beantwoord

Mijn NS verkeerde gegevens

• 6 augustus 2017
  • 94 reacties
  • 4153 Bekeken

Goedenavond mijn naam is Truus Wirokromo. Ik heb een MIJN NS account aangemaakt en tot mijn verbazing zie ik de persoonsgegevens van mijn kleinzoon. Dit is toch vreemd. Ik heb gebeld naar de Klantenservice en gevraagd hoe dit kan. De medewerker vind het ook zeer vreemd en adviseer mij de persoonsgegevens via MIJN NS te wijzigen. Helaas is het niet mogelijk de naam gegevens en geboortedatum te wijzigen. Je kan alleen de adresgegevens en bankgegevens wel aanpassen. Hoe los ik dit op?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 14 augustus 2017, 21:09

Voor de meelezers: Voor problemen met een Mijn NS account kun je het beste contact op nemen met onze Klantenservice. Dan kunnen wij kijken wat er precies aan de hand is het probleem oplossen.
Bekijk origineel

94 reacties

Mijn probleem is naar tevredenheid opgelost. ? Wel jammer dat dit niet via het Callcenter ging. Een verbeterpuntje. Stay positive ?
@Jouke NS
Je beperkt je nu tot de situatie van aheuvel, maar dit topic is door een andere gebruiker aangemaakt. Ook andere gebruikers hebben zich in dit topic gemeld met dezelfde klacht. Het is dus geen eenmalig incident maar heeft zich vaker voorgedaan.

Je eerste alinea wekt de indruk dat jullie het probleem doorgaans eerst terugdraaien en het daarna pas melden bij de autoriteiten, maar dat de (snelle) correctie in dit geval niet mogelijk was. Betekent dit dat het daardoor ook niet (bijtijds) is gemeld bij de autoriteit persoonsgegevens?

Je geeft aan dat jullie erg zorgvuldig omgaan met de persoonsgegevens van onze klanten.
Ik zou daarom verwachten dat op het moment dat een klant meldt persoonsgegevens van iemand anders te zien dat jullie ONMIDDELLIJK:
  • De autoriteit persoonsgegevens inlichten
  • De klant wiens persoonsgegevens ten onrechte aan een andere klant getoond worden inlichten
  • Het account dichtzetten tot de gegevens van de andere klant niet meer zichtbaar zijn.
Zowel tengels als aheuvel hebben echter gemeld dat MAANDEN (!) na het melden van hun klacht ze nog steeds gegevens van anderen zagen. Dat betekent dus dat in ieder geval aan het laatste punt niet is voldaan,kun je aangeven of aan de andere twee punten wel is voldaan en hoe hier precies sprake is van het "erg zorgvuldig omgaan met de persoonsgegevens van klanten"?
Reputatie 7
Badge
.... is daar vaak toch een (goede) reden voor (in de ogen van NS). Zo kan een ander belang in een kwestie bijvoorbeeld zwaarder wegen, een haalbare kostenefficiënte oplossing zich nog niet voorgedaan hebben of kwesties met lage impact een lage(re) prioriteit hebben.
@Arnold
Om te voorkomen dat wij ons dom stemvolk voelen - zoals bij de politiek - en afhaken, is het raadzaam dat NS - ondanks zijn starheid en geslotenheid - transparant inzicht van zaken en van argumenten achter beslissingen geeft. Zo dom zijn reizigers namelijk niet. Kom maar op, en vertel ons waarom het een zwaarder weegt dan het andere.
Update; Dinolog heeft privé contact met me opgenomen en de situatie is inmiddels opgelost.
Goedemorgen iedereen.

Erg vervelend dat dit probleem nog loopt. Aan Erryt ligt dit zeker niet. Het heeft te maken met een technische aanpassing die nodig is via onze IT afdeling en daar loopt het helaas wat stroef momenteel. Ik ga proberen om er toch nog extra druk op te zetten.

Ik heb enkele reacties verwijderd in dit topic, omdat ze niet over dit onderwerp gaan. Daar heeft Wirokromo ook niets aan. Blijf on topic, allen.
Ik ben nog steeds bezig met deze case. Spijtig dat dit zo lang moet duren. Ik baal hier zelf ook enorm van.

Erryt, zou je binnen je "organisatie" eens duidelijk kunnen maken dat dit toch echt niet kan en op zeer korte termijn (gisteren) opgelost moet worden. Ik zou zolang het nog niet opgelost is er maar het zwijgen toe doen. Misschien kunnen jullie Henk-NL inhuren??
Wellicht een melding bij de autoriteit persoonsgegevens maken van een datalek?
Ik doe echt mijn best, hlubbers. Ik ben het persoonlijk met je eens dat dit al lang had moeten worden opgelost. Sterker nog dit had helemaal niet mogen gebeuren.
Dat geloven we zeker, maar waarom vinden je collega's dat niet ?

Dit is prioriteit nr 1 bij wijze van.

We zijn nu weer een week verder.
Net als je dacht dat de lat niet lager kon komen te liggen weet @Jouke NS er toch weer onderdoor te limbodansen...

In stel je een aantal hele concrete vragen om erachter te komen wat die dooddoener dat jullie "zo zorgvuldig mogelijk met de gegevens van reizigers omgaan" in de praktijk inhoudt.
In plaats van ook maar één van deze vragen te beantwoorden, komt je met een misplaatste beschuldiging.
Erg jammer dit.

Ik vind dat Jouke er hier wel met een heel erg gestrekt been ingaat. Wat mij ook opvalt is dat de moderator die dit topic altijd behandelde Erryt opeens is afgevoerd. Uit de opmerkingen van Erryt valt echt wel te concluderen dat er wel degelijk iets niet klopt in de administratie van NS.
Net als je dacht dat de lat niet lager kon komen te liggen weet @Jouke NS er toch weer onderdoor te limbodansen...

In stel je een aantal hele concrete vragen om erachter te komen wat die dooddoener dat jullie "zo zorgvuldig mogelijk met de gegevens van reizigers omgaan" in de praktijk inhoudt.
In plaats van ook maar één van deze vragen te beantwoorden, komt je met een misplaatste beschuldiging.
Erg jammer dit.
Als het goed is moet u een link via je mail hebben gehad. Die moet je gaan activeren door middel op de muis te klikken. Het kan ook zijn dat Mijn NS niet altijd goed werkt. In dat geval raad de NS altijd dan aan om via Google Chrome te gaan werken als browser. Dan pakt hij in meeste gevallen wel.
Als het goed is moet u een link via je mail hebben gehad. Die moet je gaan activeren door middel op de muis te klikken. Het kan ook zijn dat Mijn NS niet altijd goed werkt. In dat geval raad de NS altijd dan aan om via Google Chrome te gaan werken als browser. Dan pakt hij in meeste gevallen wel.

Dank u wel. Heb de link verschillende malen zelfs ontvangen. Ik ga het probereb met Google Chrome
Je kan bij wijziging persoonsgegevens de naam en geboortedatum niet wijzigen via Mijn NS. Het is toch vreemd dat Mijn NS de persoonsgevens van mijn kleinzoon weergeeft en niet mijn persoonsgegevens?
Hoe los ik dit op?
Hallo Wirokromo, vervelend dat dit niet helemaal goed gaat en dat mijn collega's je niet verder konden helpen. Ik kijk graag even of ik dit voor je op kan lossen. Wil je mij een privébericht sturen met je volledige naam en adres, geboortedatum en emailadres? Je kunt dit doen door te klikken op mijn naam en vervolgens op 'Stuur bericht'.
UPDATE: Ik heb nog geen bericht ontvangen. Mocht ik nog verder kunnen helpen dan hoor ik het graag.
Voor de meelezers: Voor problemen met een Mijn NS account kun je het beste contact op nemen met onze Klantenservice. Dan kunnen wij kijken wat er precies aan de hand is het probleem oplossen.
sinds gisteren zie ik de persoongegevens van mijn broer in mijn account. zijn voorletters en geboortedatum en mijn adres, althans, bijna mijn adres, want in de postcode is 1 letter anders en het huisnummer is 1 nummer hoger. Ook zie ik wel mijn OV-chipkaart gekoppeld

Als mijn broer met zijn eigen account inlogt, ziet hij zijn eigen voorletters, geboortedatum en kaartnummer. Maar wel weer mijn bijna-adres.

Klantenservice gebeld. Zouden dit tijdens het gesprek online aanpassen, maar is niet gelukt. Ik wil de voorletters en geboortedatum aangepast hebben. De rest kan ik zelf wel via mijn NS
Erg vreemd, aheuvel. Zou je mij een privébericht met je postcode, huisnummer, voorletter(s), achternaam, geboortedatum en e-mailadres willen sturen? Ik kijk het dan graag voor je na.
Ik heb een privébericht van aheuvel ontvangen en zijn probleem doorgezet. Hopelijk kan deze afdeling zijn probleem snel oplossen.
Ik had zojuist een terugkoppeling van onze IT-afdeling, maar het is nog niet helemaal opgelost. Ik heb meer gegevens doorgezet om het te bespoedigen. Hopelijk kan ik snel melden dat het is opgelost.
Reputatie 7
Badge
@Erryt NS
Is dit kennelijk hardnekkige manco in de database met persoonlijke gegevens al door NS aangemeld bij de AP, zoals wettelijk voorgeschreven?https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/onderwerpen/beveiliging/meldplicht-datalekken
Ik heb het doorgezet naar diegene die dit hoort te weten, klant_Jac. Je mag ervan uitgaan dat wij handelen zoals het hoort.
We zijn er bijna, maar er dienen nog enkele gegevens te worden gewijzigd. DIt kan niet lang meer duren.
Helaas is het nog niet helemaal in orde gemaakt, maar de puntjes worden nu op de i gezet.

Reageer