beantwoord

Mijn NS vermeldt "Onbekende OV-chipkaart"

• Op het juiste spoor
  • 3 reacties
In Mijn NS account staat bij de toegevoegde OV-chipkaart "Onbekende OV-chipkaart". Ik heb er geen last van, behalve dat ik geen reishistorie van bus- en tramreizen kan inzien (wel van treinreizen), maar volgens de klantenservice hoort dat zo.
De klantenservice raadde aan de kaart te verwijderen en weer toe te voegen. Dat hielp niet.
Is er toch iets mis?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 9 juli 2018, 18:58

Update: Voor zover we hebben begrepen is het probleem gevonden en zou het zo onderhand ook verholpen moeten zijn! Mocht iemand dit probleem nog steeds ervaren dan lezen we dat graag!
Bekijk origineel

39 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Op Mijn NS kunt u geen bus- en tramreizen inzien. Dan heeft u een account nodig bij ov-chipkaart.
Verwijderen en opnieuw instellen is zinloos voor dit doel.

https://www.ov-chipkaart.nl/home.htm#/

Er lijkt iets mis te zijn want ik had gisteren ineens geen kaart meer voor ov-fiets, terwijl ik er wel mee gehuurd heb.
Hallo Abri en welkom bij de NS community.

Ik ben wel benieuwd waar je de melding "Onbekende OV-chipkaart" krijgt. Zowel bij een persoonlijke als een anonieme kaart zou je niet deze melding moeten krijgen. Kan het zijn dat deze kaart verlopen is?
Reputatie 6
Badge +2
Hallo Abri en welkom bij de NS community.

Ik ben wel benieuwd waar je de melding "Onbekende OV-chipkaart" krijgt. Zowel bij een persoonlijke als een anonieme kaart zou je niet deze melding moeten krijgen. Kan het zijn dat deze kaart verlopen is?

201806 15 11:35 onbekendeovc
Ik zie de melding ook, bij Producten. Het is een geldige OV-chipkaart van NS, met NS-abonnement dat ik dagelijks gebruik, en waarvan ik de reishistorie op MijnNS kan inzien. De melding lijkt me dus een fout.
Dan lijkt het me een storing, bedankt voor je reactie Dennis. Ik ga er melding van maken bij de mensen die Mijn NS beheren!
Mag ik Dennis en Abri vragen om in een privébericht mij de naam, adres, woonplaats, kaartnummer en e-mailadres toe te sturen? Dan ga ik dit doorgeven!
Badge +3
Zelfde hier...

Reputatie 7
Badge +3
Dit zag ik vorige week al en gemeld.
Ik zag dit rond dezelfde tijd dat ik in mijn dashboard de melding "Let op, u ziet uw nieuwe NS Flex product in mijn NS zodra de overstap is afgerond. Dit duurt maximaal een uur" zag terwijl ik geen NS Flex heb.

https://community.ns.nl/ns-flex-60/ns-flex-abonnement-45941/index1.html#post329110
Badge +3
Heb ook geen Flex.

Nog niet nodig want Dal Voordeel -met de nodige korting- loopt nog tot maart 2019, daarna zie ik wel verder.
Reputatie 7
Badge +4
Zolang Flex maar naast de abonnementen bestaat, vind ik het best.
Reputatie 7
Badge +3
Nee, hier Traject Vrij dus geen Flex mogelijk. Ook niet nodig want abbo nodig voor werk en wanneer ik mijn baan zou verliezen dan heb ik het hele abonnement niet meer nodig of het moet een ander traject worden.

Maar het ging er dus om dat nu al meerdere mensen de melding "onbekende OV-chipkaart" zien.
Mij viel deze melding op op de dag dat op de NS site het bericht stond dat iedereen zich kon aanmelden voor de laatste testfase van NS Flex.
In het dashboard van MijnNS kon ik toen NS Flex bestellen (op een 2e kaart waar alleen een OV-fiets abonnement staat), kreeg ik de melding
"Let op, u ziet uw nieuwe NS Flex product in mijn NS zodra de overstap is afgerond. Dit duurt maximaal een uur"
en stond er bij allebei mijn persoonlijke OV-chipkaarten "Onbekende OV-chipkaart".

Wellicht heeft dit met elkaar te maken.
Badge +3
Is die 2e kaart (met alleen OV-fiets) eigenlijk gratis? Dat is dan een handige tip voor een reservekaart, want bij Flex Basis en Weekend Voordeel kost het je € 10,- 😛
Als je nog geen OV-chipkaart heeft kun je voor €7,50 een nieuwe OV-chipkaart bestellen.

https://www.ns.nl/webshop/nieuwproduct?8&product=OFI&reisklasse=U&contractduur=DRLP

Reputatie 7
Badge +3
Is die 2e kaart (met alleen OV-fiets) eigenlijk gratis? Dat is dan een handige tip voor een reservekaart, want bij Flex Basis en Weekend Voordeel kost het je € 10,- :P
Die was vorig jaar april/mei tijdelijk gratis bij een OV-fiets abonnement om OV-fiets te promoten.
https://community.ns.nl/ov-fiets-48/gratis-persoonlijke-ov-chipkaart-bij-afsluiten-ov-fietsabonnement-34620

Ik heb hem inderdaad aangeschaft als reservekaart.
Ik wacht op dit moment nog op terugkoppeling van de collega die dit voor me uitzoekt. Wordt vervolgd!
Badge +3
Och ja, cosmetisch foutje op de website want alles werkt gewoon verder, dus nog een weekje wachten doet verder geen pijn... 😛
De collega's hebben ernaar gekeken maar zitten voorlopig nog met de handen in het haar waar dit vandaan komt. Mochten jullie wijzigingen zien in Mijn NS met betrekking tot dit onderwerp, kunnen jullie dat hier dan aangeven?
Reputatie 7
Badge +3
Ik had al een paar dagen niet ernaar gekeken, maar nu staat er niet meer "Onbekende OV-chipkaart" maar er staat weer gewoon "Persoonlijke OV-chipkaart" bij allebei mijn kaarten.
Bij mij dus verholpen.
De collega's zijn nog bezig met het oplossen van dit probleem. Zodra ik weer een update heb zal ik het laten weten! Mocht dit na deze week worden dan zal een andere moderator het doen, aangezien ik afwezig ben.
Reputatie 6
Badge +2
Ik had al een paar dagen niet ernaar gekeken, maar nu staat er niet meer "Onbekende OV-chipkaart" maar er staat weer gewoon "Persoonlijke OV-chipkaart" bij allebei mijn kaarten.
Bij mij dus verholpen.

201807 3 11:42
Bij mij ook.
Update: Voor zover we hebben begrepen is het probleem gevonden en zou het zo onderhand ook verholpen moeten zijn! Mocht iemand dit probleem nog steeds ervaren dan lezen we dat graag!
Badge +3
Bij mij staat het ook weer goed.
Ik zie nog steeds Onbekende OV Chipkaart staan bij alle OV chipkaarten in mijn bezit.
Badge +3
Ja, het probleem is weer terug. Onbekende kaarten met wel het juiste nummer.

Ook staat er bij alle kaarten "Aanmelden inzien reisgegevens" en "Aanmelden NS Extra" terwijl ze al aangemeld zijn.
Wat jammer dat dit probleem zich weer voordoet, raymondz en Robert B. Ik ga uitzoeken of dit z.s.m. weer opgelost kan worden.
Badge +3
Heeft geen haast hoor, want cosmetisch foutje. Alles werkt gewoon verder.

Edit: Bij Flex Reishistorie schijnen ook je reizen allemaal met € 0,00 te staan, dus niet alles werkt (ik heb nog geen Flex om dat te kunnen bevestigen maar las het op Twitter) Wel lastig als je moet declareren, maar komt vast goed.. :D

Reageer