beantwoord

Mijn NS verkeerde gegevens

  • 6 augustus 2017
  • 94 reacties
  • 4247 Bekeken


Toon eerste bericht

94 reacties

Welke reactie verwacht je van mij @Erryt NS ?. Gebruik svp juiste @ @aheuvel

Probleem is trouwens weer terug. Ik zie de ov-kaart van mijn broer ook in mijn account. En een onlangs door hem aangeschaft reisproduct (dalvoordeel) is van mijn rekening geïncasseerd.
Update: @aheuvel Erryt is even afwezig geweest, vandaar dat je nog geen reactie hebt ontvangen. Excuses hiervoor.
Deze week zal Erryt weer actief zijn op het Forum en je dan van een reactie voorzien.
Ik heb het gelijk met urgentie doorgezet. Hier schrik ik heel erg van want ik heb zelf meerdere malen gecheckt of alles nu in orde was met jouw account, aheavel.
Mijn IT-collega's zijn weer voor je bezig, aheavel. Dit had nooit mogen gebeuren en ik zal ook de gang van zaken in de gaten houden. Ik hou je wederom op de hoogte.
Als ik inlog op mijnns.nl met mijn eigen emailadres dan krijg ik een welkom met de naam en emailadres van mijn dochter? IK kom op het account van mijn dochter en staat er opeens haar emailadres en adresgegevens etc bij instellingen. Beide kaarten zijn dan te zien. Hoe moet ik loskoppelen? Klantenservice begrijpt er ook niets van
We zijn nu 1 maand verder en bovenstaand probleem is nog steeds niet opgelost. AVG?
Vanwege persoonlijke omstandigheden is Klaas-Jan tijdelijk niet aan het werk. Ik neem de casus daarom ook van hem over. Zou je mij via een privébericht het gesprek willen sturen die heeft plaatsgevonden tussen jou en Klaas-Jan, tengels?
Welke reactie verwacht je van mij @Erryt NS ?. Gebruik svp juiste @ @aheuvel
Probleem is trouwens weer terug. Ik zie de ov-kaart van mijn broer ook in mijn account. En een onlangs door hem aangeschaft reisproduct (dalvoordeel) is van mijn rekening geïncasseerd.

@aheuvel , heeft u of één van uw familieleden toevallig meegedaan aan een NS Actie?
(Bijvoorbeeld de aanvraag van een Treinpakkers couponboekje)

U loopt dan de kans dat NS gegevens die ze binnenkrijgt uit dit soort acties,
heeft verwerkt in de persoonlijke omgeving van Mijn NS.

Iets dergelijks is mij ook overgekomen, waardoor ik nu opeens woon op een niet bestaand adres...
Reputatie 6
Daarnaast is er blijkbaar technisch een mogelijkheid dat dit gebeurt. Zolang de oorzaak onbekend is, is er daarmee dus ook een bekend risico dat dit zich herhaalt. Is dat risico bekend gemaakt bij andere klanten? Is dit - zoals al eerder in dit topic is gevraagd - gemeld bij de AP? Heeft NS maatregelen genomen om dit probleem te omzeilen zolang er geen oplossing is, zodat de persoonsgegevens van andere klanten weer adequaat beveiligd zijn?

Adequate beveiliging van persoonsgegevens is een eis om die gegevens te mogen verwerken. NS zal het verwerken van deze gegevens dus moeten staken tot een oplossing is gevonden als dat niet acuut gebeurt. Dat betekent denk ik terugvallen op anonieme ov chipkaarten en/of papieren kaartjes en abonnementen. Uiteraard is dat onwenselijk, maar het lijkt me noodzakelijk zolang NS niet in staat is digitale verwerking van deze persoonsgegevens adequaat te beveiligen. Is daar al over nagedacht door de verantwoordelijke bewindslieden bij NS?
Ik ben nog met de case bezig. Ik ben druk aan het schakelen om dit zo snel mogelijk op te lossen.
Onlangs geprobeerd om telefonisch met NS eruit te komen, maar NS verwijst naar bedrijf achter OV-kaart en je raadt het al: OV-kaart verwijst naar NS.

Er is nu een nieuwe climax waardoor het verhaal erg vervelend begint te worden:

@Erryt NS gisteren ontving IK 1 brief van NS en 1 brief namens NS

de eerste was een brief dat het dalvoordeel-abonnement op de kaart van mijn broer is stopgezet. Mijn broer heeft een eigen adres, is niet labiel en wil zijn eigen zaken regelen.

de tweede is een brief van een incassobureau dat ik voor dat abonnement het openstaand bedrag moet voldoen. Mijn broer heeft zijn eigen rekening, is niet labiel n wil zijn eigen zaken regelen.

STOP DEZE KLUCHT. Zet de gegevens van mijn broers kaart weer gewoon op mijn broers naam en rekeningnummer zoals dat ook voor deze ONZINNIGE BUG IN DE DATABASE juist stond en ook op zijn kaart geprint staat.

de gegevens van mij en mijn broer zijn al lang geleden via een privebericht naar @Erryt NS gestuurd.

Deze gewenste correctie heb ik al zes! maanden geleden aangekaart.

Dat kan nu toch in een dag geregeld zijn?
Ik wil 27 juni een schriftelijke correctie op de twee brieven, dat zijn abonnement weer wordt geactiveerd en de factuur naar zijn adres gaat en van zijn rekening wordt geïncasseerd.
Ik doe er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Ik begrijp je frustratie dat het te lang duurt en dat ben ik het ook zeker met je eens. Zoals beloofd hou ik je op de hoogte en dat geldt ook voor tengels.
Ik heb een terugkoppeling gekregen en daar weer een reactie op gegeven. Helaas kan ik weer geen update geven en ook geen indicatie hoe lang dit nog moet duren.
Tot mijn grote spijt moet ik weer melden dat het probleem nog speelt. We zijn er nog mee bezig.
Ik ben nog steeds bezig met deze case. Spijtig dat dit zo lang moet duren. Ik baal hier zelf ook enorm van.
Daarnaast is er blijkbaar technisch een mogelijkheid dat dit gebeurt. Zolang de oorzaak onbekend is, is er daarmee dus ook een bekend risico dat dit zich herhaalt. Is dat risico bekend gemaakt bij andere klanten? Is dit - zoals al eerder in dit topic is gevraagd - gemeld bij de AP? Heeft NS maatregelen genomen om dit probleem te omzeilen zolang er geen oplossing is, zodat de persoonsgegevens van andere klanten weer adequaat beveiligd zijn?

Adequate beveiliging van persoonsgegevens is een eis om die gegevens te mogen verwerken. NS zal het verwerken van deze gegevens dus moeten staken tot een oplossing is gevonden als dat niet acuut gebeurt. Dat betekent denk ik terugvallen op anonieme ov chipkaarten en/of papieren kaartjes en abonnementen. Uiteraard is dat onwenselijk, maar het lijkt me noodzakelijk zolang NS niet in staat is digitale verwerking van deze persoonsgegevens adequaat te beveiligen. Is daar al over nagedacht door de verantwoordelijke bewindslieden bij NS?



De vraag stellen is hem beantwoorden lijkt mij in dit geval. Je loopt ook al wat langer mee op dit forum en er zijn tal van voorbeelden op dit forum waaruit duidelijk blijkt dat NS niet aan de eisen van de AVG voldoet.

Probleem is alleen dat NS inmiddels zo'n status aparte heeft dat er bijna niets tegen te doen valt. Een klacht bij de klantenservice. Alleen het woord klantenservice doet bij mij heel andere dingen oproepen dan wat NS er van heeft gebakken. Zie o.a. topic Staking 28 mei waarbij de Klantenservice zo'n beetje alles uit de kast haalt om de trouwe klanten niet te compenseren. Dan heb je nog het OV-Loket. Is ook al volledig op de hand van NS. Ik heb bijvoorbeeld de foutieve incasso door NS hier ter sprake gebracht.
Tsja was de reactie lijkt er inderdaad op dat dit niet mag maar we gaan er niets mee doen.

https://community.ns.nl/ns-flex-60/driedubbel-gefactureerde-reizen-58473

En tot slot heb je dan nog de geschillencommissie openbaar vervoer. De recensies over de geschillencommissie doen mij ook vermoeden dat de onpartijdigheid hier ver te zoeken is, maar misschien heb ik het wel mis.

De heer Van Boxtel heeft een leuk jobje als president commissaris en zie je alleen in de media bij positieve zaken over NS en het hoofd Communicatie heb ik hier ook nog nooit ergens commentaar op zien geven.

Het is net zoiets als toen de ING op omvallen stond. Dit soort bedrijven zijn te groot en hebben maatschappelijk een te grote invloed om bijvoorbeeld failliet te kunnen laten gaan. NS kan het zich dus permitteren om heel veel fouten te maken zonder dat er daadwerkelijk wordt ingegrepen.
Ik snap de onrust die door dit soort topics ontstaat helemaal. Al wil ik het niet zo zwart-wit maken als anonymous snap ik wel dat er nog vragen open staan, ook al geeft de starter van het topic aan dat het is opgelost. Ik heb @Stijn NS gevraagd hier nogmaals naar te kijken en te proberen jullie inhoudelijke vragen alsnog te beantwoorden.
Dat ben ik met je eens. Het probleem is ook niet dat dit geen prioriteit heeft, maar dat het probleem lastig lijkt op te lossen dan gedacht. Achter de schermen wordt er hard gewerkt om dit probleem op te lossen.
Hierbij helaas weer een update dat ik nog niet verder ben gekomen. Ik blijf mijn best doen!
Ik ben er nog steeds mee bezig. Ik snap dat het lijkt alsof het er niet veel gebeurd, maar dat is niet het geval.
Ik ben er nog steeds mee bezig. Ik snap dat het lijkt alsof het er niet veel gebeurd, maar dat is niet het geval.
Wellicht kun je dit onderbouwen door aam te geven wat er wel gebeurd is in de afgelopen 5 maanden.
Lijkt mij geen issue dat meer dan 5 maanden zou moeten (mogen) duren
Ik durf niet te zeggen wat er exact is gebeurd omdat het een technisch probleem betreft. Ik ben hier niet in thuis en snap niet precies wat het probleem is behalve dat het niet makkelijk is om deze op te lossen.
Wederom dien ik aan te geven dat ik er nog mee bezig ben.
Ik ben nog met deze case bezig. Ik vind het heel naar dat ik nog geen update kan geven.
Helaas kan ik geen nieuwe info verstrekken. Erryt is momenteel afwezig en gaat begin januari weer aan de slag!
In mijn afwezigheid heb ik helaas nog niets te horen gekregen om terug te koppelen.

Reageer