Mijn NS werkt bij mij niet goed op de computer. Ik krijg bij het inloggen via Chrome en Edge, na steeds omgeleid te worden, diverse foutmeldingen met de suggestie het later nog eens te proberen. Met de Firefox browser lukte het na 3 keer proberen eindelijk in Mijn NS te komen, maar kan ik mijn laatste factuur niet downloaden, ook weer een foutmelding.
Op de Android telefoon kan ik met geen mogelijkheid de facturen vinden in de app. Zie alles zoals reishistorie en klassewissel, maar geen facturen. Die functie zou er toch in moeten zitten. Als ik op de link klik in de e-mail die naar mijn nieuwe factuur zou moeten leiden wordt de webbrowser geopend. Ik kan daar wel inloggen, er staat ook dat ik ingelogd ben, maar krijg ook meteen een foutmelding.
Volgens mij is er bij Mijn NS iets niet in orde, maar het begint nu wel erg lang te duren voordat het een beetje fatsoenlijk werkt
Bladzijde 1 / 1
Ik hou ook rekening met andere dingen. Leeg de cache van alle browsers die u gebruikt, wis de geschiedenis, gooi een onderhoudsprogramma over uw bestanden en als dat is gebeurd, start uw computer opnieuw op. Ik denk echt dat het in uw computer zit. Het kan wel eens tijdelijk in MijnNS zitten, er zijn van tijd tot tijd storingen, maar dat is denk ik niet de hoofdoorzaak. Ik ben zelf een fanatieke Apple-addict maar als u Windows heeft, zou ik me laten adviseren door een aantal mensen hier.
ik denk echt dat het in uw computer zit.
Ik heb het op 3 computers en op de webbrowsers op de telefoon en tablet.
.
Op de Android telefoon kan ik met geen mogelijkheid de facturen vinden in de app. Zie alles zoals reishistorie en klassewissel, maar geen facturen. Die functie zou er toch in moeten zitten.
.
Hoi @eline.kleibrink
Via de app is het niet mogelijk om facturen te vinden en in te zien. Die functie zit niet in de app. Daarvoor moet u echt via de website kijken onder betaaloverzichten. Dat mysterie is dan in ieder geval opgelost
Wat de reden is van de problemen op diverse computers en browsers kan ik u helaas niet mee helpen. Ik zou in eerste instantie de suggesties van @Thom proberen. Hoewel het vreemd blijft dat u de problemen op meerdere computers heeft en bij meerdere browsers.
Hoi @eline.kleibrink,
Ik zat uw vraag nog eens te lezen. U geeft aan dat u steeds wordt omgeleid. Wat bedoelt u daarmee?
Gaat u altijd via de mail, waarin de factuur aangekondigd staat, naar de website?
Of gaat u ook rechtstreeks naar de website om in te loggen?
Misschien is het verwijderen en opnieuw aanmaken van uw account, via de klantenservice, ook nog een optie om te proberen? Er zal wel weer van alles gekoppeld moeten worden ben ik bang. Maar wie weet is daar wel een oplossing voor.
Ik hou ook rekening met andere dingen. Leeg de cache van alle browsers die u gebruikt, wis de geschiedenis, gooi een onderhoudsprogramma over uw bestanden en als dat is gebeurd, start uw computer opnieuw op. Ik denk echt dat het in uw computer zit. Het kan wel eens tijdelijk in MijnNS zitten, er zijn van tijd tot tijd storingen, maar dat is denk ik niet de hoofdoorzaak.
Voor alle duidelijkheid: hoewel dit een workaround kan zijn, ligt het wel degelijk ook aan MijnNS als dat niet tegen oude cookies etc. kan. Een goed systeem zou daar oo berekend moeten zijn. De klant en zijn browser doen echt niet zo vaak iets verkeerd als MijnNS dit soort problemen heeft.
Ik zat uw vraag nog eens te lezen. U geeft aan dat u steeds wordt omgeleid. Wat bedoelt u daarmee?
Omleiden in de context van gebruik van het www wil zeggen dat je naar een andere pagina wordt doorverwezen door de pagina die je had opgevraagd. Vaak wordt daarbij een tekst als "U wordt omgeleid" getoond waardoor gebruikers deze term kennen.
Zeker bij systemen waarvoor je moet inloggen komt dit vaak voor. Als je (bijvoorbeeld omdat je die bij je favorieten had gezet) rechtstreekse een pagina probeert te benaderen waarvoor je moet zijn ingelogd, wordt je bijvoorbeeld omgeleid naar de inlogpagina en als je daar vervolg inlogt, wordt je door het systeem dat je gebruikersnaam en wachtwoord checkt juist weer omgeleid naar de pagina waar je in eerste instantie heen wilde. Vaak speelt hierbij het bijhouden van een 'sessie' m.b.v. bijvoorbeeld cookies een rol. Problemen met dat soort dingen leiden dan ook regelmatig tot problemen met omleiden. Je wordt dan bijvoorbeeld in een cirkeltje gestuurd, je browser detecteert dat, stopt met proberen en toont een foutmelding als 'U wordt steeds omgeleid'.
@Olav93 wie weet heb je de kern van het probleem hiermee wel te pakken…….
Werkt het als je bv. in Chrome een incognito-venster gebruikt?
Werkt het als je bv. in Chrome een incognito-venster gebruikt?
Het zal ongetwijfeld aan cookies liggen (of de voorkeuren die ik daarvoor geaccepteerd heb) maar heb geen zin om het verder uit te zoeken. De cookies van login.ns.nl wissen of uBlock (ad/scriptblocker) uitzetten helpt in ieder geval niet.
Dan maar Chrome incognito, en alle cookies accepteren want die worden toch gewist bij afsluten venster. Firefox werkt overigens wel.
Het kan ook nog aan Chrome zelf liggen als het op meerdere computers niet werkt, en omdat Edge gebaseerd is op Chrome zal het daar ook wel mis gaan.
@Olav93 wie weet heb je de kern van het probleem hiermee wel te pakken…….
Zo simpel is het, vrees ik, niet. Softwareontwikkeling is mijn werk en ik gaf slechts een relatief basale toelichting n.a.v. de formulering van wat de gebruiker ziet. De conclusie dat er waarschijnlijk ergens iets misgaat met waarschijnlijk oude sessie-/authenticatie-informatie is misschien een onderzoeksrichting maar verre van de kern van een specifiek probleem. En die ga ik zonder kennis van en inzage in deze specifieke systemen ook niet helpen.
Maar wellicht helpen de bevindingen dat er een probleem met omleidingen lijkt te zijn en dat het zich niet voordoet in incognitomodus de mensen die dat wel hebben met zoeken.
Dat is wel áls dit een onbekend probleem was. Het kan ook nog zijn dat cookies (of vergelijkbare zaken) van bijvoorbeeld voor een update dit gedrag veroorzaken o.i.d. en men bewust gekozen heeft niet te investeren in een oplossing daarvoor maar te accepteren dat mensen tijdelijk incognito moeten werken in voorkomende gevallen voor die dingen allemaal verlopen zijn. Dan verdwijnen de problemen waarschijnlijk binnen een paar weken vanzelf. Is dat netjes? Nee, maar het is wel goedkoper.
Dat proces zou desgewenst overigens te versnellen moeten zijn door de browser op te schonen en cookies te verwijderen etc. Als er in incognitomodus geen probleem is, helpt dat zeer waarschijnlijk ook. Maar ja, dat moet je maar net willen want dan moet je natuurlijk ook weer overal opnieuw inloggen etc.
Nou vooruit dan, toch even wat gedaan en deze wissen lost het op bij mij (Chrome). uBlock en zo mag gewoon aan blijven (stuk of 15 scripts/trackers geblockt na inlog en daar komen er elke zoveel seconden nog een paar bij… na een minuutje staat het tellertje al op 31)
Waarom inloggen met Edge of op een ander apparaat dan niet zou lukken… geen idee
Waarom al die (blijkbaar onnodige) onzin eigenlijk? @Olav93 een idee waarom er elke paar seconden iets nodig zou zijn? Oh, overzicht logger is wat vertroebeld door X scripts in ander tab.
@Olav93 een idee waarom er elke paar seconden iets nodig zou zijn?
Periodiek iets om de sessie in leven te houden o.i.d. zie je vaker maar daarvoor is dit wel wat veel, dus ik zou het ook niet weten. Die log word ik ook niet wijzer uit zonder er veel tijd in te gaan steken, daar doe ik dit soort dingen helaas te weinig voor.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.