beantwoord

Mijn NS werkt niet meer

  • 27 March 2017
  • 63 reacties
  • 2329 Bekeken


Toon eerste bericht

63 reacties

Ik heb even gekeken, Treingebruiker.

Chiel is gelukkig niet ziek maar is een paar dagen vrij. Zondag is hij weer aanwezig op het Forum 🙂
ChielNS ziek, persoonlijke omstandigheden of duurt de namiddag langer dan 2 dagen??
Ik heb Chiel NS op de hoogte gebracht. Wat vervelend dat het probleem nog niet is opgelost. Chiel zal in de namiddag contact met jou proberen op te nemen.

Natuurlijk is dit nog niet gebeurd..., niet vreemd dat ik steeds meer ga denken dat NS mensen als Timo Hughes wel de aandacht geven maar de 'gewone man' niet.
Bedankt, want ik snap nog niet waarom het niet werkt (al is het maar via mijn al lang gedane suggestie: jullie/NS maken het account aan EN activeren het eea en vervolgens sturen jullie mij het wachtwoord wat ik dan zelf weer kan veranderen...)
Reputatie 7
Ik heb Chiel NS op de hoogte gebracht. Wat vervelend dat het probleem nog niet is opgelost. Chiel zal in de namiddag contact met jou proberen op te nemen.
Inmiddels 2 maanden geleden en nog STEEDS geen oplossing. Heel veel heen en weer gemaild (inclusief screendumps, suggesties e.d.) maar nada resultaat. Inmiddels is mijn vertrouwen in de ICT afdeling van NS dermate geslonken dat ik eraan zit te denken om NS te vragen om mijn facturen maar weer gewoon ouderwets op te sturen per brief...
Even een update voor de meelezers: Chiel en Treingebruiker zijn via privécontact met dit probleem bezig. Er wordt dus aan gewerkt!
Daarbij snap ik echt wel dat ik niet de enige NS-gebruiker ben, maar wel vreemd dat ik geen indicatie heb gekregen van EN waar 'men' mee bezig is OF hoe lang 'men' denkt nodig te hebben het eea op te lossen...
Waarom heb ik dit e-mailadres gehad dan? Geen eens een automatische reply in de trant van e-mail ontvangen oud DUS ik vind het niet raar dat ik NIET weet waar ik aan toe ben...

Daarbij snap ik echt wel dat ik niet de enige NS-gebruiker ben, maar wel vreemd dat ik geen indicatie heb gekregen van EN waar 'men' mee bezig is OF hoe lang 'men' denkt nodig te hebben het eea op te lossen...
Ik zal het met Treingebruiker in zijn eigen topic blijven bespreken. Het spijt me dat ik niet zo snel kan reageren als hij verwacht, ik ben afhankelijk van feedback die niet zo snel komt als we allemaal zouden willen.
Nog steeds gehoord van Chiel, evenmin van IT **e-mailadres verwijderd door moderator**
Is er nog iemand mee bezig (of is het ontwikkelen van een Android app waarmee sommige gebruikers mee kunnen in-en uitchecken belangrijker??
Zeer spijtig dit te lezen Treingebruiker en goed dat je er melding van maakt. Ik zal collega Chiel eens vragen of hij hier achteraan kan gaan.
Heb een speciaal e-mailadres gehad maar ook deze reageren niet op mijn uitgebreide mail (van 5 dagen geleden, hoeveel tijd heb je nodig??) met wat ik al allemaal gedaan heb.

Wordt het wel een beetje zat. Een bedrijf wat 10 duizenden klanten heeft en zoiets nog niet voor elkaar kan krijgen ook na ruim een maand de tijd te hebben gehad...
Ik heb zowel Treingebruiker als keesdelange inmiddels in contact gebracht met onze IT-experts om te kijken waar het probleem ligt.
En als ik me NU al houd aan die conventie??

Wil best een wachtwoordreset weer uitproberen, maar ik log dus NU al in met een wachtwoord wat daaraan voldoet...


Wederom wachtwoordreset gedaan (nu met langer wachtwoord), maar schiet geen biet op (blijf nog steeds hangen in controlescherm van mijn NAW gegevens...
En als ik me NU al houd aan die conventie??

Wil best een wachtwoordreset weer uitproberen, maar ik log dus NU al in met een wachtwoord wat daaraan voldoet...
Een wachtwoord reset heeft bij mij nu inderdaad ook geholpen.

Mijn vermoeden is dat dit probleem (in ieder geval voor mij) ontstond doordat ik een oud wachtwoord had die niet conform de policy was (hoofdletter, cijfer, speciaal teken, etc.). Maar dit blijft gissen.
Hé, dezelfde discussie als enige tijd geleden. Dat had ik niet in de gaten. Ik heb eens flink wat topics gelezen over MijnNS en ben tot de conclusie gekomen dat het antwoord op al je vragen al 22 dagen geleden is gegeven. (In een ander topic weliswaar)
Wachtwoord is lang heeft vreemd teken en cijfer etcetera.

Ook een beetje raar als dat de reden zou zijn en daar niet een goede error afhandeling voor zou zijn na inloggen.

Geen idee waarom het niet werkt, maar het ligt niet zozeer aan inloggen maar aan het vervolgproces (eea blijft steken/hangen op het aanvullen van de naw gegevens). Hierdoor is het account onbruikbaar.

Verwijderen van het account heeft eea niet verholpen, wachtwoordreset ook niet.

Heb zelfs de suggestie aan de hand gedaan dat NS maar mijn gegevens invoert en het account activeert en mij vervolgens de gegevens toemailt waardoor ik weer gewoon mijn reishistorie en facturen kan raadplegen...
Heb hetzelfde probleem gehad. Kreeg het advies om mijn wachtwoord te wijzigen (langer te maken)
Dus wachtwoord vergeten, nieuw wachtwoord gemaakt met een hoofdletter, een leesteken en een getal.
Alles werkt nu perfect. Waarom werkt het nu bij mij wel en bij jullie niet vraag ik mij af?
@Kevin2108: ben al een maand met NS in contact, maar absurd dat zo'n groot bedrijf iets simpels niet voor elkaar kan krijgen (klinkt misschien arrogant, maar werk zelf ook met databases en inloggen via websites)...
Hier hetzelfde probleem als Treingebruiker.

Voor een reeds bestaand account opnieuw de gegevens moeten bevestigen. Blijft vervolgens vasthangen in de stap Controleren. (geen foutmelding)
Helaas, nog geen oplossing voor mijn inlog probleem (althans, inloggen gaat wel maar kom niet verder dan naw-gegevens invoeren, bevestiging en afronding daarvan komen niet aan bod).
Ok, de aanhouder wint (vond op dit forum overigens nog iemand met hetzelfde probleem die uiteindelijk het bijltje erbij neer heeft gelegd, maar ik kan niet voorstellen dat zo'n grote organisatie dit probleem niet op zou kunnen lossen)
Het spijt me dat ik pas zo laat terug ben, ik ben druk in overleg met onze IT-experts, maar het probleem is nog steeds niet helemaal boven water. Ik blijf proberen.

Reageer