beantwoord

Mijn NS verkeerde gegevens

  • 6 augustus 2017
  • 94 reacties
  • 4247 Bekeken


Toon eerste bericht

94 reacties

Ik ben sinds begin april maar naar een nieuwe persoonlijke OV kaart en daardoor lijken de problemen met gegevensuitwisseling tussen mijn broers gegevens en mijn gegevens niet meer voor te komen.
Ik probeer al weken lang in te loggen op Mijn NS. Of ik krijg de melding er is een fout opgetreden (in de meeste gevallen) of ik moet een code in vullen.Gebruik Mozilla als Browser. Diverse malen de klantenservice gebeld daar krijg ik de vreemste reacties vd week zei iemand dat ze de boel zou resetten en een nieuw wachtwoord moest aanmaken toen ik weer "er is een fout opgetreden kreeg nogmaals gebeld en toen vertelde een medewerkster dat ze niets kon doen omdat ze de site aan het verbeteren waren en dat ik het na een pasr dagen nog eens moest proberen. Nou niets dus!! Krijg nog steeds de melding "er is een fout opgetreden. Grrrrr!!
Moet je nagaan hoe fantastisch en onmisbaar jullie zijn! Zonder jullie is het voor ons als moderators onmogelijk om al deze zaken aan te kaarten en verandering teweeg te brengen en jullie hebben al een hoop voor elkaar gekregen, waarvoor mijn complimenten! Ondanks dat ik het met jullie eens ben dat het soms lang kan duren en NS als organisatie daarmee soms erg star lijkt, is daar vaak toch een (goede) reden voor (in de ogen van NS). Zo kan een ander belang in een kwestie bijvoorbeeld zwaarder wegen, een haalbare kostenefficiënte oplossing zich nog niet voorgedaan hebben of kwesties met een lage impact een lage(re) prioriteit hebben. Houd ons als moderators scherp en wij zullen alles binnen ons kunnen doen om te lobbyen voor jullie!
@Dinolog; Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je voorletters, achternaam, geboortedatum, e-mailadres, postcode en huisnummer? Je doet dit door op mijn naam te klikken en dan 'stuur privébericht'. Ik zal jouw situatie eens gaan bekijken voor je. Dit moet linksom of rechtsom op te lossen zijn 🙂.
Het is niet dat ik deze informatie van jou (/jullie) onthoud @klant_Jac. Ik zou per situatie moeten uitvragen wat de reden is dat een geopperde suggestie afgewezen wordt. In het geval van Sloterdijk is het geloof ik zo dat we een oplossing willen waarbij het station middels poortjes afgesloten kan blijven bijvoorbeeld. Deze heeft zich nog niet gepresenteerd en als dit al wel het geval is, dan kan dit pas gecommuniceerd worden als er concrete plannen liggen om misinformatie te voorkomen. Het is niet altijd zwart/wit in zulke gevallen. Leg ik dit duidelijk uit (zonder ook hier een Sloterdijkdiscussie te krijgen)? 🙂
Ik ben de draad even kwijt in dit topic. Als ik het goed lees gaat het om problemen met Mijn NS. Op een enkele storing hier en daar na werkt Mijn NS prima. Waarom het bij sommige klanten niet lukt om in te loggen of een account aan te maken is mij ook niet duidelijk. Dit moeten we per geval bekijken. Waar we kunnen zullen we altijd transparant zijn.
Fijn om te lezen dat het vooralsnog opgelost lijkt te zijn, aheuvel.
Reputatie 7
Badge
Ik ben de draad even kwijt in dit topic. Als ik het goed lees gaat het om problemen met Mijn NS. Op een enkele storing hier en daar na werkt Mijn NS prima. Waarom het bij sommige klanten niet lukt om in te loggen of een account aan te maken is mij ook niet duidelijk. Dit moeten we per geval bekijken. Waar we kunnen zullen we altijd transparant zijn.
@Klaas-Jan
Even opfrissen: een klant van NS signaleert ruim een half jaar geleden dat zij bij het openen en gebruiken van haar account van Mijn NS ook de gegevens van andere NS klanten ziet. Eerst werd het door NS ontkend, maar nadat ook anderen dit manco hebben gemeld, heeft NS het onderzocht en gaat NS het repareren. Dat duurt erg lang, en intussen is de databank van NS dus zo lek als een mandje, en ligt de privacy van NS klanten op straat..
Ik ben de draad even kwijt in dit topic. Als ik het goed lees gaat het om problemen met Mijn NS. Op een enkele storing hier en daar na werkt Mijn NS prima. Waarom het bij sommige klanten niet lukt om in te loggen of een account aan te maken is mij ook niet duidelijk. Dit moeten we per geval bekijken. Waar we kunnen zullen we altijd transparant zijn.
@Klaas-Jan
Even opfrissen: een klant van NS signaleert ruim een half jaar geleden dat zij bij het openen en gebruiken van haar account van Mijn NS ook de gegevens van andere NS klanten ziet. Eerst werd het door NS ontkend, maar nadat ook anderen dit manco hebben gemeld, heeft NS het onderzocht en gaat NS het repareren. Dat duurt erg lang, en intussen is de databank van NS dus zo lek als een mandje, en ligt de privacy van NS klanten op straat..


Het probleem kon helaas niet snel worden opgelost, maar alsnog breng ik dit tot een goed einde. Om aan te geven dat de privacy op straat ligt vind ik best ver gaan. Desbetreffende zag de gegevens van zijn broer via Mijn NS. Dat hoort natuurlijk niet zo en vandaar dat ik dit topic nog niet loslaat.
Reputatie 7
Badge +3
Opgelost? Wat is er opgelost dan? Hij heeft zelf via een omweg het probleem omzeild, omdat er vanuit NS blijkbaar maandenlang niks gedaan is.
Ik ken de details niet, zoals je kunt teruglezen is Erryt hier mee bezig geweest maar heeft hij het zoeken naar een oplossing voor aheuvel moeten staken door een lange tijd van geen reactie. aheuvel heeft nu dus blijkbaar een omweg gevonden wat voor hem momenteel werkt als 'oplossing'. Indien dit niet het geval is of er een andere oplossing alsnog nodig is, dan kan aheuvel hiervoor Erryt weer benaderen zoals hij in mei ook heeft aangegeven.
Reputatie 7
Badge +3
't Is meer dan een jaar (!) geleden gemeld. Als je dan na meer dan een half jaar nog "extra gegevens" nodig hebt, moet je niet nu de schuld bij aheuvel neerleggen.
Ondanks dat ik al een lange tijd niets meer van aheuvel heb vernomen wil ik aangeven dat de zaak nog niet helemaal is afgerond. Wel zie ik al licht aan het einde van de tunnel.
Het is nog niet helemaal opgelost. Ik heb een reminder verstuurd dat ik dit graag snel opgelost zie aangezien het al langere tijd speelt.
Wederom een reminder verstuurd.
Het probleem is nog steeds niet opgelost. Ik wacht nog steeds op een terugkoppeling, maar ook op een reactie van aheavel.
Ik wil jullie laten weten dat ik er nog mee bezig bent. Echter moet ik overleg plegen met aheavel vanwege een handeling die moet worden verricht om zijn probleem op te lossen. Helaas heeft aheavel al enkele maanden niet meer gereageerd op mijn berichten.
Ik heb wederom niets vernomen van aheavel.
Ik heb zojuist intern een terugkoppeling gegeven dat alles nu weer klopt en aheuvel alleen nog maar zijn eigen gegevens via Mijn NS te zien krijgt. Ik heb helaas al maanden niets meer vernomen van aheuvel, maar aangezien hij nog wel af en toe actief op het forum is ga ik ervan uit dat hij dit bericht wel tot zich neemt. Als er nog iets is wat niet klopt dan verneem ik dat graag, aheuvel.
Als ik inlog op mijnns.nl met mijn eigen emailadres dan krijg ik een welkom met de naam en emailadres van mijn dochter? IK kom op het account van mijn dochter en staat er opeens haar emailadres en adresgegevens etc bij instellingen. Beide kaarten zijn dan te zien. Hoe moet ik loskoppelen? Klantenservice begrijpt er ook niets van
Als ik inlog op mijnns.nl met mijn eigen emailadres dan krijg ik een welkom met de naam en emailadres van mijn dochter? IK kom op het account van mijn dochter en staat er opeens haar emailadres en adresgegevens etc bij instellingen. Beide kaarten zijn dan te zien. Hoe moet ik loskoppelen? Klantenservice begrijpt er ook niets van

Toch nog niet opgelost?
Nee en ik vind het erg privacy gevoelige fout. Ze woont niet op zelfde adres als ik??
@Tengels

U zal vast binnenkort wel een reactie van een moderator krijgen aangaande dit onderwerp.
Blijft voor mij wel zorgelijk dat NS dit soort zaken nog steeds niet in orde heeft. Temeer daar dit ook nog gaat om 2 verschillende adressen en 2 verschillende emailadressen.

Ik begin mij wel af te vragen hoe veilig mijn gegevens zijn bij de NS.
Ik moet het even uitzoeken tengels, voordat ik er iets over kan zeggen. Wanneer je op mijn naam klikt kun je een privébericht sturen met NAW-gegevens, geboortedatum en mailadres.

Update (22-05): Ik ben nog bezig met deze case
Welke reactie verwacht je van mij @Erryt NS ?. Gebruik svp juiste @ @aheuvel

Probleem is trouwens weer terug. Ik zie de ov-kaart van mijn broer ook in mijn account. En een onlangs door hem aangeschaft reisproduct (dalvoordeel) is van mijn rekening geïncasseerd.

Reageer