beantwoord

nieuwe OV-chipkaart en bestaand abonnement

• 1 maart 2018
  • 2 reacties
  • 125 Bekeken

Hallo allemaal,

Ik heb sinds jaar en dag het voordeelurenabonnement op mijn OV-chipkaart. Mijn kaart verloopt binnenkort dus ik heb keurig netjes een nieuwe chipkaart thuis per post ontvangen met nieuwe foto, precies zoals aangekondigd.

Ik heb de nieuwe kaart gelijk gekoppeld in zowel mijn ov-chipkaart als mijn ns. In mijn persoonlijke ov-chipkaart omgeving was meteen zichtbaar dat mijn voordeelurenabonnement en het automatisch opladen van saldo naar mijn nieuwe kaart gekopieerd is. In mijn persoonlijke NS omgeving blijft onder "product gegevens" het veld bij mijn nieuwe kaart echter leeg (ook na 24 uur).

Moet ik er nu van uit gaan dat er iets mis is, of duurt het gewoon een tijdje voor de gegevens op mijn nieuwe kaart ook in mijn NS zichtbaar zijn?

Ik zit met griep thuis, dus ik heb nog niet de gegevens op de kaart zelf bij de automaat kunnen checken.

Dank!
icon

Beste antwoord door Thomas NS 1 maart 2018, 11:26

Hallo Machiel en welkom op het NS Serviceforum.

Bij een kaartvervanging (duplicaat) worden alle producten en diensten overgezet naar de nieuwe kaart. Als er binnen OV-Chipkaart jouw producten zichtbaar zijn, is het een kwestie van tijd voordat dit verwerkt wordt in MijnNS. Een duplicaat wordt automatisch doorgevoerd in jouw omgeving binnen MijnNS, maar dit gebeurt meestal pas rond de datum van verval. Dit zal binnenkort voor jou verwerkt worden. Laat ons weten of het lukt en uiteraard beterschap!
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Hallo Machiel en welkom op het NS Serviceforum.

Bij een kaartvervanging (duplicaat) worden alle producten en diensten overgezet naar de nieuwe kaart. Als er binnen OV-Chipkaart jouw producten zichtbaar zijn, is het een kwestie van tijd voordat dit verwerkt wordt in MijnNS. Een duplicaat wordt automatisch doorgevoerd in jouw omgeving binnen MijnNS, maar dit gebeurt meestal pas rond de datum van verval. Dit zal binnenkort voor jou verwerkt worden. Laat ons weten of het lukt en uiteraard beterschap!
Dan wacht ik het nog even af. Dank je wel Thomas!

Reageer