beantwoord

Mijn NS/nieuw emailadres

• 22 augustus 2017
  • 4 reacties
  • 192 Bekeken

Vanochtend wilde ik mijn oude emailadres, onderdeel van de inloggegevens voor het account Mijn NS, vervangen door het mijn huidige emailadres. Dat was eenvoudig te doen met een link in Mijn NS, waarbij werd aangegeven dat je ;hier' je inloggegevens (wachtwoord, emailadres) kon wijzigen.
Tot mijn verbazing kwam ik niet meer in mijn oude account. Alle gegevens moesten opnieuw worden ingevuld. Ik vroeg mij af of de gegevens niet gekoppeld konden worden. Na uitleg van de derde medewerker van de NS-Klantenservice, en een uur later, begrijp wat de reden hiervan is. (andere gebruikersnaam/emailadres = ander account)
De andere medewerkers dachten het probleem op te lossen door mij een nieuwe link voor het wachtwoord op te sturen.
De medewerkers van de NS kunnen mijn gegevens echter wel inzien. Mijn vraag is dan ook om die te koppelen aan mijn nieuwe inloggegevens.
Als ik van te voren geweten had dat het systeem zo werkt, zou ik deze actie nooit ondernomen hebben. Het is frustrerend en omslachtig om alle gegevens opnieuw in te moeten vullen als je bepaalde gegevens wijzigt.
En als het systeem zo werkt, waarschuw klanten daar dan voor.
Ik ben benieuwd naar jullie reactie.
Vriendelijke groet,
Eleanora
icon

Beste antwoord door Thomas NS 22 augustus 2017, 21:26

Hallo Eleanora18 en welkom op het NS Serviceforum.

Het MijnNS-account is ontzettend handig voor allerlei zaken, maar de achterkant (waarin wij aanpassingen kunnen doen) van deze accounts is gelimiteerd op bepaalde plekken. Daarmee wil ik zeggen: wij kunnen niet zomaar een account binden aan gegevens van een ander account. Wat ik in dit geval adviseer is wat jij al vreesde: het account laten verwijderen door onze klantenservice en zelf een nieuw account opzetten met de gegevens die jij graag wilt gebruiken hiervoor. Het lijkt een heel gedoe, maar in werkelijkheid is het binnen 5 minuten gepiept.

Ik zal jouw feedback doorspelen naar de beheerders van de MijnNS omgeving om te kijken of wij dit enigszins kunnen opnemen als waarschuwing op de website bij het aanpassen van de gegevens. Bedankt voor het delen van jouw ervaringen.
Bekijk origineel

4 reacties

Ik heb in het verleden mijn emailadres gewoon kunnen wijzigen zonder poespas. Maar de laatste tijd is Mijn NS niet altijd even goed. Sommige mensen hebben namelijk moeite om in te kunnen loggen. Het helpt namelijk als je in Google Chrome gaat gebruiken. Dat word meestal geadviseerd als je problemen krijgt in Mijn NS.
Reputatie 7
Hallo Eleanora18 en welkom op het NS Serviceforum.

Het MijnNS-account is ontzettend handig voor allerlei zaken, maar de achterkant (waarin wij aanpassingen kunnen doen) van deze accounts is gelimiteerd op bepaalde plekken. Daarmee wil ik zeggen: wij kunnen niet zomaar een account binden aan gegevens van een ander account. Wat ik in dit geval adviseer is wat jij al vreesde: het account laten verwijderen door onze klantenservice en zelf een nieuw account opzetten met de gegevens die jij graag wilt gebruiken hiervoor. Het lijkt een heel gedoe, maar in werkelijkheid is het binnen 5 minuten gepiept.

Ik zal jouw feedback doorspelen naar de beheerders van de MijnNS omgeving om te kijken of wij dit enigszins kunnen opnemen als waarschuwing op de website bij het aanpassen van de gegevens. Bedankt voor het delen van jouw ervaringen.
Badge +3
Op zich is het niet zo'n probleem om twee accounts te hebben.

Je zult een waarschuwing krijgen dat een kaart eventueel al aan een ander account gekoppeld is maar op zich zou dat gewoon moeten werken, en niet nodig moeten zijn zolang het oude e-mail adres nog geldig is.

En ook al is het niet meer geldig, dan nog kan je het nog gewoon blijven gebruiken als 'gebruikersnaam' om in te loggen. En dan gewoon bij Contactgegevens een nieuw adres zetten. Misschien dat de nieuwe website dat kapot gemaakt heeft, maar mij lukte het een paar maanden geleden.
ik ben het helemaal niet eens met de stelling: “mijn ns is ontzettend handig voor allerlei zaken”. Integendeel.

Reageer