niet bekend wanneer dit is opgelost. Kan ik jou wellicht van informatie voorzien waar je naar op zoek was?

Mijn excuses voor het ongemak.

Mijn NS is door de vele storingen langzamerhand een serieus probleemgeval geworden.

Ik ervaar de laatste periode een stijging in het aantal storingen dat Mijn NS aangaat. De meeste storingen waardoor Mijn NS niet beschikbaar is komt door de achterliggende klantendatabase. Echter is het nu een verstoring aan de omgeving van Mijn NS zelf. Bij de klantenservice hebben we nog volledige controle over alles wat in Mijn NS ook kan.

Ik krijg nu deze melding

De storing is verholpen, het is weer mogelijk om in te loggen.

Ik krijg al een paar dagen op het punt van bevestigen aangekomen.

“Door technische problemen is het op dit moment niet mogelijk om verder te gaan. Probeer het later nog een keer (WS-0002)”

Ook nu nog regelmatig onmogelijk om in MijnNS te inloggen…

Wat is er aan de hand?

De volgende melding komt vaak;

Something went wrong!

Ongeldige sessie

Uw sessie is ongeldig of verlopen.

Er is iets misgegaan. Neem contact op als het probleem zich blijft herhalen. Referentie: KICXWO

 

Vervelend dat het inloggen niet lukt! In eerste instantie adviseren we vaak om cookies/geschiedenis te wissen of een andere browser te proberen. Mocht het dan nog steeds niet lukken neem dan even contact op met onze Klantenservice. Dan kan er gekeken worden of er wellicht iets mis is met de registratie van het Mijn NS-account.

nu kan ik niet inloggen

het geeft een foutmelding

An error occurred while processing your request.

Reference #30.14b93554.1622042904.baba00a

 

wat kan de oorzaak liggen ?

 

Pierre

 

Sinds gistermiddag kan ik niet meer in mijn NS inloggen. Niet via de telefoonapp en vanochtend ook niet via de computer. (Zelfde melding als hierboven). Is er een idee wanneer dit probleem opgelost is/wordt?

Goedemorgen Gitje. Er is inderdaad een storing gaande, sinds gisteren wordt deze foutmelding weergegeven. Helaas hebben we geen prognose wanneer het is opgelost. Ik zou graag zelf ook iets anders willen aangeven, maar op dit moment kan ik niks anders dan vragen om geduld.

Reputatie 7
Badge +3

Ik krijg vandaag wel een andere melding dan gister. Ik ben nu wel ingelogd maar krijg dan te zien:

 

 

2 dagen geleden was er ook een storing, die blijkbaar niet algemeen was want ik kon nog gewoon inloggen, en toen stond er op de startpagina van de NS website een rode balk met de melding dat er problemen waren met inloggen of iets dergelijks. Nu kan voor de 2e dag op rij niemand inloggen en er wordt daar niets gemeld. 

Reputatie 7

Ik heb een aantal dagen geleden een topic geopend, maar kreeg het antwoord dat het allemaal wel meeviel. Ik heb daar toch echt een andere mening over maar ja. Verschil is nu dat je wel wordt doorgeleid naar MIJN NS maar dan dus een foutmelding krijgt. Ik vind de oplos snelheid van de ICT bij dit soort grote problemen erg traag. Stel je voor dat in een commercieel bedrijf wordt gezegd. Het kan wel 2 dagen duren voordat iedereen weer kan werken. Volgens mij wordt de ICT-manager dan op staande voet ontslagen maar goed we wachten wel weer geduldig af.

 

Reputatie 6

 

Reputatie 6

Ik heb een aantal dagen geleden een topic geopend, maar kreeg het antwoord dat het allemaal wel meeviel. Ik heb daar toch echt een andere mening over maar ja. Verschil is nu dat je wel wordt doorgeleid naar MIJN NS maar dan dus een foutmelding krijgt. Ik vind de oplos snelheid van de ICT bij dit soort grote problemen erg traag. Stel je voor dat in een commercieel bedrijf wordt gezegd. Het kan wel 2 dagen duren voordat iedereen weer kan werken. Volgens mij wordt de ICT-manager dan op staande voet ontslagen maar goed we wachten wel weer geduldig af.

Ik heb zelf 35 jaar in de ICT gewerkt, natuurlijk ook storingen aan diverse systemen meegemaakt, daar werd altijd met de hoogste prioriteit aan gewerkt. Ik las op een ander topic dat de problemen al bijna 1 week duren, dat is toch onvoorstelbaar voor zo’n groot bedrijf als de NS. Als dat in mijn bedrijf zou zijn gebeurd, dan had ik die 35 jaren bij lange na niet gehaald.

Reputatie 7
Badge +3

Het is nu inderdaad al bijna een week met iedere keer storingen waarbij er tussendoor wel ingelogd kon worden, maar het is al weken, maanden of zelfs jaren dat er regelmatig storingen zijn. De ene keer maar een paar uur, maar soms ook een hele dag of langer. Niet alleen met MijnNS maar ook met kopen of activeren van e-tickets of aanschaffen van een abonnement. En het aantal storingen neemt alleen maar toe.

En je bent ook steeds meer afhankelijk van MijnNS, bv bij NS Flex kun je Samenreiskorting alleen via MijnNS aanzetten, je abonnement kun je alleen via MijnNS wijzigen, van klasse wisselen kun je alleen via MijnNS doen en nu wil NS ook dat iedereen die een fiets meeneemt deze zomer deze verplicht reserveert via MijnNS. 

Reputatie 6

Treurig als ik dit zo lees. Alles gaat tegenwoordig via internet, de systemen hieromheen zijn cruciaal. Ik vind het werkelijk ongelofelijk dat het blijkbaar zo’n zootje is bij de ICT van NS. Want ik kan er geen andere conclusie aan verbinden. Dit is niet zomaar een storing wat altijd kan gebeuren. Hier zit iets structureels goed fout!

Valt sowieso op hoe vaak er iets loos is op dit platform. Inloggen kan dan nog net wel maar daarna kunnen producten niet worden geladen, is het wijzigen van gegevens niet mogelijk of kan je andere relevante data niet inzien. Rommeltje en nog altijd niet opgelost zo wordt wel duidelijk. Ook nu weer de melding WS-0002. Hallo NS? 

 

Ah nu weer WS-0005. Ik houd het niet meer bij. 

 

Badge +3

WS betekent webshop, dus je probeert iets te bestellen/wijzigen?

Dat kan eventueel ook via de Klantenservice (telefoon, chat, Twitter of Facebook).

Er was vanmorgen nog het e.e.a. gaande, maar dat zou nu opgelost moeten zijn. Verder lukt alles in mijn eigen account ook. Wat probeer je inderdaad te doen momenteel?

Ik kan mijn gegevens op de app van mijnNS niet inzien.

Badge +3

Ik kan mijn gegevens op de app van mijnNS niet inzien.

De NS app is beperkt in wat je kunt inzien. Reishistorie moet lukken maar facturen bijvoorbeeld niet, en welk abonnement je hebt ook niet (laat staan kunnen wijzigen)

Voor je Persoonsgegevens in de NS app (klantnummer, naam, geboortedatum, adres, telefoonnummers), ga naar Meer - Mijn NS en tik op het poppetje rechtsboven.

Voor de rest, zie de Mijn NS website.

wederom deze melding 

Door technische problemen is het op dit moment niet mogelijk om verder te gaan. Probeer het later nog een keer (WS-0002)

erg vervelend kom er al heel de dag niet doorheen

Reputatie 6
Badge +2

wederom deze melding 

Door technische problemen is het op dit moment niet mogelijk om verder te gaan. Probeer het later nog een keer (WS-0002)

erg vervelend kom er al heel de dag niet doorheen

Dat is zeker frustrerend, Matthias. Er zijn deze week verschillende storingen gaande (geweest) waardoor dit invloed kan hebben op je Mijn NS-account. Als je dit alleen vandaag ervaart, raad ik je aan om later deze week nog even opnieuw te proberen. Als het al langer gaande is, raad ik je aan om even contact op te nemen met onze klantenservice zodat jouw Mijn NS-account nagekeken kan worden.

Reageer