beantwoord

niet in- of uitgecheckt

• 24 april 2019
  • 4 reacties
  • 250 Bekeken

Ik zie in mijn reishistorie steeds staan 'niet in- of uitgecheckt' in het rood, met een bedrag van EUR 2,40 erachter ook in het rood...
Heb echter geen idee wat dit betekent.
Ik check nl. wel degelijk in en uit, en betaal ook steeds de toeslag voor de ICD.

Wat betekent dit?

Als ik er op klik gebeurt er niets!

bedankt voor de reactie,
icon

Beste antwoord door Iris NS 25 april 2019, 15:27

Hoi comfortisalles,

Klopt. Begrijpelijk dat je dit navraagt. Dit staat inderdaad in het rood, maar ik kan je verzekeren dat er niks aan de hand is 🙂.
Bekijk origineel

4 reacties

Hoi comfortisalles,

Klopt. Begrijpelijk dat je dit navraagt. Dit staat inderdaad in het rood, maar ik kan je verzekeren dat er niks aan de hand is 🙂.
Badge +3
Een ICd toeslag laden wordt inderdaad in de reishistorie getoond als een 'incomplete reis' (met in het rood niet in/uitgecheckt). Dit is normaal maar ziet er nogal suf uit.
SUF: kan je wel zeggen! Rood is alarmerend, de tekst doet vermoeden/geeft aan dat ik iets niet goed heb gedaan! Kan de NS de IT-er die dit doet op t matje roepen?
Belachelijk.

Is de conclusie terecht dat ik niets verkeerd doe en niets hoef te betalen?
Graag bevestiging.
Het oogt nogal verwarrend, je ziet het ook bij normale toeslagvrije reizen tot een tijdje na het uitchecken; hoezo 'niet in- of uitgecheckt'? De inchecktijd staat erbij nota bene. Maak er dan 'niet uitgecheckt' of 'onderweg' van met een aanduiding/indicator dat het om niet-definitieve informatie gaat.

Als de informatie wel definitief is, dan mag/moet het natuurlijk wel in rood staan met evt. een te betalen bedrag.

Reageer