Mijn NS reishistorie (deur tot deur)

• 9 september 2018
  • 21 reacties
  • 1336 Bekeken

Badge +3

Tijd voor een eigen topic hier over!

Binnen Mijn NS (geen Flex) werkt inzien van je OV-fiets en Stallen op Rekening al weken (maanden?) niet meer.

Je krijgt de melding 'U heeft geen OV chipkaart toegevoegd' terwijl dat natuurlijk wel zo is (want de rest werkt gewoon)

Maar als je alle stappen volgt krijg je natuurlijk Deze kaart is al gekoppeld aan uw NS-account. Zonde van mijn tijd en die van de klantenservice (en niemand die het snapt "vreemd zeg, stuur een DM dan kijken we even mee").

Dit topic tikken kost me ook tijd. Ik heb normaal alle geduld en begrip dus ga normaal niemand lastig vallen over een storing, maar dit probleem duurt gewoon té lang vind ik.

Waarom ik dit vooral post is omdat het gisteren ineens wél ineens weer werkte zonder problemen! Dus begin vooral niet meer over cookies en browsers en historie wissen... want daat ligt het dus niet aan.

Kan iemand daar eens serieus naar kijken? Iedereen krijgt volgens mij hetzelfde, dus via DM naar laten kijken via mijn NAW gegevens, geboortedatum of klantnummer heeft bijzonder weinig zin. 😉

186f8583-4eb0-47da-a413-8027bc678fa9.png

b7aa2e2b-e84c-421f-b165-9db6f4c9def1.png

21 reacties

Ha Robert!

Ik begrijp dat je weken/maanden geleden de gegevens van je reishistorie (deur tot deur) nog wel kon inzien? Om je verder te mogen helpen heb ik echter wel, ter verificatie, meer nodig dan alleen je klantnummer 😉. Je mag me via een privébericht voorzien van je NAW-gegevens en geboortedatum dan gaan we dit issue eens tackelen!
Ik heb nog niks van je vernomen Robert. Is het probleem inmiddels wellicht opgelost?
Ik heb tot op heden nog geen reactie ontvangen. Kan ik er vanuit gaan dat je dit inmiddels via een ander kanaal laat lopen? Aangezien je wel in andere topics actief bent maar niet in je eigen. 😉
Badge +3
Oh, ik had hier verder niet meer naar gekeken, is ook niet belangrijk want bij facturen staat alles wel gewoon. Bij Producten staat ook gewoon mijn kaart correct vermeld.

Maar goed, op dit moment werkt deur-tot-deur historie (alweer/nog steeds) niet. Zal een DM sturen.
Update: Ik heb van Robert een privébericht ontvangen en het één en ander doorgestuurd naar onze IT afdeling. Zij hebben het issue op hun backlog (to-do list) staan en er zal volgende week verder naar worden gekeken. Ik hoop dan met een volgende update te kunnen komen 🙂
Badge +3
Geloof het of niet, maar op dit moment (dank @Denice NS en de IT afdeling... het werkt op die manier inderdaad) is de officiele workaround dus om.. jawel!

Even willekeurig heen en weer te klikken tussen Mijn gegevens/producten/facturen (dat werkt allemaal prima natuurlijk) en dan pas weer deur tot deur te proberen....

Wie heeft dat bedacht? Verbazingwekkende oplossing (nou, nee dus!)...

Bij het volgen van de instructies zonder die workaround krijg je "kaart is al gekoppeld" uiteraard.

En na wat willekeurig heen en weer klikken..

Voor nu is de workaround inderdaad eerst andere tabbladen aanklikken en vervolgens naar Reishistorie Deur-tot-Deur. Uiteraard werken we aan een structurele oplossing 😃

Haha 1 jaar later, nog niks veranderd… 

Goedemorgen deruyter92! Welkom bij de NS Community.

Ik zal de IT-afdeling aan de mouw trekken. Zodra ik meer weet plaats ik dat hier.

Badge +3

Ik begreep via Denice dat het te maken heeft dat de Reishistorie (deur tot deur) nog in de ‘oude omgeving/opmaak’ zit, en dat het probleem uiteindelijk opgelost zal zijn als heel de website omgebouwd is naar zeg maar v2.0 zoals nu je Startpagina/dashboard al is.

Tot die tijd inderdaad even naar Mijn producten gaan en dan weer terug.

Update: Het staat nog steeds op de backlog om opgelost te worden. De bug is niet van hoge prioriteit waardoor een fix nog op zich laat wachten.

Het lukt mij niet om bij de reishistorie “Van deur tot deur”te komen, terwijl ik die nodig heb om een resideclaratie van de OV-fiets in te dienen. Al weken aan het proberen!

Vervelend! Ook niet volgens de genoemde ‘’omweg’’? Eerst staat er dat je geen kaart hebt gekoppeld, dan klikken op een andere optie links (bijvoorbeeld ‘Mijn producten’) en dan daarna weer op ‘Mijn reishistorie (deur tot deur)’?

@Maxime NS Ik kom niet eens meer bij “Mijn Producten” dan, dan krijg ik ook die melding al!

Reputatie 7
Badge +1

Dus als je op de pagina https://www.ns.nl/selfservice/producten?4 komt staat er dat je geen kaart gekoppeld hebt?

Heb je al geprobeerd om de kaart uit je Mijn NS te verwijderen en opnieuw te koppelen? En staat de inzage reishistorie aan? 

Badge +3

Bij https://www.ns.nl/selfservice/producten (al dan niet met een ?× er achter) zou in ieder geval je ov-chipkaart(en) moeten staan. Inzage reisgegevens is wel essentieel natuurlijk.

Anders is er echt iets mis met je Mijn NS account.

Het scherm hierboven van @Robert B krijg ik nu wel, maar wil ik reishistorie van deur tot deur dan eindigt het verhaal weer! Ik zal de volgende keer mijn kaart ontkoppelen en weer koppelen, kijken wat er dan gebeurt.

Goedenavond,

Ik heb precies dit probleem ook. Echter zijn we nu al een heel tijd verder, maar bij mij speelt dit ook.

Het lukt mij overigens ook niet om via de workaround er in te komen (ik krijg dan een melding dat ik te vaak ben omgeleid) Ik heb het overigens met elke browser geprobeerd maar het lukt mij niet.

Heb ook gebeld maar ook daar konden ze mij niet helpen (Kreeg wel tip met ontkoppelen en weer koppelen maar werkte ook jammer genoeg niet). Ik weet mij ff geen raad meer nu eerlijk gezegd kan iemand mij helpen?

Gr.

Willem

Hi _willem11 en welkom bij de NS Community. 

Het inloggen lukt zelf dus wel maar je kunt de facturen van deur tot deur niet inzien, klopt dat? 

En je hebt al geprobeerd om te ontkoppelen en vervolgens opnieuw te koppelen? Dat zou voor deur-tot-deur moeten werken.

Badge +3

Bij deur-tot-deur staan alleen je OV-fiets transacties (en Stallen op Rekening) zonder prijs, dat is normaal. Bij mijzelf ontbreken er overigens wel SoR transacties sinds een tijdje.

Voor een declaratie zal je bij Facturen moeten kijken. Staat daar niets (of niets zinnigs) dat sta je meestal dubbel in het systeem en moet je account ‘ontdubbeld’ worden.

Dat kan tegenwoordig alleen nog door de IT afdeling en duurt naar zeggen 4 weken.

Hi _willem11 en welkom bij de NS Community. 

Het inloggen lukt zelf dus wel maar je kunt de facturen van deur tot deur niet inzien, klopt dat? 

En je hebt al geprobeerd om te ontkoppelen en vervolgens opnieuw te koppelen? Dat zou voor deur-tot-deur moeten werken.

Hoi Rizana,

Dank u wel! 

Klopt, inloggen gaat prima, maar alles bij deur tot deur gaat mis. Zodra ik daar ben maakt het niet waar ik klik dan krijg ik gelijk een melding dat ik te vaak ben omgeleid oid. Ja, zoals ik aangaf werkte dat niet bij mij helaas. 

@Robert B,

Klopt, ik wil mijn geschiedenis van ov-fiets bekijken. Ik huur vrij vaak een fiets (nu minder in deze periode) maar lukt mij niet om die in te zien. 

Facturen kan ik ook niet bekijken, maar bedankt voor de tip aangezien ik er wel dubbel insta volgens mij. Kan ik gewoon bellen en een melding maken hierover? Dat het 4 weken duurt vind ik niet zo erg. 

Bedankt voor jullie reacties iig :) 

Met vriendelijke groet,

Willem

Reageer