beantwoord

Mijn NS vermeldt "Onbekende OV-chipkaart"

Toon eerste bericht

39 reacties

Ik heb ditzelfde probleem, via de klantenservice het advies gekregen om de kaart te verwijderen en nog een keer te proberen. Dit lost het probleem echter niet op en ik kan daardoor mijn rekeningnummer niet wijzigen.
Ik begrijp dat de problemen nog steeds hetzelfde zijn. Vervelend dat dit gebeurt. Geldt dat ook voor jullie, raymondz en Robert B?

Ilse, welkom bij onze NS Community! Ik heb je naam aangepast, omdat het alleen voor mij en mijn collega's toegestaan is om "NS" in je naam te hebben staan.
Reputatie 5
Badge
Ook ik heb het zelfde in MijnNS. Voorzover ik kan herinneren is dit voor mij ook altijd zo geweest.
Badge +3
Ik begrijp dat de problemen nog steeds hetzelfde zijn. Vervelend dat dit gebeurt. Geldt dat ook voor jullie, raymondz en Robert B?
Ja, de kaarten staan nog als onbekend.

Voor @Ilse 2019: Om je rekeningnummer te wijzigen, kies Aanpassen of uitbreiden bij het abonnement waarvoor je het IBAN wilt wijzigen en dan -> wijzig. Volg de instructies om € 0,01 over te maken. Het rekeningnummer wordt dan gewijzigd in dat waarvan de iDeal betaling afkomstig is. Enige tijd later zou het dan goed moeten staan.
Reputatie 7
Badge +3
Bij mij staan de kaarten ook nog (weer) als onbekend.

Rekeningnummer wijzigen heb ik niet geprobeerd, maar ik kan weer niet mijn traject of klasse wijzigen.
Dit kon zo'n anderhalf jaar geleden ook niet, is toen via de klantenservice traject gewijzigd. Nadat het door klantenservice was gewijzigd en ik die wijziging had opgehaald was het daarna wel mogelijk (alleen maar getest zonder te bevestigen). Nu als test weer geprobeerd en bij klikken op wijzigen krijg ik in het rood de melding "Uw aanvraag kan niet worden verwerkt. Probeer het later nog eens"

Weet niet of het één met het ander te maken heeft, maar gaat dus niet echt lekker met MijnNS
Bedankt voor jullie feedback! Ik neem het weer mee en kom hier z.s.m. op terug.
Reputatie 7
Badge +3
OK Iris, (volgens mij was jij nog degene die via de chat mijn traject had gewijzigd, misschien mag jij wel over een paar maanden mijn Traject Vrij helemaal stopzetten 😄).
Toch niet hierom hoop ik, Momo 🙂?
Reputatie 7
Badge +3
Nee hoor, heeft hier niets mee te maken maar is dan niet meer nodig vanwege reorganisatie op werk helaas.
Gelukkig!
Zouden degenen bij wie het probleem nog steeds verschijnt in hun MijnNS-account mij een privébericht willen sturen met voorletters, achternaam, postcode, huisnummer, geboortedatum en OV-chipkaart? Ik heb namelijk een aantal concrete voorbeelden nodig. Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +3
Goed nieuws, bij mij wordt niet meer dat "Onbekende OV-chipkaart" aangegeven, bij allebei mijn kaarten staat nu "Persoonlijke OV-chipkaart".

Heeft overigens geen invloed op het kunnen doen van een traject wissel, dat kan nog steeds niet (hoef ik ook niet te doen, was slechts om te testen).
Badge +3
Bij mij staat het ook weer goed.
Fijn dat het inmiddels weer naar behoren wordt weergegeven! Bedankt voor jullie terugkoppelingen!

Reageer