beantwoord

MijnNS - inzien facturen lukt niet

• 8 juli 2019
  • 20 reacties
  • 430 Bekeken

Als ik inlog op MijnNS krijg ik een menu met alleen Reisinfo. Mijn facturen kan ik nergens vinden. Wat gaat hier fout?
icon

Beste antwoord door Robert B 10 juli 2019, 17:49

Heb je al contact gehad met de klantenservice om je account te resetten of desnoods te verwijderen? Dan zou je na korte tijd of in ieder geval de volgende dag een nieuwe kunnen aanmaken.

Krijg je de melding e-mailadres al in gebruik dan hangt er nog een account in een ander (oud) systeem en moet die ook verwijderd worden. Dat zou het probleem moeten oplossen.
Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 4
De factuurpagina is gewoon beschikbaar.

Op de mobiele versie van mijn ns druk je eerst op mijn startpagina en dan staat er ook facturen bij.
Waarom staat het alleen in de mobiele versie en kan ik er met mijn desktop niet bij?
Reputatie 4
Bij mij staat het er ook op de desktop bij.

Boven goedendag, naam staan enkele links bij en daar staat ook facuren (tussen ns extra en gegevens).
Goedemiddag Spoorman en welkom bij de NS Community!

Ik zie dat dennisg je al enige uitleg heeft gegeven over hoe je zowel bij de mobiele variant van de website als bij de 'reguliere' variant bij je facturen kunt komen. Is het hiermee gelukt?
Neen, zowel op smartphone als op desktop krijg ik na inloggen een scherm met alleen informatiemogelijkheden. ik heb er geen screenshot van kunnen maken maar heb wel de onderwerpen die op de openingspagina staan:

Hoofdnavigatie

Direct naar...

Onze producten

Meer NS

Sociale media

ter aanvulling op bovenstaande:
Ik heb gekeken op de website ov-chipkaart. Als ik daar inlog krijg ik een pagina waarop o.a. staat dat ik ingelogd ben. Klik ik daar op, dan krijg ik een menu met twee mogelijkheden: naar mijn OV-chip en uitloggen. klik ik op naar OV-chip dan kom ik inderdaad bij al mijn gegevens.
Op de website MijnNS vind ik een dergelijke systematiek. Klik ik op de mededeling dat ik ingelogd ben dan krijg ik een keuzemenu met twee keuzes: naar mijn gegevens of uitloggen. Klik ik dan om verder te gaan naar mijn gegeven dan gebeurt er niets! Ik denk dat hier de fout zit. Graag uw oplossing.
Reputatie 4
Mischien kun je de cookies en tijdelijke internetbestanden van je browser wissen en dan opnieuw proberen
Reputatie 7
Badge +3
Zie in https://community.ns.nl/ns-flex-60/geen-kopje-facturen-in-de-app-58831#post397199 de reactie van Denice NS hoe het eruit zou moeten zien na inloggen.
@Momo De foto die Denice heeft gestuurd betreft de weergave van een Mijn NS account bij een browser op een computer. In dit geval gaat het om de weergave op een smartphone.

@Spoorman Ik heb het zelf er even bij gepakt en de pagina die je zou moeten zien ziet er als volgt uit:

Nadat je op 'Startpagina' klikt, heb je de optie 'Facturen'.

De pagina met de lijst aan opties die jij hebt vermeld zie ik wel kort verschijnen, maar verdwijnt direct weer, waarna ik op de boven geplaatste pagina terecht kom. Het lijkt erop dat een stap in doorverbinden bij jou niet wordt uitgevoerd. De suggestie van dennisg om je cookies te verwijderen lijkt me verstandig om te proberen.
Reputatie 7
Badge +3
Waarom staat het alleen in de mobiele versie en kan ik er met mijn desktop niet bij?

Neen, zowel op smartphone als op desktop krijg ik na inloggen een scherm met alleen informatiemogelijkheden.

@Stijn NS Stijn, hieruit maak ik op dat wel degelijk (ook) gaat om een Mijn NS account bij een browser op een computer.
Badge +3
Klopt helemaal.

De screenshot van Denice kwam van mij, en uit een topic waar ik volgens mij ook de 'mobiele look' in een screenshot gezet had. Die is dus zoals bij Stijn.

Op een tablet of laptop/notebook met een lage schermresolutie (of een klein browser venster) kan het er nog iets anders uitzien, dan is de menubalk soms niet volledig zichtbaar en moet je inderdaad Startpagina aanklikken. Als je een browser venster smaller maakt dan zul je zien dat e.e.a. zichzelf aanpast.

Dus @Spoorman er is inderdaad iets met je cookies/cache óf met je Mijn NS account aan de hand. Ik vermoed dat laatste. Uitloggen en wachtwoord wijzigen (doen alsof je het vergeten bent) wil ook nog wel eens helpen.

Waarom staat het alleen in de mobiele versie en kan ik er met mijn desktop niet bij?Neen, zowel op smartphone als op desktop krijg ik na inloggen een scherm met alleen informatiemogelijkheden.Stijn, hieruit maak ik op dat wel degelijk (ook) gaat om een Mijn NS account bij een browser op een computer.

Excuus, ik had het laatste bericht van Spoorman verkeerd gelezen zie ik nu. Ik meende dat er enkel nog een probleem was met de smartphone maar dat was niet het geval.
Ik kom niet op de Startpagina.
Na het inloggen klik ik op mijn naam en krijg een keuzemenu
> Startpagina Mijn NS
> Uitloggen

Als ik op Startpagina klik gebeurt er niets!
Als ik op Uitloggen klik word ik uitgelogd.

Duidelijker kan ik het niet maken.
Ik heb nog gepoogd om in het venster van de browser www.ns.nl/mijnns#/dashboard in te typen, maar daar komt geen reactie op.
Heb je al geprobeerd om de cookies te verwijderen?
Cookies heb ik verwijderd maar dat heeft niet geholpen.
Hoi Spoorman,

Als ik kijk naar je bericht van 8 juli 2019, 16:56 uur, dan merk ik dat je de menukeuzes ziet van de algemene NS website en niet de opties binnen het Mijn NS account. Zeker omdat er niks gebeurt wanneer je op 'startpagina Mijn NS' klikt, vermoed ik dat er een fout in de link (verwijzing) zit. Heb je dit al eens in een andere browser geprobeerd, of zelfs op een andere computer?
Op mijn smartphone (android) gebeurt precies het zelfde. Ik klik op het figuurtje boven in de balk (naast de Engelse vlag). Dan een keuzemenu (uit 2). Alles gaat goed tot ik klik op Startpagina mijn NS. Dan gebeurt er niets. Uitloggen gaat wel. Het lijkt mij dat het dus niet aan mijn apparatuur ligt.
Badge +3
Heb je al contact gehad met de klantenservice om je account te resetten of desnoods te verwijderen? Dan zou je na korte tijd of in ieder geval de volgende dag een nieuwe kunnen aanmaken.

Krijg je de melding e-mailadres al in gebruik dan hangt er nog een account in een ander (oud) systeem en moet die ook verwijderd worden. Dat zou het probleem moeten oplossen.
Bedankt voor je advies.
Dat lijkt mij het beste.
Zo komen we niet verder denk ik.

Reageer