beantwoord

Mijn NS verkeerde gegevens

• 6 augustus 2017
  • 94 reacties
  • 4213 Bekeken

Toon eerste bericht

94 reacties

Het is nog niet helemaal opgelost. Ik heb een reminder verstuurd dat ik dit graag snel opgelost zie aangezien het al langere tijd speelt.
Wederom een reminder verstuurd.
Het probleem is nog steeds niet opgelost. Ik wacht nog steeds op een terugkoppeling, maar ook op een reactie van aheavel.
Goedemorgen iedereen.

Erg vervelend dat dit probleem nog loopt. Aan Erryt ligt dit zeker niet. Het heeft te maken met een technische aanpassing die nodig is via onze IT afdeling en daar loopt het helaas wat stroef momenteel. Ik ga proberen om er toch nog extra druk op te zetten.

Ik heb enkele reacties verwijderd in dit topic, omdat ze niet over dit onderwerp gaan. Daar heeft Wirokromo ook niets aan. Blijf on topic, allen.
Ik wil jullie laten weten dat ik er nog mee bezig bent. Echter moet ik overleg plegen met aheavel vanwege een handeling die moet worden verricht om zijn probleem op te lossen. Helaas heeft aheavel al enkele maanden niet meer gereageerd op mijn berichten.
Ik heb wederom niets vernomen van aheavel.
Ik heb zojuist intern een terugkoppeling gegeven dat alles nu weer klopt en aheuvel alleen nog maar zijn eigen gegevens via Mijn NS te zien krijgt. Ik heb helaas al maanden niets meer vernomen van aheuvel, maar aangezien hij nog wel af en toe actief op het forum is ga ik ervan uit dat hij dit bericht wel tot zich neemt. Als er nog iets is wat niet klopt dan verneem ik dat graag, aheuvel.
Als ik inlog op mijnns.nl met mijn eigen emailadres dan krijg ik een welkom met de naam en emailadres van mijn dochter? IK kom op het account van mijn dochter en staat er opeens haar emailadres en adresgegevens etc bij instellingen. Beide kaarten zijn dan te zien. Hoe moet ik loskoppelen? Klantenservice begrijpt er ook niets van
Als ik inlog op mijnns.nl met mijn eigen emailadres dan krijg ik een welkom met de naam en emailadres van mijn dochter? IK kom op het account van mijn dochter en staat er opeens haar emailadres en adresgegevens etc bij instellingen. Beide kaarten zijn dan te zien. Hoe moet ik loskoppelen? Klantenservice begrijpt er ook niets van

Toch nog niet opgelost?
Nee en ik vind het erg privacy gevoelige fout. Ze woont niet op zelfde adres als ik??
@Tengels

U zal vast binnenkort wel een reactie van een moderator krijgen aangaande dit onderwerp.
Blijft voor mij wel zorgelijk dat NS dit soort zaken nog steeds niet in orde heeft. Temeer daar dit ook nog gaat om 2 verschillende adressen en 2 verschillende emailadressen.

Ik begin mij wel af te vragen hoe veilig mijn gegevens zijn bij de NS.
Ik moet het even uitzoeken tengels, voordat ik er iets over kan zeggen. Wanneer je op mijn naam klikt kun je een privébericht sturen met NAW-gegevens, geboortedatum en mailadres.

Update (22-05): Ik ben nog bezig met deze case
Welke reactie verwacht je van mij @Erryt NS ?. Gebruik svp juiste @ @aheuvel

Probleem is trouwens weer terug. Ik zie de ov-kaart van mijn broer ook in mijn account. En een onlangs door hem aangeschaft reisproduct (dalvoordeel) is van mijn rekening geïncasseerd.

Probleem is trouwens weer terug. Ik zie de ov-kaart van mijn broer ook in mijn account. En een onlangs door hem aangeschaft reisproduct (dalvoordeel) is van mijn rekening geïncasseerd.
Update: @aheuvel Erryt is even afwezig geweest, vandaar dat je nog geen reactie hebt ontvangen. Excuses hiervoor.
Deze week zal Erryt weer actief zijn op het Forum en je dan van een reactie voorzien.
Ik heb het gelijk met urgentie doorgezet. Hier schrik ik heel erg van want ik heb zelf meerdere malen gecheckt of alles nu in orde was met jouw account, aheavel.
Mijn IT-collega's zijn weer voor je bezig, aheavel. Dit had nooit mogen gebeuren en ik zal ook de gang van zaken in de gaten houden. Ik hou je wederom op de hoogte.
We zijn nu 1 maand verder en bovenstaand probleem is nog steeds niet opgelost. AVG?
Vanwege persoonlijke omstandigheden is Klaas-Jan tijdelijk niet aan het werk. Ik neem de casus daarom ook van hem over. Zou je mij via een privébericht het gesprek willen sturen die heeft plaatsgevonden tussen jou en Klaas-Jan, tengels?

@aheuvel , heeft u of één van uw familieleden toevallig meegedaan aan een NS Actie?
(Bijvoorbeeld de aanvraag van een Treinpakkers couponboekje)

U loopt dan de kans dat NS gegevens die ze binnenkrijgt uit dit soort acties,
heeft verwerkt in de persoonlijke omgeving van Mijn NS.

Iets dergelijks is mij ook overgekomen, waardoor ik nu opeens woon op een niet bestaand adres...
Ik ben nog met de case bezig. Ik ben druk aan het schakelen om dit zo snel mogelijk op te lossen.
Onlangs geprobeerd om telefonisch met NS eruit te komen, maar NS verwijst naar bedrijf achter OV-kaart en je raadt het al: OV-kaart verwijst naar NS.

Er is nu een nieuwe climax waardoor het verhaal erg vervelend begint te worden:

@Erryt NS gisteren ontving IK 1 brief van NS en 1 brief namens NS

de eerste was een brief dat het dalvoordeel-abonnement op de kaart van mijn broer is stopgezet. Mijn broer heeft een eigen adres, is niet labiel en wil zijn eigen zaken regelen.

de tweede is een brief van een incassobureau dat ik voor dat abonnement het openstaand bedrag moet voldoen. Mijn broer heeft zijn eigen rekening, is niet labiel n wil zijn eigen zaken regelen.

STOP DEZE KLUCHT. Zet de gegevens van mijn broers kaart weer gewoon op mijn broers naam en rekeningnummer zoals dat ook voor deze ONZINNIGE BUG IN DE DATABASE juist stond en ook op zijn kaart geprint staat.

de gegevens van mij en mijn broer zijn al lang geleden via een privebericht naar @Erryt NS gestuurd.

Deze gewenste correctie heb ik al zes! maanden geleden aangekaart.

Dat kan nu toch in een dag geregeld zijn?
Ik wil 27 juni een schriftelijke correctie op de twee brieven, dat zijn abonnement weer wordt geactiveerd en de factuur naar zijn adres gaat en van zijn rekening wordt geïncasseerd.
Ik doe er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Ik begrijp je frustratie dat het te lang duurt en dat ben ik het ook zeker met je eens. Zoals beloofd hou ik je op de hoogte en dat geldt ook voor tengels.
Ik heb een terugkoppeling gekregen en daar weer een reactie op gegeven. Helaas kan ik weer geen update geven en ook geen indicatie hoe lang dit nog moet duren.
Tot mijn grote spijt moet ik weer melden dat het probleem nog speelt. We zijn er nog mee bezig.

Reageer