beantwoord

niet in- of uitgecheckt

  • 24 april 2019
  • 7 reacties
  • 343 Bekeken

Ik zie in mijn reishistorie steeds staan 'niet in- of uitgecheckt' in het rood, met een bedrag van EUR 2,40 erachter ook in het rood...
Heb echter geen idee wat dit betekent.
Ik check nl. wel degelijk in en uit, en betaal ook steeds de toeslag voor de ICD.

Wat betekent dit?

Als ik er op klik gebeurt er niets!

bedankt voor de reactie,
icon

Beste antwoord door Iris NS 25 april 2019, 15:27

Hoi comfortisalles,

Klopt. Begrijpelijk dat je dit navraagt. Dit staat inderdaad in het rood, maar ik kan je verzekeren dat er niks aan de hand is 🙂.
Bekijk origineel

7 reacties

Hoi comfortisalles,

Klopt. Begrijpelijk dat je dit navraagt. Dit staat inderdaad in het rood, maar ik kan je verzekeren dat er niks aan de hand is 🙂.
Badge +3
Een ICd toeslag laden wordt inderdaad in de reishistorie getoond als een 'incomplete reis' (met in het rood niet in/uitgecheckt). Dit is normaal maar ziet er nogal suf uit.
SUF: kan je wel zeggen! Rood is alarmerend, de tekst doet vermoeden/geeft aan dat ik iets niet goed heb gedaan! Kan de NS de IT-er die dit doet op t matje roepen?
Belachelijk.

Is de conclusie terecht dat ik niets verkeerd doe en niets hoef te betalen?
Graag bevestiging.
Het oogt nogal verwarrend, je ziet het ook bij normale toeslagvrije reizen tot een tijdje na het uitchecken; hoezo 'niet in- of uitgecheckt'? De inchecktijd staat erbij nota bene. Maak er dan 'niet uitgecheckt' of 'onderweg' van met een aanduiding/indicator dat het om niet-definitieve informatie gaat.

Als de informatie wel definitief is, dan mag/moet het natuurlijk wel in rood staan met evt. een te betalen bedrag.
Reputatie 3

Intussen krijg ik deze melding “Niet in- of uitgecheckt” in rood ook al zodra er (aan de goede kant van het poortje) ingecheckt is en er nog gereisd wordt (een reis zonder toeslag). Het plaatje toont ook duidelijk een reis van bolletje 1, in blauw, “beginstation”, via een blauw streepje, naar bolletje 2 in rood, “ niet in- of uitgecheckt”. Zowel in de app als in mijn-ns. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Je kan het beste contact opnemen met onze klantenservice, Arnold2.

Reputatie 3

Je kan het beste contact opnemen met onze klantenservice, Arnold2.


Dank, maar dat hoeft nu juist niet. De reis is intussen beeindigd, en na de uitcheck is de foute melding weer verdwenen. Mijn boodschap is nu juist dat dit een onjuiste en voor mij een storende foutmelding is, die onderdrukt moet worden door software. Zolang een incheck nog geen 6 uur oud is en niet gevolgd is door een nieuwe incheck kan er nog een geldige uitcheck plaats gaan vinden, en meestal gebeurt dat ook. Pas daarna is er een incheck zonder uitcheck.

Reageer